חדשות בארץ

תרופה למכה: האם מאזן גנאים ימונה לסגן שר?

חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ מעורר חשש בקואליציה בשל עמדותיו העצמאיות. הפתרון שנשקל כדי למנוע מבוכות לקראת העברת התקציב – מינויו לסגן שר השיכון והתפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי

גנאים (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנאים (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

האם לממשלת בנט-לפיד יצטרף בקרוב סגן שר נוסף? פרשן חדשות 12, עמית סגל, דיווח אמש (רביעי) כי רע"מ מנהלת מגעים עם הקואליציה למינויו של חבר הסיעה מאזן גנאים לסגן שר השיכון.

על פי הדיווח, העמדות העצמאיות שמגלה גנאים מדאיגות הן את רע"מ והן את הקואליציה השברירית החוששת ממבוכות נוספות במיוחד לקראת המאבק על אישור תקציב המדינה. הפתרון שנשקל הוא, כאמור, למנות את גנאים לסגן שר בכפוף לכך שהוא יתפטר מתפקידו כחבר כנסת במסגרת החוק הנורבגי.

כזכור, בתחילת השבוע אישרה הממשלה את מינויו של חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו לשר בלי תיק. המינוי נועד לפתור את המשבר עם אבידר, שהכריז על מרד כבר ביום השבעתה של הממשלה ואיים לתקוע מקלות בהעברת התקציב במידה ודרישתו לתפקיד שר לא תיענה. בנוסף, אושר מינויו של חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ לסגן שרת הכלכלה והתעשייה. עוד לפני צירופו של גנאים לשולחן הממשלה, היא מונה 33 חברים – 28 שרים וחמישה סגני שרים.

בתוך כך, אמש נגרמה מבוכה קשה לקואליציה, לאחר שמליאת הכנסת דחתה את הצעת החוק של חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה) העוסקת באי הפללתם של משתמשי קנאביס. בהצבעה השמית תמכו 52 חברי כנסת בהצעה, לעומת 55 מתנגדים, ובהם חברי רע"מ. בקואליציה נמתחה ביקורת חריפה על התנהלותה של השכל, שהתעקשה להביא את החוק להצבעה על אף שלא הושגו הסכמות לגביו עם רע"מ. לפני כשבועיים נאלצה הקואליציה להסיר את הצעת החוק מסדר היום, לאחר שבשל התנגדותה של רע"מ לא היה רוב להעברתה.

מהליכוד נמסר בתגובה: "שוב הוכח שראש הממשלה בפועל הוא מנסור עבאס, ורק על פיו יישק דבר. נפיל את הממשלה הכושלת הזאת בהקדם". חבר הכנסת מיקי זוהר כתב: "‏קואליציית 10% ימינה לא קיבלה אישור ממנסור עבאס לחוק הקנאביס, ולכן החוק נפל. מה יקרה כשיהיה מדובר בביטחון של מדינת ישראל?".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, אמר: "מדי שבוע אנחנו מצליחים להפיל חוקים של הקואליציה ולגרום להם למשוך חוקים אחרים, בהיעדר רוב. ההפסדים התכופים של הממשלה בכנסת הם הישג גדול של האופוזיציה, ומוכיחים פעם אחר פעם כמה הממשלה נשענת לחלוטין על רע"מ והתנועה האסלאמית ולא מסוגלת לעשות כלום ללא הסכמתם. נמשיך לפעול בכל הכוח נגד ממשלת השנאה הרעה והרעועה הזו. נעשה הכל כדי להפיל אותה".

תגיות:רע"ממאזן גנאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה