חדשות בריאות

פרופ’ אש: מגנה בתוקף את המתקפות נגד ד"ר אלרעי פרייס

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, העניק גיבוי לראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, בעקבות הפרסום על מתקפה בוטה נגדה מצד בכירים בקבינט הקורונה: "הניסיון להטיל דופי בפעילותה אינו ראוי ואינו מקובל"

פרופ נחמן אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פרופ נחמן אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:59)

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, פרסם הבוקר (רביעי) הודעת תמיכה בראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, בה גינה את המתקפות נגדה.

"אני מגנה בתוקף את המתקפות האישיות וסרות הטעם כנגד ד"ר שרון אלרעי פרייס", אמר פרופ' אש. "ד"ר פרייס עושה את עבודתה במסירות, במקצועיות ובענייניות, לאורך חודשים ארוכים, יום יום מסביב לשעון. הניסיון להטיל דופי בפעילותה אינו ראוי ואינו מקובל".

"ד"ר פרייס בעלת תפקיד קריטי במערכת הבריאות בכלל, ובטיפול במגפת הקורונה בפרט, עושה את תפקידה באחריות ובשיקול דעת, תוך ראיית מכלול השיקולים והאתגרים הלאומיים שבהתמודדות עם הקורונה, בדגש על בריאות הציבור, עליו היא מופקדת. כך אנו פועלים, במסירות ובמקצועיות, וכך נמשיך לעשות", חתם פרופ' אש את הודעתו.

ראש הממשלה נפתלי בנט העניק אף הוא גיבוי לראש שירותי בריאות הציבור. בהודעה מטעמו נמסר כי "ד"ר שרון אלרעי פרייס היא משרתת ציבור מסורה ומקצועית, שעובדת לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל. היא פועלת בענייניות ובאחריות, ומסייעת לנו להוביל את ההתמודדות עם המגפה. המתקפה האישית נגדה אינה ראויה ואינה מקובלת. לשרון יש גיבוי מלא לפעילותה. ביחד עם שר הבריאות ומנכ"ל משרדו, נמשיך לפעול למען בריאות הציבור".

הודעותיהם של פרופ' אש ובנט פורסמו בעקבות הדיווח אמש בחדשות 13 על מתקפה בוטה וחסרת תקדים של בכירים בקבינט הקורונה נגד אלרעי פרייס, לאחר שהביעה התנגדות נחרצת לדרישת משרד החינוך לקצר את תקופת הבידוד לתלמידים ל-48 שעות. הבכירים האנונימיים טענו כי היא "מתנהגת כמו משוגעת, כמו מטורללת. היא תמיד צורחת, לא נותנת לאף אחד לדבר, ולא מספקת תשובות ונתונים. כאשר מעמידים אותה מול המספרים, היא מגמגמת ולא באמת מספקת אותם".

עוד טענו הבכירים כי בעוד שרת החינוך יפעת שאשא ביטון "תמיד מגיעה עם הנתונים הרלוונטיים", אלרעי פרייס "מתחמקת. היא רק זורעת היסטריה, אבל אין נתונים שיבססו את ההיסטריה שלה".

במשרד הבריאות אמרו בתגובה כי "לא צריך להיות חוקר תקשורת כדי להבין מי אותם 'גורמים בכירים בקבינט'. מצער שיש מי שמבקש לנהוג בפופוליזם חסר אחריות בעבור הון פוליטי אישי, על חשבון המאבק הלאומי בקורונה. אנשי הבריאות, ובהם כמובן ד"ר שרון אלרעי פרייס, פועלים יומם וליל כדי להגן על בריאות הציבור. לעומתם, יש מי שמכנה את עצמו 'גורמים בכירים בקבינט', אשר עיקר עיסוקו הכפשות ומרדף אחרי 'פייק כותרות'".

כזכור, פרופ' אש הביע שלשום את התנגדותו להצעתה של שאשא ביטון לקצר את הבידוד עבור תלמידי בתי ספר ליומיים בלבד. בתדרוך לכתבים אמר אש: "אנחנו לא מקבלים את ההצעה של בידוד ל-48 שעות, בדיקה שלילית וחזרה ללימודים כפי שהיא. זה בלתי אפשרי, זה יגביר את התחלואה ויהיו עוד הרבה נדבקים בכיתה".

אש הוסיף כי משרדי הבריאות והחינוך נמצאים בעיצומו של גיבוש מתווה החזרה ללימודים, וכי שאלת קיצור הבידוד היא "אחת הנקודות שעדיין לא נסגרה". לדבריו, "אנחנו בוחנים דרכים נוספות בהן נעשה מספר בדיקות לאורך תקופת הבידוד כדי לאפשר לילדים ללמוד בצורה יותר בטוחה. אנחנו בונים כעת פיילוט כדי לבחון אם זו דרך אפשרית, אחרי זה נרחיב אותה לכל מערכת החינוך".

תגיות:יפעת שאשא ביטוןפרופ' נחמן אששרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה