חדשות בארץ

לפיד חנך את השגרירות באבו דאבי: "מודה לנתניהו – הארכיטקט של הסכמי אברהם"

שר החוץ יאיר לפיד הגיע לביקור רשמי ראשון באיחוד האמירויות, והשתתף בטקס פתיחת השגרירות הישראלית: "ישראל מעוניינת בשלום עם כל שכניה. המזרח התיכון הוא ביתנו, אנחנו פה כדי להישאר"

לפיד בחנוכת השגרירות באבו דאבי (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)לפיד בחנוכת השגרירות באבו דאבי (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
אא

שר החוץ יאיר לפיד נחת היום (שלישי) באבו דאבי – ביקור רשמי ראשון של שר ישראלי באיחוד האמירויות, תשעה חודשים לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. בשעות הצהריים הוא השתתף בטקס פתיחת השגרירות הישראלית באבו דאבי, יחד עם שרת התרבות והנוער האמירתית, נורה אל-קאעבי, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז והממונה על השגרירות הישראלית איתן נאה. בהמשך היום צפוי שר החוץ להיפגש עם מקבילו האמירתי, עבדאללה בן זאיד.

"זהו רגע היסטורי, וגם תזכורת לכך שההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם", אמר לפיד בנאומו בטקס חנוכת השגרירות. "היא נקבעת בידי אנשים שמכירים את ההיסטוריה, אבל מוכנים לשנות אותה. היא נקבעת בידי אנשים שמעדיפים את העתיד על פני העבר. אנחנו עומדים פה היום מפני שבחרנו – את השלום על פני המלחמה. את שיתוף הפעולה על פני העוינות. את טובת ילדינו על פני זכרונות העבר הרעים. את הזכות לקבוע את גורלנו בעצמנו".

"הסכמים נחתמים בידי מנהיגים, אבל שלום עושים עמים. מה שנחתום היום אינו סופו של התהליך, אלא התחלה. מכאן, מהמקום הזה, אנחנו יוצאים לדרך. כדי להכיר אחד את השני אנחנו צריכים לכבד וללמוד זה את תרבותו של האחר. אנחנו צריכים לתת לכלכלות שלנו להשתלב ולשגשג. אנחנו צריכים לשמור על דיאלוג פתוח וראש פתוח".

קביעת מזוזה בפתח השגרירות על ידי הרב לוי דוכמן (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)קביעת מזוזה בפתח השגרירות על ידי הרב לוי דוכמן (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)

"ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה, עם כל שכניה", הצהיר לפיד. "אנחנו לא הולכים לשום מקום, המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר, ואנחנו קוראים לכל מדינות האזור להכיר בזה, ולבוא לדבר איתנו. תושבי המזרח התיכון מוזמנים להסתכל סביבם ולשאול את עצמם: מצבו של מי טוב יותר, מי שבחר בדרך השלום, או מי שבחר בדרך המלחמה? מי שבחר להשקיע בעמו וארצו, או מי שבחר להשקיע בשנאה לאחר?".

בסיום דבריו הודה לפיד למנהיגים שעמדו מאחורי הנורמליזציה בין ישראל והאמירויות: "אני רוצה להודות מכאן להוד מעלתם, השייח' מוחמד בן זאיד, והשייח' ח'ליפה בן זאיד, על חזונם, על ההשראה שהם נותנים לנו, על כך שהביאו את הרגע הזה. אני מודה בשם כולנו לראש הממשלה הקודם של ישראל, בנימין נתניהו, שהיה הארכיטקט של הסכמי אברהם והאיש שעמל עליהם ללא לאות. הרגע הזה הוא שלו לא פחות מאשר שלנו. אני מודה לנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ולנשיא ארצות הברית הנוכחי ג'ו ביידן על תמיכתם חסרת הפשרות. אני מודה לשר החוץ הקודם של ישראל, גבי אשכנזי, שארגן ובנה את כל הביקור הזה".

תגיות:יאיר לפידאיחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה