חדשות בארץ

חברת הגלידות בן אנד ג’ריס: לא נמכור ביהודה ושומרון

חברת הגלידות העולמית בן אנד ג'ריס הודיעה על הפסקת מכירת מוצריה בשטחי יהודה ושומרון. הזכיין הישראלי של החברה תקף את ההחלטה: "גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה". שר החוץ יאיר לפיד: "כניעה מבישה לאנטישמיות ול-BDS, לא נשתוק להם". ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "עכשיו אנחנו הישראלים יודעים איזו גלידה לא לקנות"

גלידת בן אנד ג’ריס (תמונה: שאטרסטוק)גלידת בן אנד ג’ריס (תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 20:11)

חברת מוצרי הגלידות בן אנד ג'ריס הודיעה היום (שני), כי תפסיק למכור את מוצריה בשטחי יהודה ושומרון. בהודעתה ציינה החברה, כי ההחלטה התקבלה בעקבות תלונות שקיבלה מלקוחות ומשותפיה העסקיים: "אנו מאמינים כי מכירת הגלידה שלנו בשטחים הפלסטיניים הכבושים אינה עולה בקנה אחד עם ערכי החברה".

החברה הוסיפה, כי ההסכם עם הזכיין הישראלי המסתיים בשנה הבאה לא יוארך, וכי היא תנסה להגיע להסדר חדש שיאפשר את מכירת מוצריה בתוך שטחי הקו הירוק.

מחברת בן אנד ג'ריס ישראל, המחזיקה בזיכיון למכירת מוצרי החברה העולמית בארץ, נמסר: "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי, לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים לא לאפשר להחרים את ישראל".

"זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יוניליוור – הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית", נמסר עוד בהודעת הזכיין הישראלי. "גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באזור הדרום".

חברת יוניליוור ישראל מסרה: "אנו מודעים להחלטת בן אנד ג'ריס ומבקשים להבהיר: ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג'ריס התקבלה על ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית. יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי, ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה, ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ".

הודעת החרם של בן אנד ג'ריס הביאה לגל של תגובות גינוי במערכת הפוליטית ובהתיישבות ביהודה ושומרון. ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "גלידות יש הרבה, מדינה – יש לנו רק אחת. בן אנד ג'ריס החליטה למתג את עצמה כגלידה אנטי ישראלית. זו החלטה שגויה מוסרית, ואני מאמין שתתברר גם כשגויה עסקית. החרם על ישראל – דמוקרטיה מוקפת איי טרור – משקף אובדן דרך מוחלט. החרם לא עובד ולא יעבוד, ונילחם בו בכל הכוח".

שר החוץ יאיר לפיד אמר כי "ההחלטה היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. אנחנו לא נשתוק להם. ליותר משלושים מדינות בארצות הברית יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהן להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס, מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב בטוויטר על החלטת החברה במשפט קצר באנגלית: "עכשיו אנחנו הישראלים יודעים איזו גלידה לא לקנות".

יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, כתב: "האחיזה שלנו ביהודה ושומרון היא חזקה ונצחית. ההחלטה המבישה של בן אנד ג'ריס תימס מהר מאוד בחום ההיסטוריה". ברוח דומה הגיבה שרת התפוצות לשעבר, עומר ינקלביץ': "‏ההתיישבות ביהודה ושומרון מוצקה הרבה יותר מגלידה, ועל הכבוד והמורשת הלאומית שלנו בוודאי לא נוותר בגלל חברת בן אנד ג'ריס. אלפי שנים לפניהם אברהם אבינו התיישב בארץ, ואנחנו נשב שם עוד אלפי שנים אחרי שהגלידה שלהם תימס".

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) כינה את החלטתה של בן אנד ג'ריס "חרפה", והוסיף: "פניתי מיד למספר גופי כשרות מהודרת בבקשה להודיע על הסרת הכשרות ממוצרי יוניליוור שמשווקים בארץ. מצופה כי כל גופי הכשרות אשר מעניקים תעודת כשרות למוצרי חברת יוניליוור לא יאפשרו לתת יד לחרם על היהודים החיים ביהודה ושומרון".

ממועצת יש"ע נמסר: "לצערנו, חברת גלידות החליטה להחרים את יהודה, שומרון ובקעת הירדן, ובשל כך לגרום לפיטוריהם של מאות עובדים ישראלים בדרום. אין צורך לרכוש מוצרים מחברות אשר מחרימות מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל בגלל המקום שבו הם בחרו לגור. אנחנו מחזקים את ידיה של החברה הישראלית, אשר סירבה להחרים חלק נכבד מאזרחי ישראל, ואנחנו מקווים שחברת בן אנד ג'ריס תחזור בה בהקדם מההחלטה המפלה הזאת, אשר מביאה רוח רעה לתחום כל כך מתוק. בימי הקיץ החמים, אנחנו ממליצים לישראלים בכל רחבי הארץ לאכול גלידות ישראליות טעימות ומתוקות, שלא כוללות פיטורי מאות עובדים ישראלים".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר: "החרמת מתיישבי יו"ש על ידי יוניליוור מחייבת טיפול של ממשלת ישראל. ממשלת ישראל לא יכולה לאפשר מצב בו חברה מסחרית בינלאומית גדולה מחרימה כחצי מליון אזרחי המדינה ואזורים בארץ ישראל. ראש הממשלה ושר החוץ צריכים לפעול בעניין מיד, ולהציב מחירים ותגובות כלכליות כלפי חברה גדולה הקשורה לחברות גדולות בישראל. אני מחזק את ידה של חברת הגלידות הישראלית, שסירבה לשתף פעולה עם החרמת אזרחי המדינה".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, תקף: "עדיף שבן אנד ג'ריס יתמקדו בלהכין גלידות ולא בלהטיף מוסר. ספק אם הם בכלל יודעים היכן השטחים שעליהם הם מדברים נמצאים במפה. עם ישראל וההתיישבות ביהודה ושומרון שרדו דברים גרועים יותר מחרם גלידות".

בתנועת "אם תרצו" אמרו: "מי שמוכן לוותר על חבלי ארץ לגיטימיים כדי לרצות כמה אנטישמיים – מוזמן לעזוב את הארץ. מי שלא רוצה את ישראל אינו רצוי פה. עם ישראל אינו פראייר, וישיב מנה אחת אפיים (של גלידה) לכל מבקשי רעתנו. דין אריאל כדין תל אביב".

תגיות:חרםיהודה ושומרוןבן אנד ג'ריס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה