חדשות בריאות

בנט: "אכיפה אגרסיבית ויעילה נגד מפרי בידוד"

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס דיון בו הוצגה תוכנית המשרד לביטחון הפנים להגברת אכיפת הנחיות הקורונה: "מי שמפר את ההנחיות מסכן את בריאותו ואת שאר אזרחי ישראל"

בנט (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)בנט (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס היום (ראשון) דיון בנושא הגברת האכיפה להנחיות הקורונה, בהשתתפות שר הבריאות, השר לביטחון הפנים, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה וגורמי מקצוע נוספים.

לאחר שבשבוע שעבר החליט קבינט הקורונה להעביר את האחריות הכוללת על נושא האכיפה אל המשרד לביטחון הפנים, הוצגה בישיבה תוכניתו של המשרד לתכלול מאמץ האכיפה. בהודעה שהוציא משרד ראש הממשלה צוין, כי "התוכנית משלבת אמצעים טכנולוגיים ופעולות אכיפה בשטח שיבוצעו על ידי שוטרי משטרת ישראל ופקחים עירוניים".

במסגרת מאמצי האכיפה, הנחה בנט בישיבה להגיש כתבי אישום פליליים נגד חולי קורונה מאומתים המפרים בידוד ביודעין ומסכנים את בריאות הציבור. הוא הנחה, בנוסף, להגדיר אירועים ושמחות, בדגש על חתונות, כמשימה עליונה לאכיפה, וזאת בשל פוטנציאל ההדבקה באירועים אלו.

באשר לכלים הטכנולוגיים לאכיפת הבידוד, הנחה בנט את היועץ המשפטי לממשלה והמשרד לביטחון הפנים להסדיר את ההיבט המשפטי של הפעלת אמצעי האכיפה הטכנולוגיים, בהם מערכת 'הסכמון'.

ראש הממשלה הבהיר, כי יש לייעל את הליכי האכיפה, בדגש על קיצור פער הזמנים בין הטלת הקנס על מפרי ההנחיות לבין מימושו בפועל. סוכם, כי המשרד לביטחון פנים יקיים עבודת מטה בנושא.

"מטרתנו היא לקבוע הנחיות הגיוניות, לצד אכיפה אגרסיבית ויעילה כנגד המפרים", אמר בנט. "מי שמפר את ההנחיות מסכן את בריאותו ואת שאר אזרחי ישראל. לא נאפשר זאת. מוטציית הדלתא מזנקת בכל העולם. יישום ההנחיות בשטח הוא מרכיב קריטי בניהול המגפה כדי לנצח את המוטציה".

ביום שישי האחרון אובחנו 1,118 חולים חדשים – שיא יומי בתחלואת הקורונה מאז חודש מרץ. שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-1.58%. אתמול אובחנו 430 חולים חדשים בישראל – מספר נמוך יחסית בשל מספר הבדיקות הנמוך שבוצע. שיעור הבדיקות שפוענחו עמד על 1.47%.

נכון להבוקר, 6,622 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 124 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים ממשיך לעלות, ועומד כעת על 63, ביניהם 16 מונשמים. מצבם של 18 חולים מוגדר קריטי. ביממה האחרונה נוספו שני בני אדם לרשימת הקורבנות שגבה הנגיף. מפרוץ המגפה נפטרו 6,448 חולי קורונה.

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונההמשרד לביטחון הפנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה