חדשות בארץ

כתב אישום נגד מבצעי פיגוע הבקת"בים בלוד

הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד שמונה ערבים תושבי לוד בגין מעורבותם בפיגוע השלכת בקבוקי התבערה לעבר בניין מגורים של יהודים בעיר בסוף חודש מאי

הנזק בזירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)הנזק בזירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)
אא

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום כנגד שמונה ערבים תושבי לוד, בהם שני קטינים, בגין מעורבותם בפיגוע השלכת בקבוקי התבערה לעבר בניין מגורים בעיר בו התגוררו תושבים יהודים, במהלך מבצע "שומר החומות".

הנאשמים הם טילבה אל-טורי (19), ראפאת אל-טורי (19), ג'אסר אבו זאיד (22), ג'לאל אבו זאיד (21), נסאר אבו זאיד (19), אימסלם אל-טורי (20) ושני קטינים נוספים.

על פי פרטי כתב האישום, הנאשמים היו מעורבים בתכנון ובהוצאה אל הפועל של פיגוע נגד יהודים, במסגרתו ייצרו מספר רב של בקבוקי תבערה במטרה להשליכם לעבר יהודים וכוחות הביטחון בעיר לוד.

ב-28 במאי זרקו הנאשמים שישה בקבוקי תבערה אל עבר פתחי דירות בבניין מגורים בשכונת חב"ד בעיר, במטרה להביא להצתת בניין המגורים והדירות בו, לפגוע ולגרום למותם של היהודים המתגוררים בבניין, וכן להביא להתססת והסלמת המהומות בעיר.

כתוצאה מן הפיגוע פרצה אש בבניין, ועשן חדר למספר דירות. דיירי הבניין נמלטו מדירותיהם. הם הצליחו לכבות את השריפה, בסיועו של עובר אורח שהגיע למקום וסייע באמצעות מטף שהיה ברכבו.

בחסדי שמיים לא היו נפגעים בפיגוע, אולם נגרמו נזקים לרכוש. חלון גדול בדירת גן שבבניין עלה באש והתלקח, ובדירות נוספות נגרמו נזקים במרפסת, בתריסים ובחלונות.

בכתב האישום הודגש, כי הפיגוע תוכנן בידי הנאשמים מבעוד מועד. שלושת האחים ג'אסר, ג'לאל ונסאר אבו זאיד נאשמים כי ייצרו את בקבוקי התבערה והחביאו אותם עד למועד ביצוע הפיגוע. בהמשך, חלק מהנאשמים ביצעו סיורים מוקדמים בזירת הפיגוע. חלקם הצטיידו בכלי עזר שונים, כדוגמת אופניים חשמליים ומכשירי קשר, וחתכו גדר סמוכה במטרה לייצר לעצמם פתח מילוט מן המקום. את בקבוקי התבערה השליכו בפועל הנאשם טילבה אל-טורי ואחד מהקטינים. ראפאת אל-טורי שימש כתצפיתן מגשר סמוך למקום האירוע, וזאת במטרה להתריע מפני הגעת כוחות הביטחון לאזור.

עוד צוין בכתב האישום, כי הנאשמים אימסלם אל טורי וראפאת אל-טורי השתתפו במספר אירועים שונים של התפרעויות בעיר לוד, במסגרתן זרק כל אחד מהם במועדים שונים אבנים אל עבר כוחות משטרה. עוד עלה מהחקירה, כי טילבה אל-טורי ונאשם נוסף שהינו קטין החביאו במקום מסתור אקדח חצי אוטומטי וכן מחסנית מתאימה.

השלכת בקבוקי התבערה (מצלמת אבטחה)

עורך הדין תומר שטיינברג, שהגיש את כתב האישום, ציין במסגרת הבקשה למעצר הנאשמים עד תום ההליכים, כי "נסיבות ביצוע המעשים, הנחישות של המעורבים השונים כפי שהיא מקבלת ביטוי בהכנות המקדימות והאינטנסיביות לביצוע הפיגוע, חבירתם בצוותא לתכנון האמור, פוטנציאל הנזק האדיר שמעשי המשיבים יכלו להסב, והאידיאולוגיה אשר עמדה מאחורי ביצוע המעשים – כל אלה משליכים במישרין על עוצמת המסוכנות הנשקפת מן המשיבים".

רשימת העבירות בכתב האישום כוללת: ניסיון לרצח בנסיבות מעשה טרור, סיוע לניסיון רצח בנסיבות מעשה טרור, קשירת קשר לעבור עבירת פשע שהיא מעשה טרור, הצתה בנסיבות של מעשה טרור, סיוע להצתה בנסיבות של מעשה טרור, היזק בזדון בנסיבות של מעשה טרור, פעולה או עסקה בנשק, בחומר מזיק או במיתקן רגיש למטרות טרור, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור, הכנה לביצוע מעשה טרור, אי מניעת מעשה טרור, החזקת נשק, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, והתפרעות – כל אחד מהנאשמים על פי חלקו.

כתב אישום נוסף הוגש כנגד סלימן אל-פקיר (22) בגין ריבוי עבירות של פעולה או עסקה בנשק, בחומר מזיק או במיתקן רגיש למטרות טרור. זאת לאחר שעל רקע מהומות חודש מאי נטל הנאשם, בצוותא עם האחים אבו זאיד ועם שותפים נוספים, כעשרים בקבוקי זכוכית, והכין עמם בקבוקי תבערה כדי להשליכם לעבר תושבים יהודים ואנשי כוחות הביטחון בלוד מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי, על מנת לפגוע בהם ולגרום לפחד ובהלה בציבור. לאחר מכן הנאשם ושותפיו העבירו את בקבוקי התבערה למקום מסתור בסמוך לשכונת גני אביב בלוד. במקביל לכתב האישום הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים.

כזכור, ביום חמישי האחרון הותר לפרסום כי שב"כ ומשטרת ישראל פענחו את פיגוע השלכת בקבוקי התבערה. גורם בשב"כ ציין, כי "מדובר בפיגוע שונה במאפייניו מהפיגועים אחרים שבוצעו במהלך המהומות בחודש מאי. הפיגוע לא בוצע בלהט הרגע ובאופן ספונטני, אלא תוכנן במשך ימים ארוכים ומומש כשבוע לאחר ההפוגה באירועי האלימות בכלל ובלוד בפרט, וזאת על מנת להצית מחדש את האירועים, על רקע האווירה המתוחה ששררה בעיר באותה התקופה".

"הפיגוע בוצע לאחר תכנון מקדים ובמאפייני תשתית של התארגנות טרור מקומית, תוך ביצוע סיורי שטח לצורך בחירת יעד מתאים ונתיב מילוט מהיר מהזירה, ייצור בקבוקי התבערה, ושימוש במכשירי קשר בזמן ביצוע הפיגוע".

הגורם הוסיף, כי "שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה רבה את מעורבותם של אזרחי ישראל בטרור, וימשיך לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו בכדי לסכל כל איום ולמצות את הדין בחומרה עם כלל המעורבים באירועי טרור על רקע לאומני".

תגיות:לודבקבוקי תבערהערביםהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה