חדשות בריאות

תחלואת הקורונה: 2,165 נדבקים חדשים, עלייה נוספת בחולים הקשים

ביממה האחרונה נרשמה עלייה נוספת במספר חולי הקורונה המאושפזים ובמספר החולים שנמצאים במצב קשה. בדו"ח אמ"ן הזהירו, כי ללא פעולות נוספות והתחסנות נרחבת העלייה במספרי המאומתים והחולים הקשים צפויה להוביל בתוך שבועות לעומסים במערכת הבריאות

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי), כי אתמול אובחנו בישראל 2,165 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות לגילוי הנגיף שפוענחו הסתכם ב-92,710, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה קלה ל-2.35%.

15,292 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים. מספר החולים המאושפזים ממשיך לעלות, ועומד הבוקר על 275. עלייה נוספת נרשמה גם במספר החולים הקשים, שעומד כעת על 159, ביניהם 26 מונשמים. מצבם של 33 חולים מוגדר קריטי. אתמול נפטרו שלושה חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מספר הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,463.

146 מבין הנדבקים שאומתו אתמול חזרו בעשרת הימים האחרונים מחו"ל, חמישה מהם מספרד וקירגיסטן – מדינות המוגדרות עם רמת סיכון מירבית. 53 חזרו ממדינות המוגדרות עם אזהרת מסע חמורה – ביניהם 31 מטורקיה, 12 מגאורגיה, שבעה מקפריסין ושלושה מבריטניה. ארבע מדינות אלו אמורות להיכנס מחר לרשימת המדינות האסורות לטיסה, בכפוף לאישורה של ועדת החוקה.

על פי מודל הרמזור, עשר רשויות מוגדרות כאדומות, מתוכן הערים בת ים וקרית מלאכי וחלקים מבאר שבע, נתניה וראשון לציון. 54 רשויות, בהן 25 ערים ו-19 רובעים, נמצאות ברשימה הכתומה. מספר הרשויות הצהובות עלה ל-137, בהן 52 ערים ו-31 רובעים.

במרכז המידע והידע למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, הדגישו הבוקר כי "מספר החולים במצב קשה מתאר באופן ברור ואובייקטיבי את התפשטות המגפה בארץ, ללא תלות בהיקף הבדיקות. מקדם ההדבקה עודנו גבוה ומשקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים מתוכם כל 10-7 ימים בקירוב. ללא פעולות נוספות והתחסנות נרחבת של הציבור, צפוי מספר המאומתים ומספר החולים במצב קשה להאמיר, באופן שעלול להוביל בתוך שבועות לעומסים – הן במרפאות הקהילה והן בבתי החולים".

כ-15 אלף ישראלים הגיעו אתמול למרכזי החיסון, מתוכם כ-3,500 קיבלו את מנת החיסון הראשונה, והשאר התחסנו במנה שנייה. עד כה חוסנו 5,775,845 ישראלים במנת חיסון אחת נגד קורונה, ו-5,346,013 קיבלו את מנת החיסון השנייה.

הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות (צט"מ) המליץ אמש לחסן את האוכלוסייה המבוגרת בחיסון שלישי נגד נגיף הקורונה. המשתתפים בדיון לא הגיעו להסכמה האם יש לתת את המנה השלישית מגיל 60 או מגיל 70. ממשרד הבריאות נמסר כי ההמלצה העקרונית של צוות המומחים למתן החיסון השלישי התקבלה ברוב מוחלט של חבריו. היא הועברה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שצפוי לקבל החלטה סופית בימים הקרובים ביחס לחיסון ולאוכלוסיית היעד.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה