טהרת המשפחה

"בגיל 60 טבלתי לראשונה במקווה"

בגיל 60 החליטה אורנית כי ברצונה לשמור על טהרת המשפחה, היא הצליחה לצרף אליה גם את אחותה וגיסתה, והן טבלו במקווה לראשונה בחייהן. "הרגשנו כמו כלות טרם החופה", היא מספרת בהתרגשות, אבל ההפתעה הגדולה הגיעה כעבור שלושה חודשים...

התמונה באדיבות ארגון טהרת הביתהתמונה באדיבות ארגון טהרת הבית
אא

"הרגע שבו הציעה לי חברה להתחיל לשמור 'טהרת המשפחה' גרם לי פשוט להתגלגל מצחוק", במשפט זה פותחת את סיפורה אורנית המתגוררת באחד הקיבוצים שבאזור הצפון. "תבינו", היא אומרת, "אני אישה בת 60, מעולם לא שמרתי טהרה ולא היה לי מושג מה זה. בעלי הוא הכי אנטי שיכול להיות, ובמשך כל חיינו התגוררנו בקיבוץ, הרחק מכל מקום של קדושה. שמירת טהרה נשמעה לי כמו ההצעה המגוחכת ביותר עלי אדמות".

ובכל זאת, לאורנית הייתה באותה תקופה בת שנשואה מזה ארבע שנים, ולא זכתה להיפקד בילדים. "רציתי מאוד לעשות משהו לזכותה של בתי, וחברה טובה 'זרקה' לעברי את ההצעה להתחיל לשמור על טהרת המשפחה. אחרי שבשלב הראשון דחיתי אותה תוך כדי צחוק גדול, עברו כמה שבועות והחלטתי שאני מוכנה לנסות", היא מספרת. "יצרתי קשר עם ארגון 'מתחברות' וכשהתחילו להסביר לי על ההלכות, הרגשתי שוב שאני נסוגה לאחור. היה ברור לי שזה לא בשבילי. בגילי המתקדם לא התאים לי להתחיל לשמור, ובכלל, הסברתי לרבנית ששוחחתי אתה שהלכות כאלו נוגעות לצעירות, ואילו בגיל 60 זה נראה לי פחות רלוונטי".

ובכל זאת, אורנית מציינת כי הרבנית הסבירה לה שיש אפשרות לשמור על ההלכה בכל שלב ואף ביכולתה לעשות 'תיקון'. "זה עדיין היה נשמע לי הזוי, איך אני מתקנת יותר משלושים שנות נישואין ללא טהרה?" אבל אז ארע דבר מדהים: "אני הטיפוס האחרון שמאמין ברמזים מהשמיים, אבל זה קרה לי באמת. חלמתי בלילה על כך שאני רואה את סבא שלי וצועקת אליו: 'אבל לא תיקנתי!' וסבא מראה לי שיש לי עוד זמן לתקן. התעוררתי מהחלום והיה ברור לי שזהו אות וסימן בעבורי. החלטתי שאני מתחילה".

ואורנית מודה על האמת: "זו הייתה החלטה לא קלה שנגדה את כל האמונות שהיו לי עד אז, ולכן החלטתי לרתום למשימה גם את אחותי (צעירה ממני בשלוש שנים) ואת גיסתי (צעירה ממני בשנה). גם הן מעולם לא שמרו על טהרת המשפחה, אבל הסכימו לעשות זאת בעיקר למעני, כי ידעו שאני רוצה כל כך להוסיף זכויות לבתי שמחכה להיפקד".

ולדבריה, זו דווקא הייתה חוויה של ממש בעבורן ושלושתן חשו כמו כלות. "התכוננו לטבילה הראשונה שלנו במקווה בהתרגשות עצומה. הכנו את עצמנו על פי כל ההלכות, לא שכחנו כלום ועשינו את כל הנצרך", היא מספרת.

בתום ההכנות זכו שלוש הנשים לטבול בהתרגשות עצומה. "הרגשנו שזהו תיקון כל כך גדול", מתרגשת אורנית, ואף מוסיפה: "למחרת לא התאפקנו, ונסענו לקבר רבי שמעון בר יוחאי, כדי להודות על הזכות העצומה שנפלה בחלקנו. אפילו בעלי שתמיד כל כך אנטי ולא מתחבר לנושאים של דת, אמר שאם זה עושה לי טוב, אז לא אכפת לו".

אבל סיום הסיפור הוא המדהים ביותר: אורנית מציינת כי באותו שבוע שבו קיבלה על עצמה את מצוות הטהרה, סיפרה לה בתה על כך שהיא ובעלה עומדים להתחיל בטיפולי פוריות אצל אחד הרופאים הטובים בארץ. חלפו מאז מספר חודשים, והבת בישרה על כך שהטיפול השני הצליח והיא בחודש השלישי להריונה, אחרי למעלה מארבע שנים של ציפייה.

"אני בדרך להפוך לסבתא", מבשרת אורנית בדמעות, "עשיתי את הטבילה הזו כדת וכדין לכבוד הקדוש ברוך הוא. נתתי לו את זה כמתנה, ואני מרגישה שהוא גמל לי על כך בצורה הטובה ביותר שיכולתי לבקש".

מח' מתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, מייל mit@htv.co.il

תגיות:מקווהטהרת המשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה