חדשות בריאות

פרופ’ אש: "מי שנוסע לחו"ל – מסכן את עצמו ואת משפחתו"

בתדרוך לתקשורת, חזר מנכ"ל משרד הבריאות על קריאתו לאזרחים שלא לנסוע לחו"ל במקרים שאינם חיוניים. הוא הבהיר, עם זאת, כי סגירת נתב"ג אינה נשקלת בשלב זה

פרופ’ אש (צילום: פלאש 90)פרופ’ אש (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, חזר הערב (שני) על קריאתו לאזרחים שלא לצאת לחו"ל. "התחלואה במדינות רבות בעולם עולה", אמר בתדרוך לכתבים. "וריאנט הדלתא התפשט בהרבה מאוד מדינות. מי שנוסע לחו"ל מסכן את עצמו ואת משפחתו בהדבקה מיותרת".

"גם הבוקר אנחנו עדים לתמונות של עומסים בנתב"ג ובמסוף טאבה בגלל הרבה מאוד ישראלים שטסים לחופשות לחו"ל", הוסיף אש. "אנחנו רואים צפיפות והתקהלויות בתורים, ולצערי הרב מה שנראה כמו חוסר קבלה של המלצת גורמי המקצוע. אנחנו שבים וקוראים לציבור: זה לא הזמן לטוס לחו"ל לטיסות שאינן חיוניות".

אש ציין, כי משרד הבריאות בוחן בכל שבוע את הרחבת רשימת המדינות האדומות שהחזרה מהן מחייבת בידוד: "כשאתם נוסעים לחו"ל – דעו שהרשימה הזו יכולה להשתנות. מדינה שקודם לא חויב בידוד של מחוסנים ממנה – כשתחזרו יכול להיות שכן תהיה מחויבות כזו. צריך לקחת גם את זה בחשבון". עם זאת, הוא הבהיר כי בשלב זה הצעד של סגירת נתב"ג "לא על הפרק".

מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי ביום רביעי הקרוב ייכנס לתוקף מתווה "התו השמח", לפיו כניסה לאירועים בעלי סיכויי הדבקה גבוהים (חתונות ושמחות, הופעות, מסיבות וכנסים) המתקיימים בחללים סגורים עם יותר מ-100 איש תתאפשר רק למחוסנים, מחלימים או מי שמחזיקים בבדיקת קורונה שלילית. לדבריו, משרד הבריאות ימליץ להחיל מחדש באופן מלא את התו הירוק כדי להימנע ממגבלות קשות יותר ולאפשר את המשך שגרת החיים: "אנחנו צריכים להיות מוכנים לכך שהתו הירוק ילווה אותנו לאורך זמן".

"אסור לזלזל באף אחת מההנחיות שלנו, אסור להיכנס לשאננות. השאננות תוביל לכך שהתחלואה תמשיך לעלות, ונצטרך להתמודד עם רמות תחלואה גבוהות. אני קורא להקפיד על ההנחיות כדי שלא נצטרך להגיע לצעדים קשים יותר בהמשך", הצהיר מנכ"ל משרד הבריאות.

אש קרא למי שעדיין לא התחסן ללכת ולעשות זאת: "יש ירידה ביעילות החיסון כנגד הדבקה בזן הדלתא אבל החיסון עדיין יעיל, זה הכלי העיקרי שלנו. החיסון בוודאי יותר יעיל למניעת אשפוז ומחלה קשה, ולכן יש חשיבות גדולה להתחסן". עוד אמר, כי מהנתונים שהצטברו עד כה עולה ש"היעילות כנגד מחלה קשה נשמרת, ויש הגנה של מעל 90% כנגד מחלה קשה גם כנגד זן הדלתא. זו בשורה מאוד טובה, שמדגישה את הצורך להתחסן". 

באשר לנתוני התחלואה, אמר אש: "מקדם ההדבקה היום הוא סביב 1.4. במקדם כזה, קצב ההכפלה הוא של כעשרה ימים. בעוד שבועיים אנחנו צפויים להגיע לכ-2,000 מאומתים ולכ-30 חולים קשים ליום". הוא הדגיש את חשיבות עטיית המסכות בחללים סגורים כאמצעי למניעת הדבקות: "לצערנו אין הקפדה על כך. האכיפה בנושא הזה תוגבר, אבל החובה הזו קיימת על כל אחד מאיתנו – המסכה מגנה גם על עצמנו וגם על מי שמולנו. חשוב להקפיד על כך, זה סוג של אחריות אישית וחברתית".

תגיות:נתב"גמשרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה