חדשות בריאות

עלייה נוספת בתחלואה: 754 נדבקים חדשים ביממה האחרונה

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-1.45%. בבתי החולים מאושפזים 90 חולי קורונה, מתוכם 53 במצב קשה. חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד אובחן כחיובי לנגיף

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

התחלואה ממשיכה לטפס: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי אתמול אובחנו בישראל 754 נדבקים חדשים בקורונה – שיא תחלואה יומי בגל הנוכחי, ויום שני ברציפות בו מספר המאומתים חוצה את רף ה-700. מספר החולים הפעילים עלה ל-5,172, מתוכם 90 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים עלה ל-53, ביניהם 15 מונשמים. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עלה ל-6,440.

עוד עולה מהנתונים, כי שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות ועומד הבוקר על 1.45% מתוך 52,781 בדיקות לגילוי הנגיף שפוענחו.

מוקדם יותר הבוקר עדכן חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד את קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, כי נמצא חיובי לקורונה. בליאק שהה בימים האחרונים בכנסת, ובפעם האחרונה היה בה שלשום.

בהודעה שהוציא קצין הכנסת, נכתב כי כל מי שהיה במגע קרוב עם בליאק או בקרבתו ועבר חיסון אינו מחויב בבידוד, אך על פי משרד הבריאות מומלץ לבצע בדיקת קורונה לאחר 72 שעות. לעומת זאת, מי שאינו מחוסן ובא במגע אישי עמו – מתבקש להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות. כמו במקרים קודמים, גם הפעם תיערך בדיקה וחקירה אפידמיולוגית בשיתוף גורמי המקצוע במשרד הבריאות.

שר החוץ יאיר לפיד נכנס אמש לבידוד, וזאת לאחר שאחת היועצות שלו שהייתה עמו בטיסה חזרה מבריסל קיבלה תשובה חיובית לקורונה. מלשכת שר החוץ נמסר, כי "יתר הנוכחים בטיסה, כולל שר החוץ לפיד, נבדקו גם הם וקיבלו תשובה שלילית. לאחר היוועצות עם משרד הבריאות נכנסו שר החוץ והצוות שלו לבידוד עד אשר יקבלו הנחיות נוספות".

קבינט הקורונה, שהתכנס אתמול לדיון בצעדים להתמודדות עם העלייה בתחלואת הקורונה, אישר את קיצור תקופת הבידוד לשבעה ימים בלבד, בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת קורונה ביום השביעי. בנוסף, אישרו השרים את העברת האחריות הכוללת על נושא האכיפה אל המשרד לביטחון הפנים, תוך הסתייעות בפקחי הרשויות המקומיות לאכיפה במרחב הציבורי. בהודעה שהוציאה לשכת ראש הממשלה בתום הישיבה, צוין כי האכיפה בגין אי עטיית מסכות תוגבר "דרמטית". במשרד לביטחון הפנים מתכוונים להקים יחידת מטה קורונה, שתרכז לראשונה נתוני אכיפה מכל הארץ ותתאם בין גופי הפיקוח השונים.

בשל הסתייגויותיהם של שרים וקשיים משפטיים, נדחתה המלצת משרד הבריאות להחזרת "תו ירוק מרוכך" בכניסה לאירועים המוניים מעל 100 איש. בהודעה שהוציאה לשכת ראש הממשלה נמסר כי "תיערך עבודת הכנה להסדרת אירועים המוניים בחללים סגורים".

החלטות נוספות שהתקבלו בישיבה כוללות את הגברת ההאכיפה על מפרי בידוד, וכן הגברת מאמצי ההסברה, בדגש על עטיית מסכות, התחסנות והישמרות באירועים המוניים. משרד הבריאות ייערך להקמת מערך בדיקות מהירות, שיהיו זמינות לציבור הרחב.

תגיות:הכנסתמשרד הבריאותנגיף הקורונהולדימיר בליאק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה