חדשות יהדות

גרמניה סוערת: קשישה בת 96 מואשמת בשותפות לרצח 11,000 איש בשואה

סערה בגרמניה בעקבות כתב אישום חמור כנגד קשישה בת 96 בשם אירמגרד פורכנר, שעל פי העדויות עבדה כמזכירה וקלדנית במחנה הריכוז שטוטהוף, וסייעה ברצח של למעלה מ-11 אלף בני אדם שנכלאו שם

אא

סערה בגרמניה בעקבות כתב אישום חמור שהוגש כנגד קשישה בת 96 בשם אירמגרד פורכנר, שעל פי העדויות עבדה כמזכירה וקלדנית במחנה הריכוז שטוטהוף, וסייעה ברצח של למעלה מ-11 אלף בני אדם שנכלאו שם.

פורכנר, שמתגוררת בעיר קוויקבורן שבצפון גרמניה, הגיעה למחנה הריכוז שבפולין בהיותה בת 18, ועבדה תחת פיקודו של קצין בשם פול-ורנר הופה. 

כתב האישום מציין כי פורכנר "סייעה ברצח השיטתי של כל אלו שנאסרו במחנה בין יוני של שנת 1943 ועד לאפריל של שנת 1945", וההערכה היא כי מדובר בלמעלה מ-11,000 בני אדם, שקיפחו את חייהם במהלך השנים הללו. בשנת 1945 כשהצבא האדום נכנס למחנה ושחרר אותו, שוחררו מעט האסירים שנשארו בו אך אז גם התגלתה גודל הזוועה: 65 אלף בני אדם קיפחו את חייהם במיתות משונות שכללו בין היתר הוצאות להורג באכזריות, ותנאי חיים בלתי אנושיים. מתוכם 28,000 בני אדם, היו יהודים. 

סגן נשיא וועדת אושוויץ הבינלאומית - כריסטוף הבנר, התייחס השבוע למשפט שנפתח רק כעת בגרמניה ואמר כי "העובדה שזה קורה עכשיו, רק מעידה על הכישלון של מערכת המשפט הגרמנית".

פורכנר, שנקראה בעבר לבית המשפט כדי להעיד ולספר על תפקידה במחנה הריכוז, סיפרה על אינספור התכתבויות שלה עם המפקד הופה שהיה מכתיב לה ונותן לה הוראות מה לעשות, כמו גם הודעות שלו להעביר ברדיו. כשנשאלה במשפטה מדוע הסכימה לאייש את התפקיד, אמרה כי "לא הייתה מודעת" לכך שאלפי אנשים נהרגו תחת ידי הממונים עליה, והיא סייעה לכך. 

תגיות:עונשרצחיהודיםשואהקשישה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה