חדשות בריאות

לקראת הגבלות בחגי תשרי? פרופ’ אש משיב

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, העריך כי המבצע למתן חיסון שלישי למבוגרים יפחית את מספר החולים הקשים: "ככל שנצליח לשלוט במספר, נצליח לעבור את החגים ללא מגבלות נוספות"

פרופ’ נחמן אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פרופ’ נחמן אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר (ראשון) למגמות תחלואת הקורונה, והביע תקווה כי לא יוטלו הגבלות נוספות במהלך החגים של חודש תשרי.

"המגמה נמשכת", אמר פרופ' אש בריאיון לכאן ב'. "אנחנו לא רואים האטה או עצירה במגמת ההתפשטות של התחלואה. אנחנו עוקבים אחרי מספרי החולים הקשים והמונשמים – כאן העלייה מתונה יחסית".

בהתייחסו לפתיחת המבצע למתן החיסון השלישי, אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "המבצע לא ידביר את הגל הרביעי, כנראה לא נקטין את מספר המאומתים כי אנחנו מחסנים בחיסון שלישי רק את המבוגרים ולא את הצעירים. אבל אנחנו מצפים שהוא יפחית את מספר החולים הקשים בתוך שבועיים-שלושה".

פרופ' אש הוסיף כי "יכול להיות שחיסון שלישי יספיק ליותר זמן. אני מקווה מאוד שלא נצטרך כל חצי שנה חיסון, ויכול להיות שזה יהיה כמו שפעת – חיסון שנתי". הוא ציין, כי בשלב זה אינו רואה באופק הטלת הגבלות נוספות במהלך חגי תשרי: "אנחנו עוקבים אחרי המספרים. ככל שנצליח לשלוט במספר החולים הקשים, נצליח לעבור את החגים ללא מגבלות נוספות".

אמש, עם צאת השבת, עדכן משרד הבריאות כי מספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה עלה ל-201. מספר המונשמים עלה ל-31, ומצבם של 37 חולים מוגדר קריטי. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-6,473.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה