חדשות בארץ

ליצמן מאשים: "סילמן הקליטה חברי כנסת במליאה עבור ערוץ 12"

חבר הכנסת יעקב ליצמן מיהדות התורה טען כי יו"ר הקואליציה עידית סילמן הסתובבת במליאה עם מכשיר הקלטה נסתר והקליטה חברי כנסת עבור ערוץ 12: "בושה מה שקורה כאן"

ליצמן (צילום מסך, ערוץ כנסת)ליצמן (צילום מסך, ערוץ כנסת)
אא

(עודכן: 11:52)

(ערוץ כנסת)

חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) האשים הלילה (שלישי), כי יו"ר הקואליציה עידית סילמן (ימינה) מסתובבת במליאה עם מכשיר הקלטה נסתר ומקליטה את חברי הכנסת.

"התגלה לנו הערב שסילמן הסתובבה עם הקלטה בכיס נגד חברי הכנסת עבור ערוץ 12 והקליטה את כל חברי הכנסת במליאה", אמר ליצמן בנאום במליאה. "היא עשתה כאן פשע. אני וחבר הכנסת משה גפני הגשנו תלונה ליו"ר הכנסת, לשבחו ייאמר שהוא הפסיק את זה. אבל איך מסתובבת כאן חברת כנסת בכירה כביכול, ומקליטה חברי כנסת? זה נורא ואיום, אני לא יודע איך אתם עוברים לסדר היום".

"אני אגיד לכם משהו יותר חמור – לחברי הקואליציה היא גילתה ואז הם דיברו יפה, ואת חברי האופוזיציה היא תקפה", הוסיף ליצמן וטען. "בושה מה שקורה כאן בכנסת. בבניין אי אפשר לדבר כבר. איך זה יכול להיות? זה מראה על שיתוף פעולה עם התקשורת".

מטעמם של חבר הכנסת גפני וליצמן נמסר בהמשך: "הלילה, בעת הדיון בכנסת בחוק הדיינים, נחשפה ח"כ עידית סילמן מבצעת הקלטת סתר כלפי חברי כנסת כשהיא מצוידת באמצעי תיעוד עליה, בתוך אולם המליאה, בשטח הפרסה שמאחורי המליאה ובמסדרונות הכנסת. לאחר בדיקה התברר כי מדובר במכשיר הקלטה והסרטה, שהועברו לח"כ סילמן מטעם ערוץ תקשורת מרכזי במסגרת כתבה שמתוכננת לשידור".

"זהו מקרה פסול וחריג, הנוגד את נהלי הכנסת באופן מהותי, בו חברת הכנסת פועלת בחשאי ובעורמה, במסגרת היותה יו"ר קואליציה, תוך ניסיון 'להפיל' חברי כנסת באמירות והצהרות, מבלי לעדכן ולדווח על כך לאנשי שיחתה".

"עוד התברר כי בעוד שחברי כנסת מהאופוזיציה לא ידעו כאמור מהימצאות מצלמה נסתרת עליה בעת שיחותיה איתם, הרי שחברי כנסת מסוימים מהקואליציה עודכנו דרכה והוזהרו מראש ש'לא ליפול' באמירות שונות מול המצלמה". 

"חברי הכנסת ליצמן וגפני שחשפו זאת פנו מיידית ליו"ר הכנסת, שהגיב בהלם מוחלט והורה לסלק את אמצעי ההקלטה מהמליאה לאלתר. תלונה רשמית תוגש ליו"ר הכנסת, וכן לוועדת האתיקה של הכנסת לכשתוקם".

מטעמה של סילמן לא נמסרה תגובה להאשמותיהם של ליצמן וגפני. כתבת ערוץ 12, דפנה ליאל, הגיבה בהכחשה: "צילמנו את עידית סילמן כשהייתה חייבת לרוץ להצבעה. היא סגרה את המיקרופון ונכנסה למליאה".

תגיות:יעקב ליצמןמליאת הכנסתעידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה