חדשות יהדות

מרגש: נפצע מטיל באשקלון לפני כחודשיים וחגג בר מצווה

לפני כחודשיים נפצעו בני משפחת ויינשטוק מפגיעה ישירה בביתם באשקלון. לאחרונה, חתן השמחה התעטף בטלית והניח תפילין, וכשהרפואה תהיה שלמה – הוא ימשיך את החגיגות בכותל המערבי ויברך ברכת הגומל

שקד ואבא אדוארד עם הרב קוטנרשקד ואבא אדוארד עם הרב קוטנר
אא

אדוארד ויינשטוק נפצע באורח בינוני מפגיעה ישירה בביתו באשקלון בחודש מאי האחרון. "היו אזעקות כל הלילה, ובחמש בבוקר כשהייתה אזעקה נכנסתי לחדר של הילד. מזל שלא ישנתי", סיפר ממיטת האשפוז בבית החולים סורוקה. "כנראה שלא הספקתי, אני לא כל כך זוכר איפה זה נפל - אבל מצאתי את עצמי על הרצפה מכוסה ברסיסים".

אשתו ושני ילדיו פונו לבית החולים במצב קל, ולאחרונה חגג בנו הבכור שקד בר מצווה בבית הכנסת העתיק "אהבת אחים" באשקלון, פחות מחודשיים לאחר הפגיעה בביתם.

חתן השמחה, שעדיין מחלים מפציעותיו, התעטף בטלית, הניח תפילין וקרא בתורה, ובתום תהליך השיקום, כשהרפואה תהיה שלמה, מתכוונים משפחת ויינשטוק להמשיך את החגיגה בכותל המערבי, שם יברכו את ברכת "הגומל" על חייהם שניצלו.

הכל התחיל כשהרב מנחם קוטנר מארגון צעירי חב"ד למען נפגעי טרור ומלחמה בא לבקר את אדוארד בבית החולים. הוא מצא אותו שותת דם, והתרגש לשמוע כי יותר מהפציעה עצמה ומביתו שחרב - אדוארד מוטרד בעיקר מההכנות לקראת טקס הבר מצווה של בנו. "הוא היה ממש לא רגוע", אמר קוטנר. "כשניסיתי לדובב אותו, הוא אמר לי שהדבר היחיד שמעסיק אותו זה הבר מצווה המתקרבת של הבן הבכור שלו, ושעכשיו, במצבו, אין לו מושג איך הם עושים את זה".

"בדיוק התחלנו אז להתכונן לבר מצווה, רצינו ללכת עם הילד לשיעורים בבית כנסת, ופתאום אני לא יכול אפילו לקום ולעמוד על הרגליים", הסביר ויינשטוק. "זה אירוע חד-פעמי. איך אוכל לתפקד?". הרב קוטנר אמר לו שעליו רק לדאוג להיות בריא ושהוא יטפל בכל השאר. לדבריו, "אדוארד התחיל לבכות וההתרגשות הייתה גדולה מאוד".

ואכן, הרב קוטנר עמד בהבטחתו. לפני כשבועיים הגיע שקד לגיל מצוות וחגג את האירוע בבית הכנסת הסמוך לדירה החלופית שבה שוכנו בני המשפחה, עד שביתם שנפגע מהטיל ישופץ. האירוע המתוכנן בכותל נדחה למועד מתאים יותר.

"הנחנו כולנו תפילין, חתן השמחה עלה לתורה וקרא בה, רקדנו ושרנו", סיפר הרב קוטנר. "אדוארד, שסובל מכוויות ונאלץ להניח תפילין על זרוע ימין במקום על שמאל, בישר לי שהפציעה שלו ירדה בתוך חודש וחצי מדרגה 4 ל-1, שזה דבר לא רגיל. הבטחתי לו שבקרוב, כשיתחזק עוד יותר, נלך יחד לכותל כדי להמשיך את החגיגה – וגם כדי להודות על הנס".

תגיות:בר מצווהשומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה