חדשות בארץ

"אבן דרך במסע לשלום": נחנכה שגרירות האמירויות בישראל

בטקס חנוכת שגרירות איחוד האמירויות בתל אביב השתתפו נשיא המדינה יצחק הרצוג והשגריר האמירתי מוחמד אל-חאג'ה. הרצוג: "הסכם השלום שלנו יציל חיים. יש להרחיב את מעגל השלום"

הרצוג ושגריר האמירויות אל-חאג’ה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרצוג ושגריר האמירויות אל-חאג’ה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

איחוד האמירויות חנכה הבוקר (רביעי) באופן רשמי את שגרירותה בישראל, הממוקמת בבניין הבורסה בתל אביב. הטקס נערך בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג והשגריר האמירתי מוחמד אל-חאג'ה.

בנאומו באירוע אמר הנשיא הרצוג: "פתיחת שגרירות זו מהווה אבן דרך חשובה במסענו המשותף לעבר עתיד של שלום, שגשוג וביטחון למזרח התיכון. לראות את דגל האמירויות מתנוסס בגאווה בשמי תל אביב אולי היה נראה כחלום רחוק רק לפני שנה, אבל במובנים רבים שום דבר לא יכול להיות טבעי יותר".

הרצוג הודה בדבריו לראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו על פועלו לקידום הסכם השלום עם האמירויות, ושיבח את הנהגת המדינה המפרצית על החלטתה "לפתוח את הדלת לידידות חמה" בין שתי המדינות: "השלום בינינו יועיל לשני עמינו באמצעות שיתוף הפעולה שלנו בבריאות וברפואה, הסכם השלום שלנו יציל חיים. הידידות אינה חשובה רק לישראל ולאיחוד האמירויות, אלא למזרח התיכון כולו. הסכמי אברהם יקדמו יציבות וביטחון באזורנו, וידגימו לכולם את ההבטחה העצומה והפוטנציאל לשלום".

"את מעגל השלום ההיסטורי הזה יש להרחיב למדינות נוספות שמחפשות את קרבתנו", הצהיר הרצוג. "את המהלך המבורך הזה אסור להפסיק. עם שוחר שלום אנו, והרוצים בשלום ייענו בחיוב ובלחיצת יד איתנה".

השגריר אל-חאג'ה אמר בטקס: "לפני עשרה חודשים חתמנו על הסכמי אברהם מתוך חזון משותף לשלום, ביטחון ושגשוג באזורנו. הפתיחה הרשמית של השגרירות היא חלק מרכזי בחזון זה. השגרירות תשמש לא רק כבית לדיפלומטים, אלא כבסיס למשימתנו להמשיך ולבנות את השותפות החדשה בינינו. לקיים דיאלוג ולא מחלוקות, להכשיר לבבות לשלום ולהוות מודל לגישה שיתופית חדשה ליישוב סכסוכים במזרח התיכון".

כזכור, לפני כשבועיים הגיע שר החוץ יאיר לפיד לביקור רשמי ראשון של שר ישראלי באמירויות, במהלכו חנך את שגרירות ישראל באבו דאבי. בנאומו בטקס אמר לפיד כי "זהו רגע היסטורי, וגם תזכורת לכך שההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם. מה שנחתום היום אינו סופו של התהליך, אלא התחלה. מכאן, מהמקום הזה, אנחנו יוצאים לדרך. כדי להכיר אחד את השני אנחנו צריכים לכבד וללמוד זה את תרבותו של האחר". הוא הוסיף, כי "ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה, עם כל שכניה. אנחנו לא הולכים לשום מקום, המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר, ואנחנו קוראים לכל מדינות האזור להכיר בזה, ולבוא לדבר איתנו".

תגיות:יצחק הרצוגאיחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה