חדשות בארץ

איראן מכחישה: לא מעורבים בתקיפת הספינה במפרץ עומאן

דובר משרד החוץ האיראני גינה את ההאשמות לפיהן ארצו מעורבת בתקיפת הספינה סמוך לחופי עומאן, בה נהרגו שני אזרחים מבריטניה ומרומניה. ראש הממשלה נפתלי בנט: "ההתנהלות הביריונית של איראן מסוכנת לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, בחופש השיט ובסחר הבינלאומי"

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

דובר משרד החוץ של איראן, סעיד ח'טיב זאדה, הכחיש הבוקר (ראשון) כי ארצו מעורבת בתקיפתה של הספינה "מרסר סטריט" סמוך לחופי עומאן, וגינה את ההאשמות שיצאו מישראל נגד איראן. בתקיפת הספינה, המופעלת על ידי חברת "זודיאק מריטיים" שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר, נהרגו שני אנשי צוות – בריטי ורומני.

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב על ההכחשה האיראנית: "שמעתי עכשיו שאיראן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריות", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "אז אני קובע כאן באופן מוחלט – איראן היא זו שביצעה את התקיפה נגד הספינה".

"בימים האחרונים העולם קיבל עוד תזכורת לתוקפנות האיראנית, הפעם בלב ים", הוסיף בנט. "האיראנים, שתקפו בכלי טיס בלתי מאוישים את הספינה 'מרסר סטריט', כיוונו לפגוע במטרה ישראלית. במקום זה, המעשה הפיראטי שלהם הביא למותם של אזרח בריטי ואזרח רומני. אני שולח מכאן לבריטניה ולרומניה את השתתפותנו בצערן, וכמובן למשפחות הנפגעים'".

"ההתנהלות הביריונית של איראן מסוכנת לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, בחופש השיט ובסחר הבינלאומי", הצהיר ראש הממשלה. "הראיות המודיעיניות לכך קיימות, ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האיראני שהם עשו טעות קשה. אנחנו, בכל מקרה, יודעים להעביר את המסר לאיראן בדרכים שלנו".

שר החוץ יאיר לפיד שוחח בסוף השבוע עם שרי החוץ של בריטניה ורומניה ועם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנטוני בלינקן. "אנחנו פועלים יחדיו מול הטרור האיראני המהווה איום כלפי כולנו באמצעות גיבוש תגובה בינלאומית ממשית ויעילה", כתב בטוויטר. "אנשי משרד החוץ פועלים בכל הזירות הרלוונטיות לקידום גינוי ותגובה בינלאומית. איראן רצחה הפעם שני אזרחים של בריטניה ורומניה. היא שוב ושוב טועה בהבנת המחויבות שלנו להגן על עצמנו ועל האינטרסים שלנו".

ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי בלינקן ולפיד "דנו במתקפה על ה'מרסר סטריט'. הם סיכמו לעבוד עם בריטניה, רומניה ושותפים בינלאומיים אחרים כדי לחקור את העובדות, לספק תמיכה ולשקול את הצעדים המתאימים הבאים".

תגיות:איראןיאיר לפידנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה