חדשות בארץ

זעזוע: צלבי קרס בבית כנסת בבני ברק

מתפללי בית הכנסת "ישראל הצעיר" בבני ברק, שהגיעו בשבת לתפילת שחרית, נחרדו לגלות צלבי קרס מרוססים על דלתות בית הכנסת. המשטרה פתחה בחקירה

  • כ"ג אב התשפ"א
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 8:22)

צלבי קרס רוססו בליל שבת על מבנה בית הכנסת "ישראל הצעיר" ברחוב הרב קוק בבני ברק. המתפללים, שהגיעו לתפילת שחרית בבית הכנסת, נחרדו לגלות את צלבי הקרס מרוססים על דלתותיו. בנוסף, בכניסה לבית הכנסת הושלכו פריטים מבזים שונים.

המשטרה פתחה בחקירה, לאחר קבלת תלונה במוצאי שבת על האירוע המזעזע. חוקרי משטרה הגיעו אמש לבית הכנסת והחלו באיסוף ממצאים פורנזיים ותיעודיים בזירה.

קהילת "ישראל הצעיר" בבני ברק היא קהילה ותיקה, בה חברים מתפללים דתיים וחרדים כאחד. "תחושת תדהמה והלם אופפת את מתפללי בית הכנסת 'ישראל הצעיר' שהוקם ונוסד על ידי ניצולי שואה רבים שמספר חרוט על זרועם", כתב רב בית הכנסת, הרב חיים אשר לנדאו, במכתב שפרסם במוצאי שבת. "רוב המתפללים הם בנים לניצולי שואה. בית הכנסת שלנו חרט על דגלו אחדות ישראל וקירוב לבבות, והינו בית הכנסת המרכזי בשכונה אשר מתפללים בו ולומדים בשיעורים תושבים מכל העדות והחוגים".

"השבת קראנו על שבח ארץ ישראל ועל כך שארץ ישראל היא גורם מאחד לכל פלגי העם, ובזכות הכמיהה המשותפת של כל יהודי באשר הוא זכינו לחזור ולכונן את ארץ ישראל אחרי השואה", הוסיף הרב. "אני קורא לכולם לכבד איש את רעהו ולשמור על קדושת התורה והארץ".

חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) הגיב בחריפות על האירוע הקשה: "ההשתוללות הבריונית וריסוס צלבי הקרס בבית כנסת השבת בבני ברק הוא פרי ביאושים של הסתה מתמשכת ונטולת רסן נגד כל דבר שריח של יהדות וחרדים נודף ממנו. אני מקווה שאצליח להעביר בהקדם את תיקון חוק הגזענות, כדי שהמסיתים יבואו על עונשם ותיווצר הרתעה אפקטיבית".

שר החוץ יאיר לפיד מסר: "קורא למשטרה לחקור במהירות ולמצוא את מי שצייר צלבי קרס בבתי כנסת בבני ברק. עם מי שעשה את המעשה הנורא הזה צריך למצות את כל חומרת הדין".

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, אמר: "אנחנו רואים בחומרה רבה את האירוע. ריסוס של צלבי קרס מזכיר ימים אפלים מאוד בהיסטוריה של העם היהודי, ואסור בשום אופן לעבור לסדר היום במקרה כזה. אני מצפה ממשטרת ישראל לטיפול מהיר ונחוש כדי שהאחראים לאירוע ייתפסו במהרה ויטופלו במלוא חומרת הדין".

תגיות:בית כנסתבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה