חדשות בארץ

"ליהוק טבעי": אבתיסאם מראענה – מ"מ בוועדת החוץ והביטחון

בימין תוקפים את מינויה של חברת הכנסת אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה לממלאת מקום קבועה בוועדת החוץ והביטחון. חבר הכנסת עמיחי שיקלי: "ליהוק טבעי, עשר מעלות ימינה"

שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:26)

ועדת החוץ והביטחון הקבועה של הכנסת ה-24 החלה היום (שלישי) את פעילותה. בדיון הראשון אישרה מליאת הוועדה פה אחד את המלצת הוועדה המסדרת למנות את חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד) ליו"ר הוועדה.

הרכב הוועדה, על 17 חבריה, כולל בנוסף לבן ברק את חברי הכנסת משה טור פז ונירה שפק (יש עתיד), איתן גינזבורג (כחול לבן), ניר אורבך (ימינה), אמילי מואטי (העבודה), אלי אבידר (ישראל ביתנו), צבי האוזר (תקווה חדשה) ויאיר גולן (מרצ). סיעות האופוזיציה, שהחליטו בשלב זה להחרים את הוועדות, טרם העבירו את שמות חבריהן בוועדה. לליכוד הוקצו על ידי הקואליציה חמישה מקומות, ולסיעות ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית שמור מקום אחד לכל סיעה.

בהתאם לנהוג, לחברי הוועדה יהיו ממלאי מקום קבועים. חברים באופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על מינויה של חברת הכנסת אבתיסאם מראענה (העבודה) לממלאת מקומה של חברת הכנסת מואטי. כזכור, ועדת הבחירות המרכזית החליטה לפסול את מראענה מהתמודדות בבחירות על רקע התבטאויות ופוסטים בוטים שהעלתה בעבר לרשת, בין היתר נגד יום הזיכרון לשואה ויום הזיכרון לחללי צה"ל.

בהתבטאות בוטה נוספת שלה מ-2008, במהלך ריאיון עיתונאי, אמרה מראענה: "אם הייתי יוזמת תסריט אפוקליפטי, הייתי משמידה את זכרון יעקב. בלי להרוג, שתחזרו לארצות הברית או לפולניה". בדיון שנערך בבג"ץ על פסילתה, הביעה מראענה התנצלות "על כל דבר שהיה יכול להישמע גזעני". היא טענה כי כשלה בלשונה בריאיון בשל חוסר ניסיון וכי דבריה הוצאו מהקשרם: "לא קראתי להשמדת זכרון יעקב, כל השיח הזה יצא מהקשרו, זו פנטזיה. נולדתי כדי להיות גשר בין העמים. אני רוצה להיות חברת כנסת כי אני רוצה שיהיה טוב לכולנו". בג"ץ ביטל את החלטת ועדת הבחירות ואפשר למראענה לרוץ לכנסת.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי (ימינה), המתנגד לממשלה, הגיב בציניות על הצבתה של מראענה בוועדת החוץ והביטחון: "אבתיסאם מרעאנה תייצג את מפלגת העבודה בוועדת החוץ וביטחון. ליהוק טבעי, עשר מעלות ימינה, תושבי זכרון כולנו אתכם".

חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) כתבה בטוויטר: "מינוי מוצלח של יחיא סנוואר בוועדת חוץ וביטחון, והכפיים כמובן לבוש הממשלה – נפתלי בנט".

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, אמר: "מינויה של חברת הכנסת מראענה לממלאת מקום בוועדת חוץ וביטחון – מתאים לממשלת בנט כמו כפפה ליד".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, תקף אף הוא את מינויה של מראענה. לדבריו, "הן המינוי הקבוע והן המחליפה בוועדה מטעם מפלגת העבודה הן חברות כנסת מהשמאל הקיצוני והאחרונות שאפשר להציב בתפקיד כה רגיש. מי שהייתה דוברת בל"ד ומי שהתבטאה בעד השמדת זכרון יעקב – אין להן שום סיווג ביטחוני, ולהכניס אותן לוועדה זה כמו למנות את מנסור עבאס כשר ביטחון. האחריות היא על נפתלי בנט, שגורר את ישראל לתהום".

מראענה מצידה מסרה בתגובה: "החוץ והביטחון של מדינת ישראל הוא גם שלי, יש לי הזכות והחובה כנבחרת ציבור להיות מופקדת עליו".

תגיות:עמיחי שיקליועדת החוץ והביטחוןאבתיסאם מראענה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה