חדשות בארץ

דרעי נגד כהנא: "מגמה לחסל את זהותה היהודית-מסורתית של מדינת ישראל"

בישיבת סיעת ש"ס בכנסת, מתח היו"ר אריה דרעי ביקורת חריפה על הרפורמה שהציג השר לשירותי דת, מתן כהנא, במערך הכשרות: "לא לחינם הראשונים שבירכו על התוכנית היו הרפורמי קריב וחובב הכשרות ליברמן"

דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף היום (שני) בחריפות את תוכניתו של השר לשירותי דת, מתן כהנא, לרפורמה במערך הכשרות.

"יש כאן מגמה לחסל את זהותה היהודית-מסורתית של מדינת ישראל", אמר דרעי בישיבת סיעת ש"ס בכנסת. "יש כאן מגמה לעשות יהדות חדשה. יש רפורמים בארצות הברית, יש רפורמים גם בישראל שאולי הולכים עם כיפה אבל רוצים לכונן דת חדשה, מנותקת מהרבנים המסורתיים. בדור הבא כבר לא יהיה זכר לכיפה, ובעוד שני דורות לא יישאר אצלם שום זכר ליהדות".

"לא לחינם הראשונים שבירכו על תוכנית הרפורמה הזו היו חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב וחובב הכשרות ליברמן שמתפאר שהוא אוכל חזיר, עושה קידוש בליל שבת וגם מעשן סיגר בליל שבת. זו היהדות החדשה שהם רוצים להביא לכאן".

"כמו שאיש לא היה מעלה על דעתו לחולל רפורמה במערכת הבריאות בלי להתייעץ עם רופאים ומומחים, כך גם בכשרות", הצהיר דרעי. "יש מועצת הרבנות הראשית שעל פי חוק מייצגת את הרבנות במדינת ישראל, ושר הדתות פועל במכוון נגד מועצה זו".

"הראשון לציון הרב יצחק יוסף זועק במר ליבו נגד הרס הכשרות, והשר בשיא החוצפה מייחס לו 'אינטרסים אישיים' של בד"צ בית יוסף. זה מעיד על בורותו המוחלטת של השר כהנא, שהרפורמה שלו תחזק את הבד"צים ותחליש את הרבנות".

"אנחנו דואגים רק לציבור הרחב שרוצה כשרות והעריך את תעודת הכשרות של הרבנות, ומעתה גם חנות שמחללת שבת תקבל תעודה. ייפתח כאן שוק פרוע של כשרויות לשליש ורביע".

דרעי הוסיף כי "לא שמים לב שליברמן – מעבר לכל מה שלקח לעצמו – לקח גם את 'נתיב', שהפך להיות סניף של ישראל ביתנו, כאשר 70% מהעולים מברה"מ ב-10 השנים האחרונות אינם יהודים. המטרה להביא לכאן התבוללות כחלק מאיבוד הזהות היהודית של המדינה".

תגיות:כשרותאריה דרעימתן כהנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה