נטורופתיה ורפואה טבעית

איך הלחם שאנו אוכלים מייצר אצלנו פטריות?

למה אנשים מתלהבים מלחם מחמצת, מה בריא בו ואיך זה קשור לפטריות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בכתבה הקודמת כתבנו שפחמימות + גלוטן + שמרים תעשייתיים = פטרייה משגשגת במעיים, נפיחות וגזים ועוד הרבה מרעין בישין מכף רגל ועד ראש. בכתבה זו נרחיב בנושא.

במאה האחרונה, התפתחה תעשיית השמרים המזרזים עד מאוד את תהליך התפחת הלחם, לעומת ימים עברו, בהם השתמשו בשאור / מחמצת להתפחה (בצק ומים בהכנה ביתית).

(ההבדל בין שמרים יבשים לשמרים טריים שקונים במכולת, זה הוספת חומרים שונים לשמרים היבשים. מובן שהם מיותרים לגופנו מבחינה בריאותית).

שאור / מחמצת נוצרים מערבוב של קמח ומים במשך מספר ימים, עד קבלת עיסה עם בועות וריח חמצמץ. העיסה תוססת בזכות שמרים המצויים באוויר. זהו תהליך שאורך כשבוע (ראו מתכון בספר שלי, "רזי התזונה"). בבצק עם מחמצת / שאור, השמרים הטבעיים מתרבים לאט יותר, ביחד עם תסיסת החיידקים, שגורמת לפירוקים שונים של הפחמימות (סוכרים) ושל הגלוטן, ואז חומרים מזינים משתחררים לבצק כתוצאה מפעילות זו, הטעם מתפתח וכך גם החמיצות. לעומת זאת, שימוש בשמרים תעשייתיים בבצק מקדם את תהליך האוורור (בועות) במהירות, אבל לא נותן את הזמן הראוי לתסיסה החיידקית הביולוגית להתקיים בתוך הבצק, אף על פי שהלחם מוכן לאכילה. כשאנו ניזונים מלחם מחמצת, קל לנו לעכל אותו, ותהליך העיכול ממשיך ומזין את הגוף בחיוניות, לעומת לחם עם שמרים תעשייתיים, שקשה לעכל אותו. מומחים טוענים שמרבית הרגישויות לגלוטן (חלבון הדגן) ובעיות במערכת העיכול מתרחשות אצל אנשים שאוכלים לחם עם שמרים תעשייתיים. נסו ותיווכחו. עברו ללחם מלא עם שאור, ועדיף מכוסמין או שיפון. כיום נמכרים לחמים מקמח כוסמין או שיפון עם שאור בלבד בבתי טבע ובמאפיות איכותיות - אני ממליצה בחום!

חשוב לציין כי השמרים חיוניים לנו, ויש להם תפקיד חשוב בהתפחת הלחם. הדגנים המלאים עשירים במינרלים ובסובין (סיבים), ויש בהם גם חומצה פיטית, אשר מונעת ממינרלים חיוניים בלחם להיספג בגוף, ואלה יוצאים מגופנו כלעומת שבאו. השמרים מסוגלים לפרק את החומצה הפיטית, ובכך, למעשה, להפוך את המינרלים שבדגנים לזמינים יותר לגוף. לכן רצוי לצרוך לחם עם שמרים ראויים (שאור), שמאפשר לנו בריאות טובה יותר וזמינות גבוהה לספיגת מינרלים בגופנו.

לחם בריא הוא לחם מלא, כבד, גס וקשה.

אם הלחם הוא אוורירי, קל וספוגי - תבינו לבד איך התפיחו אותו...

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:פטריותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה