טהרת המשפחה

אל תפספסי: מעשה חד פעמי שילווה אותך לנצח נצחים

האם קיים מעשה שאם נעשה אותו פעם אחת בלבד, נזכה למצווה ענקית שתלווה אותנו עד 120 וגם אחרי, ואפילו תציל אותנו מאינספור עבירות? ההזדמנות שאת לא רוצה לפספס

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם היו אומרים לך שעומדת בפנייך האפשרות לעשות מעשה חד פעמי, שאפילו גם לא דורש ממך יותר מדי, אבל התגמול עליו יהיה נצחי, ישפיע עלייך שפע וברכות, יטהר אותך אנרגטית-רוחנית, וגם ישמור עלייך מעבירות שהיית עושה אילולא אותו מעשה - האם היית הולכת על זה?

אז על מה מדובר? בפני מי עומדת ההזדמנות הזו? והאם בכלל קיימת כזאת הזדמנות?

אם את אישה שכבר פסק לה המחזור החודשי אך לא טבלת במקווה, ישנה מצווה מיוחדת עבורך הנקראת "טבילת תיקון". מה זה, ומה בדיוק צריך לעשות? בואי נתחיל עם כמה מילים קצרות כהקדמה...

בימי הווסת האישה נמצאת במצב רוחני הנקרא "נידה", המעיד על אובדן פוטנציאל לחיים. כל מגע עם אובדן חיים יוצר טומאה באדם, שהיא חציצה רוחנית הקיימת בו. ישנם סוגים שונים ודרגות שונות של אובדן חיים היוצרים טומאה, ולכל סוג נדרש הליך טהרה שונה. במקרה של טומאת נידה, כדי לעבור לסטטוס הרוחני "טהרה" נדרשת טבילה במקווה.

נשים ששומרות על מצוות טהרת המשפחה הולכות מדי חודש לאחר סיום ימי המחזור + ספירת 7 ימים נקיים למקווה, ובכך הן נטהרות. אך גם נשים שמעולם לא שמרו מצווה זו, ואף פסק להן המחזור החודשי יכולות לעשות תיקון, וללכת פעם אחת אחרונה למקווה. למה אישה שלא מקבלת מחזור צריכה ללכת למקווה? כי כל עוד האישה לא טבלה במקווה, אף שכבר במשך שנים רבות היא לא מקבלת ווסת – היא עדיין נמצאת במצב נידה. רק לאחר הטבילה היא תהיה טהורה, ובכך היא מקיימת מצווה ענקית.

חשוב להבהיר כי כל עוד האישה נמצאת במצב נידה, היא ובעלה אסורים זה לזה, ואף נגיעה קלה בלבד אסורה בין בעל ואשתו במצב זה. לכן, טבילה חד פעמית זו תמנע מהאישה ומהבעל אינספור עבירות!    

אישה שאינה מקבלת עוד מחזור חודשי, אך לא טבלה במקווה עדיין נמצאת באותו סטטוס רוחני המכונה "נידה". כדי לעבור למצב טהרה נדרש טבילה חד-פעמית ואחרונה במקווה, ומפה והילך האישה והבעל מותרים.

 

מה ההבדל בין מקווה לבין אמבטיה בבית?

המים באמבטיה שבבית ומי המקווה אולי נראים מבחינה חיצונית זהים, אך מבחינה רוחנית הם שונים לחלוטין. המטרה של הטבילה במקווה היא לא לשם רחצה וניקיון, בשביל זה יש לנו את המקלחת בבית. המטרה של טבילה במקווה היא רוחנית לחלוטין, והיא לשם טהרה. מי המקווה הם מי גשמים שלא נותקו מן הקרקע או שהם מחוברים אל הקרקע (על ידי השקה), ולכן הם נקראים "מים חיים" שבכוחם לטהר. זאת לעומת המים הזורמים בברז שהם מנותקים, ואין בהם את הסגולה לטהרה רוחנית.

מה ההיגיון לטבול דווקא במקווה טהרה? האמבטיה בבית שלי זה לא מספיק טוב? הרבנית חגית שירה מסבירה:

 

"מה אני קשורה למקווה בגיל שלי?!"

רבות יכולות לחשוש ולהירתע מהמחשבה שעליהן ללכת למקווה. הן אף פעם לא היו שם, לא יודעות מה צריך לעשות לפני, עם מי צריך לדבר ומה בכלל הולך לקרות שם...

אז בואו נעשה לעצמנו קצת סדר בראש. "טבילת תיקון" היא דבר הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע, וזה בסך הכול דורש כמה הכנות מקדימות, פשוטות וקלות שצריך לעשות. הטבילה עצמה גם כן פשוטה ומאוד מהירה - אין צורך בשנורקל...

החששות מציירות לנו בדמיון משהו שהוא שום כלום כעסק רציני, מטריח וקשה. ככה הדמיון פועל בכל דבר שבקדושה, וככל שהדבר עוצמתי וחזק יותר כך כוחות מצדו של היצר הרע ינסו לחבל בקיום המצווה ולהכניס בנו עצלות, תירוצים ורתיעה מפה ועד להודעה החדשה.

לאחר הטבילה את תזכי לצאת עם אנרגיות רוחניות שלא היו לך קודם, ועם מצווה ענקית שתלווה אותך יום-יום.

אז מה עושים עכשיו? לקראת טבילה במקווה יש לבצע הכנה מקדימה ולהסיר חציצות מהגוף. על מנת לקבל את ההסבר המדויק בצורה הכי מובנת וקלה, פשוט תרימי אלינו טלפון למחלקת "מתחברות – טהרת המשפחה", ואחת המדריכות תעניק לך ייעוץ אישי נשי ותסביר לך את כל מה שאת צריכה לדעת.

מחלקת 'מתחברות' - הדרכה, ייעוץ והכוונה לנשים בטהרת המשפחה (ללא עלות)
טל' 02-6301516 | mit@htv.co.il

קראו את סיפורה של אורנית:"בגיל 60 טבלתי לראשונה במקווה"

מה קורה מבחינה אנרגטית לאישה אחרי שהיא טובלת במקווה? 

 

מה קורה לאישה כשהיא טובלת במקווה? עד כמה זה עוזר לקשר הזוגי שלנו? חגית שירה בסרטון מיוחד, לנשים בלבד:

תגיות:מקווהטהרהמצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה