חדשות בארץ

"חצתה קו אדום": האופוזיציה מנתקת מגע עם יו"ר הקואליציה סילמן

בליכוד הגיבו על הטענות לפיהן יו"ר הקואליציה עידית סילמן הקליטה במליאה שיחות עם חברי כנסת ללא ידיעתם: "האופוזיציה מנתקת כל מגע עם יו"ר הקואליציה, שחטאה לתפקידה"

הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בליכוד הודיעו הערב (שלישי) על ניתוק מגע של האופוזיציה מהקשר עם יו"ר הקואליציה עידית סילמן, זאת לאחר שהואשמה כי הקליטה חברי כנסת מהאופוזיציה ללא ידיעתם בזמן שהותם במליאה.

"המעשה שעשתה ח"כ עידית סילמן הוא חצייה של קו אדום ביחסים בין חברי הכנסת והולכת שולל חמורה", נמסר מהליכוד. "כבר אמר בעבר יו"ר הכנסת מיקי לוי על מעשה דומה: 'מה אני אצלך בחדר חקירות? תתביישי! מקליטה ומעבירה לצלמים? לאן התדרדרנו?'".

"לפיכך, האופוזיציה מנתקת כל מגע עם יו"ר הקואליציה שחטאה לתפקידה. הפגיעה בכבודה של הכנסת היא בלתי נסבלת, ויש לעצור את ההידרדרות המסוכנת אליה מובילה אותנו ממשלת לפיד-בנט שיצרה כל כך הרבה תקדימים בביזוי בית המחוקקים".

חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) האשים הלילה כי סילמן הסתובבה במליאה עם מכשיר הקלטה נסתר והקליטה את חברי הכנסת.

"התגלה לנו הערב שסילמן הסתובבה עם הקלטה בכיס נגד חברי הכנסת עבור ערוץ 12 והקליטה את כל חברי הכנסת במליאה", אמר ליצמן בנאום במליאה. "היא עשתה כאן פשע. זה נורא ואיום, אני לא יודע איך אתם עוברים לסדר היום".

"אני אגיד לכם משהו יותר חמור – לחברי הקואליציה היא גילתה ואז הם דיברו יפה, ואת חברי האופוזיציה היא תקפה", הוסיף ליצמן וטען. "בושה מה שקורה כאן בכנסת. בבניין אי אפשר לדבר כבר. איך זה יכול להיות? זה מראה על שיתוף פעולה עם התקשורת".

(קרדיט: ערוץ כנסת)

מטעמם של חברי הכנסת גפני וליצמן נמסר בהמשך: "הלילה, בעת הדיון בכנסת בחוק הדיינים, נחשפה ח"כ עידית סילמן מבצעת הקלטת סתר כלפי חברי כנסת כשהיא מצוידת באמצעי תיעוד עליה, בתוך אולם המליאה, בשטח הפרסה שמאחורי המליאה ובמסדרונות הכנסת. לאחר בדיקה התברר כי מדובר במכשיר הקלטה והסרטה, שהועברו לח"כ סילמן מטעם ערוץ תקשורת מרכזי במסגרת כתבה שמתוכננת לשידור".

"זהו מקרה פסול וחריג, הנוגד את נהלי הכנסת באופן מהותי, בו חברת הכנסת פועלת בחשאי ובעורמה, במסגרת היותה יו"ר קואליציה, תוך ניסיון 'להפיל' חברי כנסת באמירות והצהרות, מבלי לעדכן ולדווח על כך לאנשי שיחתה".

"עוד התברר כי בעוד שחברי כנסת מהאופוזיציה לא ידעו כאמור מהימצאות מצלמה נסתרת עליה בעת שיחותיה איתם, הרי שחברי כנסת מסוימים מהקואליציה עודכנו דרכה והוזהרו מראש ש'לא ליפול' באמירות שונות מול המצלמה".

"חברי הכנסת ליצמן וגפני שחשפו זאת פנו מיידית ליו"ר הכנסת, שהגיב בהלם מוחלט והורה לסלק את אמצעי ההקלטה מהמליאה לאלתר. תלונה רשמית תוגש ליו"ר הכנסת, וכן לוועדת האתיקה של הכנסת לכשתוקם".

מטעמה של סילמן לא נמסרה תגובה להאשמותיהם של ליצמן וגפני. כתבת ערוץ 12, דפנה ליאל, הגיבה בהכחשה: "צילמנו את עידית סילמן כשהייתה חייבת לרוץ להצבעה. היא סגרה את המיקרופון ונכנסה למליאה".

תגיות:הליכודעידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה