סיפורי אמונה

מדהים: לא תאמינו מה השיב הרב שטיינמן לפרופסור

"הרופא רוצה ללכת, והוא מעוניין לומר שלום לסבא", אמר הנכד לסבו, מרן הרב שטיינמן, שהשיב לו בלחש: "אבל לפני כמה דקות דיברתם פה לשון הרע!…"

  • י"ב אב התשפ"א
הרב שטיינמן זצ’’ל (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)הרב שטיינמן זצ’’ל (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)
אא

הגאון רבי יצחק שרייבר שליט"א, מרבני ישיבת 'אורחות תורה', סיפר את הסיפור המפעים הבא על מרן הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל, והוא הובא בספר 'אוצרותיהם אמלא'.

היה זה בשנת חייו האחרונה של הרב שטיינמן, בן ה-103. פרופסור גדול הגיע לבדוק את הרב בביתו, בעת שהוא שרוי בחולשה גדולה. לאחר הבדיקה, כששוחח הרופא עם אחד מבני הבית בנוגע לתוצאות הבדיקה, וציין את דעתו של רופא אחר. בתגובה, אמר הפרופסור בביטול כי הרופא ההוא אינו מבין כלל בעניין רפואי זה, ודחה את חוות דעתו בהחלטיות.

ראש הישיבה היה שרוי בחולשה גדולה, והיה נראה כי כלל אינו שומע את שיחת הרופא והנכד. אולם לפני שיצא הפרופסור מהחדר וביקש להיפרד מראש הישיבה, פניו של ראש הישיבה היו זועפות.

הנכד ר' דוד שפירא שהיה בחדר, התפלא ואמר לסבו: "הרופא רוצה ללכת, והוא מעוניין לומר שלום לסבא", השיב לו הרב שטיינמן בלחש: "אבל לפני כמה דקות דיברתם פה לשון הרע!…"

בתוך כך, מרן הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל, סיפר כי בילדותו, בעיר מגוריו וואלוז'ין, הוא נצרך פעם לתקן את מנעליו ונכנס לסנדלר המקומי כדי שיתקן את הטעון תיקון. הסנדלר נקב במחיר העבודה, ואמר לו כי זה לא תיקון ארוך וכי יחכה בינתיים במקום עד שיסיים. בעוד הסנדלר עסוק במלאכתו, ישב רבי מיכל יהודה והביט סביב. ספרי קודש רבים היו פזורים בין המדפים והארונות שבכוך הצר, והיה ברור כי הסנדלר אינו מבטל רגע מזמנו, וכי בכל עת שהוא מחוסר עבודה - הוא מיד פותח ספר והוגה בתורה.

באותו זמן שממתין רבי מיכל יהודה לתיקון נעליו, נכנס למקום יהודי נוסף כשבידו זוג נעליים לתיקון. "אשמח אם תתקן לי את אלו", אמר הלה והושיט את הנעליים לסנדלר. "אני מגיע עכשיו מסנדלר פלוני, לו הבאתי את הנעליים לתיקון, אך לא זו בלבד שלא תיקן לי אותן, אלא אף גרם נזק גדול יותר משהיה בתחילה".

כאשר שמע הסנדלר את הדברים הללו, דחה בתקיפות את היד המושטת. "לא אתקן לך!", הכריז בנחרצות, "אינני לוקח עבודות ממספרי לשון הרע!…" הוא קם ממקומו ודפק על השולחן באמצעות פטישו. "אינני לוקח עבודות ממספרי לשון הרע", חזר ואמר. 

הרב יגאל כהן - לשון הרע לא מדבר אלי:

תגיות:הרב שטיינמןפרופסור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה