חדשות בריאות

"מריחים צרות": התגובות ברשת על היעדרות לפיד וליברמן מקבינט הקורונה

אנשי תקשורת רבים מגיבים על החשיפה אודות היעדרותם של שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן מישיבות קבינט הקורונה. פרשן חדשות 12, עמית סגל: "לפיד מתחמק לגמרי מהאירוע כדי שזה לא ידבק בו"

לפיד וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היעדרותם של שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן מישיבות קבינט הקורונה ממשיכה להסעיר את הרשת, וזוכה בין היתר לתגובות רבות מאנשי תקשורת.

הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל, התייחסה לפוסט התגובה של לפיד בעקבות הסערה, וטענה כי מדובר בפוסט "תמוה", כהגדרתה: "טוב לדעת שראש ממשלה חלופי זה סתם תואר ריק מתוכן, ויש רק ראש ממשלה אחד. אני חשבתי לתומי שלפיד מנהל חצי ממשלה. גם לשר חוץ יש נגיעה בקורונה, ודאי לא פחות מלשרת המדע או הדתות שחברים בקבינט".

לדברי ליאל, "בעוד פחות משנתיים לפיד אמור להיות ראש הממשלה. יותר ממשונה בעיניי שהוא לא רוצה לצבור ניסיון בניהול מגפה. אם החוק קובע שלפיד צריך להיות שם – מצופה שיעשה זאת או שישנה את החוק. זה לא התפקיד של מנכ"לית המשרד שלו". עוד הוסיפה כי "לפיד הוא מנהיג מחנה פוליטי בישראל, היה מצופה שישים את כל כובד משקלו לסייע לממשלה במשבר הזה ויעבוד בזה מבוקר עד ערב".

פרשן חדשות 12, עמית סגל, התייחס אף הוא לדבריו של לפיד וענה אחת לאחת על הנימוקים שהעלה שר החוץ להצדקת היעדרותו מישיבות הקבינט.

על טענתו של לפיד, כי "שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה מפני שזה לא חלק מתחומי עיסוקו או התמחותו", כתב סגל: "שר בכיר בממשלת ישראל טוען שטיפול במשבר ענק במלווה את המדינה אינו חלק מתחומי עיסוקו".

לפיד הוסיף וטען כי "שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה ועדיף שיהיה שם במקומי שר התיירות, מפני שלהחלטות הקבינט יש השפעה ישירה על שוק התיירות". על כך השיב סגל כי "להחלטות הקבינט יש השפעה ישירה על מדיניות החוץ. אם מחליטים לסגור טיסות למדינות מסוימות / בידודים ממדינות מסוימות, זה יכול ליצור משבר דיפלומטי. תזכורת למה שהיה עם האמירויות בתקופת נתניהו".

באשר לקביעתו של לפיד כי "ראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, מנהל מצוין את משבר הקורונה. בקור רוח, עם גישה מאוזנת, תוך שהוא מקשיב לגורמי המקצוע", כתב סגל כי מדובר בניסיון להתנער מאחריות: "המשבר לא מנוהל מצוין. להיפך. במילים אחרות, מתחמק לגמרי מהאירוע כדי שזה לא ידבק בו. יש ראש ממשלה, תבואו אליו בתלונות".

לפיד ציין עוד בדבריו, כי "קבינט זה גוף שמקבל החלטות. רצוי שהוא יהיה מצומצם ככל הניתן ורלוונטי ככל שזה אפשרי". על כך השיב סגל: "בפועל, עד כה לא התקבלו החלטות שבאמת מסייעות להורדת התחלואה".

איש ידיעות אחרונות וחדשות 13, נדב איל, כתב: "הקורונה היא אירוע פוליטי וכלכלי ענק, עם השפעות רחבות היקף על הההווה והעתיד שלנו. מן הסתם, ראשי הקואליציה שאמורים לשבת בקבינט הקורונה צריכים להיות שם. אני מניח שהם יודעים את זה היטב; הם גם יודעים למה הם לא שם".

שלמה פיוטרקובסקי ממקור ראשון כתב בטוויטר: "אחרי הבדיחות המתבקשות על לפיד וליברמן, צריך להגיד שההיעדרות שלהם מקבינט הקורונה זה לא מעצלנות. מה שבאמת קורה כאן הוא שראשי גוש השמאל מריחים צרות, ורוצים לשמור על החליפות שלהם נקיות מרסיסי הבוץ שיעופו. מאחורי המילים היפות של לפיד מאתמול מסתתר רצון פשוט להיבנות מכישלון של בנט. זהו".

תגיות:יאיר לפידאביגדור ליברמןנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה