חדשות עולם הילדים

המשפחות של ’עולם הילדים’ נחשפות: "הילדים מחוברים ולא מוותרים"

אלו תכניות אהובות עליהן במיוחד? מהם התכנים הנצפים בבתיהן בעיקר? שלוש משפחות המנויות על 'עולם הילדים' מספרות על הקשר המיוחד שיש להן עם האתר, ויש להן גם הערות והמלצות

ילדי משפחת שפיר בחדר בריחהילדי משפחת שפיר בחדר בריחה
אא

"לא מצליחים להגיע לכל התכנים"

נעים להכיר: ילדי משפחת שפיר: בניהו (9 וחצי), אלקנה (8), רועי (5) ואליסף (3)

"אנחנו מנויים על עולם הילדים כבר כמה חודשים", מספרת הודיה, האמא של חבורת הבנים לבית שפיר. "החלטנו להצטרף אחרי שעברנו דירה, והילדים שהתרגלו להיות בחוץ במשך שעות ארוכות מהיום, פתאום מצאו את עצמם חסרי תעסוקה. כיום אין לנו חצר וגם לא הרבה ילדים באזור, כך שנוצר חלל גדול בשעות אחר הצהריים. האמת היא שעד אז כמעט לא השתמשנו במחשב, אבל בגלל המצב החלטנו לנסות לתת להם קצת להשתמש. התלבטנו אלו תכנים להציע, ואז נתקלנו ב'הידברות' והבנו שיש ב'עולם הילדים' תכנים טובים וחינוכיים, אפילו מעשירים. כך אנחנו מרוויחים פעמיים – גם מונעים מהילדים שעמום ושוטטות בחוץ, וגם נותנים להם תוכן מעשיר".

אלו תכנים אתם הכי אוהבים באתר?

"כמי שעומדת מהצד אני יכולה לומר שכל הילדים שלי מאוד נהנים מהסרטים, ואילו הגדולים אוהבים גם לשחק בכל סוגי המשחקים ש'עולם הילדים' מציע. הם ממש נהנים מאוד מאוד".

בניהו בן ה-9 וחצי מתערב: "אנחנו הכי אוהבים את המשחקים שאפשר להתחרות בהם ולשבור שיאים, אני אוהב להתחרות עם אחי הקטן", הוא מכריז, "הייתי רוצה לבקש מ'עולם הילדים' שיעשו עוד משחקים, וגם עוד סרטי טבע, הם ממש מעניינים ומרתקים".

הודיה מדגישה כי בביתם מקפידים על שעות מסודרות ומוגדרות של חיבור לעולם הילדים. "בימי הלימודים הילדים ידעו שאחרי שחוזרים הביתה מכינים קודם כל שיעורי בית, אחר כך משחקים במשחקים רגועים, ואז מהשעה חמש עד לארוחת ערב אפשר להיכנס לאתר. בדרך כלל כל הילדים רוצים להיות אחראים על המחשב, אז אנחנו עושים תורנויות של חצי שעה, וממש סופרים את הדקות. באותה שעה אני זוכה בפסק זמן רגוע, כי אמנם אני משתדלת להציץ מהצד ולראות שהכל בסדר, אבל מבחינת התכנים אני רגועה ויודעת שהילדים רואים רק חומרים טובים, וששום פרסומת או תוכן לא ראוי לא יקפצו פתאום".

לקראת החופש הגדול הודיה בטוחה ש'עולם הילדים' יהפוך בביתם לשימושי עוד יותר. "אני רואה שבהידברות דואגים להתחדש ממש מידי יום ולהוסיף הרבה מאוד תכנים חדשים. באופן אישי אנחנו לא מצליחים להגיע ממש לכל התכנים הללו... זה מעבר לכל היכולות שלנו וזה מראה עד כמה שהשפע אינסופי".

ואילו בניהו מבקש להוסיף לסיום המלצה קטנה: "אני רוצה להגיד לכל הילדים שכדאי להם לעשות מנוי ל'עולם הילדים'", הוא מכריז, "לפחות לימי החופש הגדול, כדי שלא יהיה להם משעמם".

 

"הפרס שלנו זה עוד חצי שעה ב'עולם הילדים'"

נעים להכיר: משפחת כהן: תאומים (בן ובת) בני 11, בת 9, בן 7 ובן שנתיים וחצי

"האמת היא שעד לפני כמה חודשים בכלל לא אפשרתי לילדיי לגשת למחשב", משתפת מיכל כהן האם. "אנחנו בעלי תשובה ותיקים, כבר יותר מ-20 שנה, ובמשך כל השנים האלו השתדלנו מאוד שלא לאפשר גישה לכל הטכנולוגיה, אבל השילוב של הקורונה יחד עם השנה המתוחה שעברנו הובילו לכך שילדינו נזקקו למחשב, אי אפשר היה אחרת. כמובן שהקפדנו על אינטרנט מסונן בלבד, אבל עדיין לא הייתי רגועה, חששתי מאוד מכך שהילדים ייחשפו לתכנים שאינם מבוקרים, לכן החלטנו לאפשר דבר אחד בלבד – רק הידברות. כך ידענו שאנחנו לא צריכים לדאוג".

למשפחת כהן יש בבית טווח גדול של גילאים, אך כפי שמיכל מדגישה: "כולם נהנים מאוד מעולם הילדים. הילד הקטן קצת פחות מוצא תכנים שמתאימים לו, וזה המקום לבקש אם אפשר להוסיף תכנים גם לילדים צעירים ממש, כמו למשל סרטי מנוחה פוקס או סרטי אנימציה לגיל הצעיר. גם הילדים הקטנים רוצים ליהנות והאמת היא שלהורים אין מנוחה מושלמת כל עוד שהתעסוקה היא רק בשביל הגיל הבוגר. אני בטוחה שיש הרבה הורים שמרגישים כמוני".

ממה בעיקר הילדים שלך נהנים?

"אצלנו זה מתחלק – הילדים הגדולים נהנים מאוד מהמשחקים המאתגרים, הם אוהבים להתחרות שוב ושוב ולשבור שיאים חדשים. הבנות מעדיפות את היצירות, יש כל כך הרבה סרטונים בתחום, והן גם מבצעות בפועל את מה שמראים שם ועושות דברים ממש נפלאים. יש גם את הסרטונים שמתאימים לכולם, במיוחד אוהבים אצלנו סרטוני טבע ודברים מעניינים מרחבי העולם".

מיכל מוסיפה בחיוך שילדיה כבר יודעים שמי שמתארגן במהירות לשינה או שמסיים מוקדם את שיעורי הבית, מקבל 'פרס' – חצי שעה לצפות בהידברות. "אנחנו משתדלים מאוד שלא להגיע לעונשים, אבל הילדים מבינים בעצמם שאם הם לא עושים מה שצריך, הם ממילא לא יוכלו לקבל את החצי שעה שלהם".

והיא גם מוסיפה בנימה אישית: "כבעלי תשובה אני יודעת מה מעסיק ילדים שאינם בעולם הדתי, ולא גומרת להודות על 'עולם הילדים'. זה לא סוד שהאינטרנט מלא בחומרים בעייתיים ביותר, ואם רוצים לשמור על הנפש של הילדים זה כמעט בלתי אפשרי. הדור הזה כל כך פרוץ, ואני חושבת ש'הידברות' הוא ממש אור בקצה המנהרה, זו הדרך היחידה לאפשר לילדים לשבת מול מחשב ולהיות שמורים, מבלי להיחשף לכל הבעייתיות הגדולה".

 

"תכנים נקיים ולא ירודים"

נעים להכיר: משפחת רבי: ילדים בגילאי 3 וחצי עד 9

גם משפחת רבי החלה להתחבר ל'עולם הילדים' בתקופת הקורונה. "עד אז בכלל לא היה לנו מחשב בבית", מגלה מעיין, האם. "בתקופת הקורונה חלינו כולנו, היינו בבית במשך זמן כל כך ארוך ו'עולם הילדים' העסיק את הילדים ופשוט הציל את כולנו. גם אחרי שהבראנו השארנו את המנוי על עולם הילדים, כי ראינו שהתכנים שם באמת איכותיים".

מעיין  מדגישה כי באופייה היא מאוד ביקורתית, והיה חשוב לה שהתכנים שהילדים שלה רואים יהיו איכותיים גם מבחינת הביצוע וגם מבחינת הרמה הרוחנית. "כשמדובר במדיה אפשר לראות שלפעמים מציעים כל מיני תכנים אפרוריים שמצולמים באיכות גרועה מאוד, או שמנסים להתבדח ברמה מאוד ירודה. אני לא רוצה שהילדים שלי ייחשפו לכאלו חומרים. הדבר שמיוחד ב'עולם הילדים' של הידברות זה שהתכנים נקיים מאוד, אבל זה לא מסתכם בכך, כי גם האיכות מאוד גבוהה, וניכר שמשקיעים משאבים ומחשבה בצילומים ובתכנון. כאמא אני נהנית לשים לב שהדמויות בסרטים מדברות בכבוד ובנימוס. זה כל כך חשוב, כי אלו הדיבורים שנכנסים בסופו של דבר לראש של הילדים שלנו".

התכנים האהובים על ילדי המשפחה, לדבריה של מעיין, הם בעיקר הסרטונים. "הילדים שלי אוהבים מאוד את 'צור משלנו', את 'מלון ברושים' ואת 'חדש עם הזמן'. בעצם אפשר לומר שהם ראו את כל הסדרות, וממש מתחננים שיוסיפו פרקים חדשים. לדעתי האישית אפשר להמשיך את כל הסדרות. באמת שלא נמאס".

בימים אלו של החופש הגדול טוענת מעיין שעבור הילדים זו הצלה. "האתר כל כך נגיש, קליל וזורם. הילדים מצליחים להסתדר בו בעצמם וכמעט לא צריכים עזרה. אני גננת במקצועי ומתפקידי אני נחשפת להרבה מאוד תכנים, ספרים ותכניות לילדים, ויכולה להעיד באופן אישי של'עולם הילדים' באמת אין שום מתחרים. אנחנו לגמרי ממליצים עליו לכולם".

לאתר עולם הילדים, לחצו כאן.

תגיות:אתר הילדיםעולם הילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה