כתבות מגזין

מה הסיפור מאחורי סרטון העוגה המפורסמת של 3 הבבאות?

העוגה שעיצבה ורד שרה סיטון לכבוד סיום 3 הבבאות במשנה של בנה הפכה בין לילה לוויראלית. אך מעטים יודעים מה עבר עליה בשנה האחרונה שהוביל אותה לרגע הזה: "אומנם התייתמתי מהוריי, אבל יש מישהו למעלה שדואג לי, תמיד"

ורד שרה סיטון והעוגה שהכינה לבנה ורד שרה סיטון והעוגה שהכינה לבנה
אא

כשורד שרה סיטון הכינה עוגה מעוצבת למסיבת הסיום של בנה, היא לא האמינה שזה יתפשט ברחבי הרשת. אפילו כאן, בהידברות, פרסמנו את סרטון העוגה המהוללת, והצופים לא הפסיקו לצפות ולשבח. אך מה שרבים לא יודעים זה שהעוגה הזו מהווה סגירת מעגל של ממש.

ורד סיטון (36), אמא לארבעה, עוסקת בעיצוב עוגות שנים רבות. "אני מעצבת עוגות וברים מתוקים לאירועים בעסק קטן מהבית, זו הפרנסה שלי אבל גם האהבה שלי", מספרת ורד. "לפני 6 שנים איבדתי את אמי ובעצם נשארתי ללא הורים. לפני כשנתיים, עברנו לגור בבית שלהם בירושלים משיקולים כלכליים, כך שהעסק עבר איתי לבית בו גדלתי והכרתי את הדיירים, או לפחות כך חשבתי."

לא נוכל לפרט את השתלשלות האירועים בשביל להגן על פרטיות כל הצדדים המעורבים בסיפור, אך נוכל לומר שלפני שנה, אחת השכנות של ורד גרמה לסגירת העסק שלה, מסיבה שאינה ידועה עד היום.

איך הרגשת?

"כאילו השמיים נפלו עליי. עברתי ניסיונות לא פשוטים בחיים. אמא שלי נפטרה רק 10 ימים לאחר שגילו אצלה את המחלה. העסק הזה הוא בנפשי, המקום היחיד שנותן לי שקט. היכולת להשתתף בשמחה של מישהו אחר – זה דבר שלא ניתן לתאר במילים. זה הרים אותי מהמקומות הכי חשוכים ופתאום שוב חזרה לי הרגשה של חוסר אונים. פשוט לא ידעתי מה לעשות".

 

"פחדתי להפעיל מיקסר, אפילו בבית"

ובעיקר, ורד הרגישה חשש מהעתיד לבוא. "זו הייתה תקופת קורונה, הכול היה מפחיד ולא ברור. הייתה ירידה בהזמנות ותפסתי בשיניים כל מה שבא, כי זה בעצם האוכל לילדים שלי".

לאחר שניסתה לעכל את העובדה שתאלץ לסגור את העסק שלה באופן מיידי, ורד התיישבה לכתוב פוסט ברשתות החברתיות, שם פרסמה את רוב עבודותיה עד אותו יום, וכתבה שהיא מתנצלת אך תאלץ לבטל את כל ההזמנות. "אנשים לא הבינו מה קרה. אני בעצמי עוד לא הבנתי, אבל היו לי הזמנות שנקבעו מראש ופתאום הייתי צריכה לבטל את כולן".

בתקופה שלאחר מכן, ורד חשבה כיצד היא יכולה להחיות את העסק שלה אך מהר מאוד שינתה את דעתה. "העדפתי לא לפתוח במלחמות מיותרות אפילו שנשרפתי מבפנים. רציתי לצעוק שזו הפרנסה שלי ואיך מישהו מעז לפגוע בי ככה ללא שום סיבה". אבל במקום, היא בחרה בדרך אחרת, אמיצה הרבה יותר.

ביום שבת, היא קראה "מזמור לתודה" והחלה לדבר עם הקב"ה. "אמרתי לו שאני חייבת לומר לו תודה. אנשים מתים מקורונה, אז כפרה על הכול. אם זה מה שהיה צריך לבוא לי במקום משהו אחר – אז אני חייבת לומר תודה ולקבל את זה באהבה. החלטתי שמעכשיו כל הפוסטים שלי יהיו על הודיה ואמונה. ידעתי שאני חייבת לומר תודה על הרע כמו שאני מודה על הטוב. לא רציתי יותר לכעוס על השכנה ולנסות להבין למה זה קרה דווקא לי. פשוט המשכתי הלאה".

ואכן היא המשיכה, אבל לא בקלות. ורד החלה לעבוד בחצי משרה. היא הרגישה שהחיים מתחילים להסתדר שוב. לעוגות היא לא חזרה, אפילו לא בשביל בני ביתה. "פחדתי להפעיל מיקסר מהפחד שהיא (השכנה – ש.פ) תשמע אותי", היא אומרת.

יום אחד, התקשר אליה רב ידוע בקהילה שהסיפור שלה נגע בו. "הוא אמר שהוא רוצה לעזור לי לפתור את התסבוכת בדרכים הנכונות", היא אומרת. "הוא ביקש שלא אכנע ואמשיך לקחת הזמנות, שלא אפרסם ברשתות ואבקש מלקוחות לא להגיע אליי הביתה". אבל ורד חששה שמא השכנה תראה אותה ותמשיך עם העוינות כלפיה. "זה היה קצת אחרי החגים. הרב התעקש שאחזור לעבוד אבל בלי פרסומים ברשת. צחקתי. לא האמנתי שאצליח. מי יגיע אליי אם לא אפרסם את עצמי? העדפתי לוותר, אבל לאט לאט הגיעו שוב הזמנות, והכול נעשה בשקט ובחשש".

 

"הייתי חייבת לשחרר את הפחד"

ורד מספרת שהייתה פוגשת את לקוחותיה בהמשך הרחוב, כדי שהשכנה לא תראה אותה. "פחדתי ממש, אבל אמרתי לעצמי שאני חייבת לשחרר את הפחד, שמישהו למעלה דואג לי ושהכול יהיה בסדר".

ואכן, ורד לא פרסמה ברשת, אלא רק העבירה קצת תמונות בוואטסאפ או בסטורי שנמחק אחרי 24 שעות. "מהמעט שהעליתי, נכנסה לי עבודה ב"ה. זה נתן לי אוויר לנשימה אבל התבאסתי שאני לא יכולה לפרסם את העבודות שלי, כאילו קשרו לי את הידיים. בנוסף, הרגשתי שכל עניין הרשת הוא ממש מזויף. כולם מעלים תמונות, כאילו הכול טוב והכל ורוד, אבל זו לא המציאות. החלטתי להשתחרר מהרשתות ולהקדיש את הזמן למשפחה שלי במקום לעבוד שעות נוספות ברשת. כבר למדתי ששום דבר לא תלוי בי".

לפני כמה שבועות, הבן של ורד סיים את שנת לימודיו בתלמוד תורה. "העוגה עוצבה לכבוד סיום 3 הבבאות במשנה – בבא קמא, בבא מציעה ובבא בתרא. שלחתי סרטון של העוגה בקבוצה של הכיתה, אפילו בלי לוגו, ולא עשיתי מזה סיפור. יום לאחר מכן, התחלתי לקבל הודעות מחברות שקיבלו את הסרטון של העוגה וראו אותו ברשת. "לא הבנתי מה קורה. אני בכלל לא פרסמתי את זה ופתאום זה רץ ברשת, ושיא השיאים היה כשזה פורסם בהידברות".

התרגשת?

"הרגשתי שכבר שבועות אני מתלבטת אם להמשיך לפרסם ברשת, ודווקא כשעזבתי את זה, כשבאמת שחררתי את זה – זה קרה. הרגשתי שהכול ממנו, השם יתברך. וברוך השם, מאז הפרסום של הסרטון, אני לא מפסיקה לקבל טלפונים להזמנות".

שנה לאחר ניסיון לא פשוט, ורד סוגרת מעגל ומרגישה נפלא עם זה. "יכולתי לצעוק ולהתעצבן ולעשות בלאגן, אבל במקום בחרתי לשחרר ולסמוך על הקב"ה. הוא לא שכח אותי, הוא דאג לי. כשהסרטון התפרסם פשוט ישבתי וצחקתי כל היום משמחה. כמה גדול הקב"ה. היה שווה לי לחכות. זה רק הוכיח לי שלא צריך לחפש פרסום בטירוף, יש מישהו שדואג שהכול יגיע בזמן הנכון ובזרם הנכון. הנה, עובדה. לא פרסמתי וקיבלתי פרסום מטורף. זו לא הפעם הראשונה שראיתי השגחות פרטיות בעסק. אני אומנם יתומה היום אבל יש מישהו שהולך איתי יד ביד. תמיד".

 

צפו בעוגה שהפכה ויראלית:

 

תגיות:עוגותאפיהורד שרה סיטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה