חדשות בריאות

אש נגד שאשא ביטון: קיצור בידוד ל-48 שעות? לא אפשרי

בתדרוך לתקשורת, הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, כי לא ניתן לקצר את הבידוד עבור תלמידי בתי ספר ליומיים בלבד: "יגביר את התחלואה"

פרופ’ אש (צילום: פלאש 90)פרופ’ אש (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר היום (שני) כי הוא מתנגד להצעתה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לקצר את הבידוד עבור תלמידי בתי ספר ליומיים בלבד. בתדרוך לכתבים אמר אש: "אנחנו לא מקבלים את ההצעה של בידוד ל-48 שעות, בדיקה שלילית וחזרה ללימודים כפי שהיא. זה בלתי אפשרי, זה יגביר את התחלואה ויהיו עוד הרבה נדבקים בכיתה".

אש הוסיף כי משרדי הבריאות והחינוך נמצאים בעיצומו של גיבוש מתווה החזרה ללימודים, וכי שאלת קיצור הבידוד היא "אחת הנקודות שעדיין לא נסגרה". לדבריו, "אנחנו בוחנים דרכים נוספות בהן נעשה מספר בדיקות לאורך תקופת הבידוד כדי לאפשר לילדים ללמוד בצורה יותר בטוחה. אנחנו בונים כעת פיילוט כדי לבחון אם זו דרך אפשרית, אחרי זה נרחיב אותה לכל מערכת החינוך".

באשר לבדיקות המהירות שיימכרו בקרוב בבתי המרקחת, הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות כי מדובר בבדיקות לשימוש עצמי בלבד: "הבדיקה זו לא מחליפה את בדיקת ה-PCR. אם נמצאת חיובי בבדיקה מהירה – עליך להיכנס לבידוד ולהיבדק בהקדם ב-PCR. אם נמצאת חיובי בבדיקת PCR – אין טעם ואין צורך בבדיקה נוספת".

בתשובה לשאלה האם חלה התקדמות בגיבוש מתווה לנסיעה לאומן לקראת ראש השנה, אמר פרופ' אש: "בהובלת משרד הדתות, אנחנו שותפים לבניית מתווה. זה נמצא בעבודה בימים אלה. לכשיגובש המתווה, נראה אם יש צורך לפנות גם לרשויות באוקראינה. אנחנו רוצים למצוא את הדרך הנכונה שבה הנסיעה הזו תהיה בטוחה גם לנוסעים וגם עבורנו, כאשר יחזרו וכדי שלא יביאו תחלואה לארץ".

תגיות:פרופ' נחמן אשיפעת שאשא ביטוןמערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה