חדשות בארץ

פוענח פיגוע הבקת"בים בלוד: עשרה ערבים תושבי העיר נעצרו

שב"כ והמשטרה פענחו את פיגוע השלכת בקבוקי התבערה לעבר בית מגורים של יהודים בלוד בסוף חודש מאי. המחבלים קשרו יחד חמישה בקבוקי תבערה על מנת להעצים את הבערה ולגרום לפגיעה משמעותית. שב"כ: "הפיגוע תוכנן במשך ימים ארוכים, ונועד להצית מחדש את אירועי האלימות בלוד"

זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה) זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)
אא

השלכת בקבוקי התבערה (מצלמת אבטחה)

שב"כ ומשטרת ישראל פענחו את פיגוע השלכת בקבוקי התבערה לעבר בית של משפחה יהודית בשכונת "שער העיר" בלוד בסוף חודש מאי, כך הותר בצהריים (חמישי) לפרסום. עשרה ערבים תושבי העיר נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע, שמונה מהם בגילאי 22-18 ושני קטינים בני 16 ו-17. 

הפיגוע התרחש ב-28 במאי אחר חצות, כאשר חמישה בקבוקי תבערה הושלכו לעבר חצר בית בבניין מגורים ברחוב בעל התניא 6. מהחקירה עלה, כי מבצעי הפיגוע קשרו יחד את חמשת בקבוקי התבערה על מנת להעצים את הבערה ולגרום פגיעה משמעותית יותר ברכוש או בנפש. לשתי דירות נגרם נזק, אולם בחסדי שמיים בני המשפחה שאל חצר ביתה הושלכו בקבוקי התבערה לא נפגעו.

על פי הודעת שב"כ, בזירת הפיגוע נכחו טילבה אל-טורי, בן 19, וקטין נוסף שהשליכו יחד את בקבוקי התבערה. ראפאת אל-טורי, בן 19, שימש כתצפיתן של חברי החוליה ועמד עמם בקשר באמצעות מכשירי קשר כדי לוודא שאין כוחות משטרה באזור. מהחקירה עלה גם כי ראפאת היה מעורב ביידוי אבנים במהלך ההתפרעויות בלוד בחודש מאי, וכי טילבה אל-טורי היה מעורב בעבר בסחר והחזקת אמצעי לחימה.

בחקירה נחשפו גם מספר חשודים נוספים ששימשו כסייענים מרכזיים בפיגוע: נאסר אבו זאיד, בן 19, היה שותף פעיל בהכנות לפיגוע. הוא ייצר את בקבוקי התבערה וביצע סיורי שטח יחד עם מבצעי הפיגוע לקראת הוצאתו לפועל. עוד התברר בחקירה, כי הוא היה מעורב בהתפרעויות במהלך חודש מאי. 

מהחקירה עלה עוד כי אחיו של נאסר, ג'אסר וג'לאל אבו זאיד, בני 22 ו-21, היו מעורבים בהכנות לקראת הפיגוע. בכלל זה, הם עסקו בייצור בקבוקי התבערה וכן בסחר והחזקת אמצעי לחימה. בהכנת בקבוקי התבערה סייעו גם סלימאן אל-פקיר ומוסטפה בדר. קטין נוסף סיפק למפגעים את מכשירי הקשר בהם נעשה שימוש במהלך הפיגוע ואת האופניים ששימשו להכנות לקראתו. אימסלם אל-טורי, בן 20, היה גורם מוביל בתכנון הפיגוע, וסייע בעריכת הסיורים להכרת השטח לקראת ביצועו.

גורם בשב"כ ציין, כי "מדובר בפיגוע שונה במאפייניו מהפיגועים אחרים שבוצעו במהלך המהומות בחודש מאי. הפיגוע לא בוצע בלהט הרגע ובאופן ספונטני, אלא תוכנן במשך ימים ארוכים ומומש כשבוע לאחר ההפוגה באירועי האלימות בכלל ובלוד בפרט, וזאת על מנת להצית מחדש את האירועים, על רקע האווירה המתוחה ששררה בעיר באותה התקופה".

"הפיגוע בוצע לאחר תכנון מקדים ובמאפייני תשתית של התארגנות טרור מקומית, תוך ביצוע סיורי שטח לצורך בחירת יעד מתאים ונתיב מילוט מהיר מהזירה, ייצור בקבוקי התבערה, ושימוש במכשירי קשר בזמן ביצוע הפיגוע".

הגורם הוסיף, כי "שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה רבה את מעורבותם של אזרחי ישראל בטרור, וימשיך לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו בכדי לסכל כל איום ולמצות את הדין בחומרה עם כלל המעורבים באירועי טרור על רקע לאומני".

בימים אלו הסתיימה חקירתם של החשודים המעורבים בפיגוע. הבוקר הוגשה לבית המשפט הצהרת תובע על הכוונה להגיד נגדם כתב אישום בימים הקרובים, וכן בקשה להארכת מעצרם עד תום ההליכים נגדם.

תגיות:לודבקבוקי תבערההתפרעויותערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה