חדשות בארץ

בנט: "האופוזיציה – החמוצים החדשים"; נתניהו: "איך קלקלתם כל כך מהר?"

ראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו התעמתו במליאת הכנסת, במהלך דיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה. בנט: "חברי הכנסת נתניהו, דיסטל וסמוטריץ', הפכתם לחמוצים החדשים". נתניהו: "למען השם, איך הצלחתם לקלקל כל כך מהר?"

בנט במליאת הכנסת, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט במליאת הכנסת, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו התעמתו הערב (שני) במליאת הכנסת, במסגרת דיון שיזמה האופוזיציה לאחר שאספה 40 חתימות. הדיון הוקדש לנושא "מחדל נתב"ג", וכמתחייב על פי תקנון הכנסת בנט נכח בו מתחילתו.

בנאום התשובה שלו, תקף בנט את האופוזיציה ואמר כי חבריה הם "החמוצים החדשים" – פרפרזה על נאום מהעבר של נתניהו. "הקשבתי בקשב רב לנאומים, והתמונה הולכת ומתבהרת", אמר. "חברי הכנסת נתניהו, דיסטל וסמוטריץ', הפכתם לחמוצים החדשים. כי את מה שאתם הזנחתם אנחנו מתקנים, ואתם החמוצים החדשים – רק מקטרים ומייללים ומתבכיינים. נכנסתם כל כך מהר לתפקיד החמוצים, שגם כשאתם רואים דברים נפלאים קורים אתם לא יכולים לפרגן"

בהמשך דבריו עקץ בנט את יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', וכינה אותו "האדריכל, היזם והיוצר של ממשלת האחדות". לדבריו, "בזכות הטיפוס על העץ שלו קמה הממשלה". הוא האשים את חברי האופוזיציה כי הם מתנהגים כאנרכיסטים: "אנרכיסט זה אדם שרוצה שהמדינה שלו תישרף כדי לפגוע בה".

במהלך נאומו, שלווה בקריאות ביניים רבות, הקפיד ראש הממשלה לקרוא לראש האופוזיציה "חבר הכנסת ביבי נתניהו". בתגובה לביקורת כלפיו על אופן ניהול משבר הקורונה, הוא טען כי "לא על כל שיחת טלפון עם בורלא עושים מסיבת עיתונאים". עוד הוסיף: "אנחנו לא ממשלת אני אני ואני, כמו שהייתה כאן במשך 12 שנה. אנחנו ממשלת אנחנו, ממשלת ביחד. הממשלה הזו תחזיק ארבע וחצי שנים וכולם מוזמנים פנימה. אל תלכו שולל אחרי חלילנים כאלה ואחרים".

 

נתניהו: "למען השם, מה אתם עושים מול התפרצות הקורונה?"

נתניהו, שעלה לדוכן אחרי בנט, פתח במתקפה: "בשם אזרחי ישראל, יש לי שאלה אחת לממשלת ההונאה של בנט ולפיד: איך הצלחתם בזמן כל כך קצר לקלקל כל כך מהר את ההצלחה שלנו במאבק נגד הקורונה? ביום חילופי הממשלה היו בישראל תחת הנהגתנו מספר זעום של חולים מאומתים – פחות מחמישה חולים ביום. היום אצלכם יש כבר 500, פי מאה. אנחנו הבאנו לסגירת מחלקות קורונה, אתם גרמתם לפתיחת מחלקות קורונה. אנחנו הורדנו את המסכות, אתם החזרתם אותן".

"מסרנו לכם מדינה במצב הטוב ביותר בעולם. הבאנו עשרות מיליוני חיסונים, מהר יותר מכל מדינה אחרת. נתנו את החיסונים האלה לאזרחים מהר יותר מכל מדינה אחרת. הוצאנו את ישראל מהמגפה מהר יותר מכל מדינה אחרת. ומה עשיתם עם ההצלחה הזאת? הם בעטו בדלי המלא".

"למען השם, מה אתם עושים מול התפרצות הקורונה? והתשובה היא – אתם לא עושים כלום. בנט קורא לזה במילים מכובסות 'בלימה רכה'. זאת לא בלימה רכה, זו בלימה ריקה, ריקה מתוכן, ממעשים, ממדיניות ובעיקר ריקה ממנהיגות. הדבר היחיד שיש לכם זה סלפי וציוצים. במקום להוביל, לקבל החלטות של ממש, אתם יודעים רק לצייץ ולהצטלם. הממשלה שלכם הפקירה את הגבולות, במקום לבלום את הווריאנט ההודי אתם עשיתם איתו סלפי בנתב"ג".

נתניהו הוסיף ומתח ביקורת על התנהלות הממשלה בנוגע להשגת חיסונים נוספים: "עבדנו סביב השעון כדי להביא מיליוני חיסונים. אתם אז הסברתם שלא יהיו חיסונים ולא צריך אותם, קראתם לפתוח הכל. אני אמרתי שהפתרון היחיד לקורונה זה החיסונים. לא הפסקתי להילחם על הבאת עוד ועוד חיסונים גם כשפעלו נגדי מתוך הממשלה. כבר שבועות אני דורש מכם להקדים ולהביא עוד מיליוני חיסונים. החיסון השלישי כבר היה צריך להיות פה. הגיע הזמן שתתחילו להיות אובססיביים בעניין הזה ותביאו את החיסונים לישראל".

"אתם לא מבינים שאנחנו עומדים בפני התפרצות אפשרית? הרי הכתובת על הקיר, כל אחד רואה את זה. אין חיסונים, אין תקנים, אין תו ירוק, אין אכיפת בידודים, אין אכיפת מסכות. ואני שואל: למה? תוך ימים הורדתם את ישראל ממסלול של הצלחה, והעברתם אותנו לצערנו למסלול של כישלון. בציוצים ובטוויטר לא מנצחים מגפות, ועם ספרונים מועתקים לא מצילים חיים".

נתניהו האשים כי הממשלה מפקירה את המאבק בגרעין האיראני: "זו ממשלה שמסכנת את ישראל מבפנים על ידי מחדלי הקורונה שלה וחוסר המנהיגות והמלל והרהב חסרי הכיסוי, ומנגד מפקירה את ביטחוננו בחוץ על ידי הכניעה למדיניות שאמורה ליישר קו עם התגרענותה של איראן. זאת הממשלה המסוכנת ביותר שקמה למדינת ישראל".

בתום נאומו של נתניהו ביקש ראש הממשלה להגיב ותקף: "מכיוון שקודמי מרבה לנופף בצורה בלתי אחראית בדגל איראן, אני לא אפרט כדי לא לפגוע בביטחון המדינה. אני רק אגיד, מעולם בתולדות מדינת ישראל לא היה מישהו שדיבר כל כך הרבה ועשה כל כך מעט בעניין איראן".

נתניהו, שביקש אף הוא את זכות התגובה, עלה לדוכן ואמר: "זו לא העת לדבר על כל הפעולות והמעשים במישור המבצעי, המדיני, הכלכלי והמודיעיני, שחבריי ואני הובלנו במהלך השנים כדי לעכב ולהסב לאחור כמיטב יכולתנו את תוכנית הגרעין האיראנית. מי שיודע את האמת לגבי הפעולות שלנו הם האיראנים, ולא בכדי הם ייחלו לכך שהממשלה שלנו תוחלף בממשלה שלכם, הם יודעים למה".

בתום הדיון, התקיימה הצבעה על הודעת ראש הממשלה. 58 חברי כנסת תמכו בה, מול 52 מתנגדים.

תגיות:נפתלי בנטמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה