חדשות בארץ

בעקבות הביקורת: ’ידיעות’ הורידו את תמונת החרדי מהכתבה על הקורונה

בצל מגפת הקורונה, התקשורת הישראלית ממשיכה לספק דוגמאות להטיה אנטי-חרדית. אולם מתברר כי מחאות נגד הקלות הבלתי נסבלת של הניסיונות להנדוס התודעה עשויות לסייע בתיקון המעוות

  • י"ב אב התשפ"א
ידיעות אחרונות, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ידיעות אחרונות, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

התקשורת הישראלית ממשיכה לספק דוגמאות רבות של הטיה אנטי-חרדית בצל מגפת הקורונה, וזאת למרות נתוני התחלואה הנמוכים בציבור החרדי בגל הנוכחי.

אתמול פורסמה בידיעות אחרונות כתבה, שעסקה בכוונתו של משרד הבריאות להמליץ לקבינט הקורונה על בידוד לכל השבים לחו"ל. לכתבה צורפה תמונה של חרדים בנתב"ג, כשיש להדגיש כי הדיווח כלל לא נגע באופן ספציפי לציבור החרדי.

איש התקשורת איציק סודרי זעם על ההטיה: "מישהו יכול להסביר לי למה תמונת חרדי מפארת את הידיעה הזו הבוקר בעיתון ידיעות אחרונות?", כתב בטוויטר. "מה הקשר חוץ משנאה ולהנדס את התודעה שהחרדים כאן אשמים בהכל. כולנו יודעים שגל הקורונה הנוכחי אין לו שום קשר לציבור החרדי".

הציוץ של סודרי עורר תגובות זועמות של גולשים נגד כלי התקשורת, אך במקרה זה גם הוביל את ידיעות אחרונות לתקן את המעוות. "בחירת התמונה אכן גרועה ומיותרת", נמסר ממערכת העיתון. "היא הוסרה מהפלטפורמות הדיגיטליות שלנו".

דוגמה נוספת לקלות הבלתי נסבלת בה פועלת התקשורת ליצור זיהוי בין החרדים לקורונה נרשמה בתחילת החודש באתר חדשות 13, כאשר לכותרת שעסקה בעליית נתוני התחלואה צורפה תמונתו של חרדי. כתבת ערוץ 20, אפרת פינקל, הגיבה: "קשה להאמין שזה נעשה בחוסר מחשבה. בגל הקורונה האחרון עשרות חרדים הציפו את הנושא ברחבי הרשת, ובכל זאת חדשות 13 בוחרת במודע לשים דווקא תמונה של חרדי. אל תאמרו תום לב, אמרו גועל נפש צרוף ומיתוג כעור ומגמתי".

גם במקרה זה, המחאה עזרה. מחדשות 13 נמסר כי "הבחירה בתמונה הייתה רנדומלית, ומדובר בטעות אנוש וללא כל כוונה חלילה לפגוע, ועל כך אנו מתנצלים. הציוץ הוסר וההנחיות בנושא חודדו".

תגיות:הציבור החרדיהתקשורת הישראליתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה