חדשות בריאות

מומחי משרד הבריאות המליצו: חיסון שלישי למבוגרים

הצוות לטיפול במגפות המליץ לחסן את האוכלוסייה המבוגרת בחיסון שלישי נגד קורונה. ההחלטה הסופית ביחס לחיסון ולאוכלוסיית היעד תתקבל בימים הקרובים. מתווה ההגבלות של התו הירוק נכנס לתוקף

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות (צט"מ) המליץ אמש (רביעי) לחסן את האוכלוסייה המבוגרת בחיסון שלישי נגד נגיף הקורונה. ההחלטה התקבלה לאור הנתונים על הירידה המסתמנת ביעילות החיסון בקרב בני 60 ומעלה שחוסנו בתחילת מבצע החיסונים בחודש ינואר. המשתתפים בדיון לא הגיעו להסכמה האם יש לתת את המנה השלישית מגיל 60 או מגיל 70.

ממשרד הבריאות נמסר בתום הדיון, כי ההמלצה העקרונית של צוות המומחים למתן החיסון השלישי התקבלה ברוב מוחלט של חבריו. היא הועברה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שצפוי לקבל החלטה סופית בימים הקרובים ביחס לחיסון ולאוכלוסיית היעד. ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים היום דיון בנושא, בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי מערכת הבריאות.

ברקע העלייה בתחלואה, הגבלות התו הירוק נכנסו הבוקר לתוקף. על פי המתווה, שאושר בשבוע שעבר על ידי קבינט הקורונה, באירועים מעל 100 משתתפים במקום סגור או פתוח, תתאפשר כניסה רק למחוסנים, מחלימים או בעלי תוצאת בדיקה קורונה שלילית לבני 12 ומעלה. ילדים מתחת לגיל 12 לא יחויבו בהצגת בדיקה שלילית.

התו הירוק יחול על אירועי תרבות וספורט, חדרי כושר, מסעדות וחדרי אוכל, כנסים, אטרקציות תיירותיות ובתי כנסת. ההגבלות לא יחולו על אירועים שמספר המשתתפים בהם קטן מ-100 איש. באירועים הנכללים במתווה "התו השמח" – כמו חתונות או מסיבות – גם ילדים מתחת לגיל 12 יחויבו בבדיקת קורונה.

על פי החלטת הקבינט, החל מה-8 באוגוסט, התשלום עבור הבדיקות ללא מחוסנים יהיה על חשבון הנבדק, למעט מנועי חיסון, ויבוצע במתחמי בדיקה ייעודיים שייפרסו ברחבי הארץ.

תגיות:נגיף הקורונהחיסוןהתו הירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה