חדשות בארץ

בנט נפגש בחשאי עם עבדאללה מלך ירדן

ראש הממשלה נפתלי בנט יצא בשבוע שעבר לביקור חשאי בעמאן בירת ירדן ונפגש עם המלך עבדאללה. גורם ישראלי מסר כי הפגישה התנהלה ברוח טובה, וכי סוכם על "דף חדש" ביחסים בין שתי המדינות

עבדאללה מלך ירדן (תמונה: שאטרסטוק)עבדאללה מלך ירדן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר בשבוע שעבר בחשאי בירדן, ונפגש עם המלך עבדאללה בארמון בעמאן. כך חשף הערב (חמישי) לראשונה ברק רביד באתר וואלה. מדובר בפגישה ראשונה של המלך הירדני עם ראש ממשלת ישראל מאז יוני 2018.

על פי הדיווח, המסתמך על בכיר ישראלי לשעבר, הפגישה התנהלה באווירה חיובית. במהלכה מסר בנט למלך על הסכמתו לאשר מכירה של 50 מיליון קוב מים נוספים לממלכה, מעבר ל-50 המיליון שישראל מעבירה מדי שנה בהתאם להסכם השלום. עוד צוין בידיעה, כי בנט והמלך עבדאללה סיכמו לפתוח "דף חדש" ביחסים בין שתי המדינות. עם זאת, גורם ביטחוני אמר ל-N12 כי חשיפת הפגישה החשאית תגרום מבוכה למלך ותפגע ביחסים.

שר החוץ יאיר לפיד נפגש היום עם מקבילו הירדני, איימן ספדי. בפגישה, שהתקיימה בצדו הירדני של גשר אלבני, הגיעו הצדדים להסכמות בנושאי סחר ומים.

מלשכתו של לפיד נמסר, כי סוכם להגדיל את פוטנציאל הייצוא של ירדן לגדה המערבית מסכום של כ-160 מיליון דולר בשנה ל-700 מיליון דולר.

בנושא המים, סיכמו השניים כי ישראל תמכור לירדן 50 מיליון קוב מים נוספים בשנה זו, וזאת בהמשך להחלטתו של בנט. הפרטים הסופיים יושלמו על ידי הצוותים המקצועיים בימים הקרובים. כמו כן, הוחלט לקדם את שיתוף הפעולה במגוון תחומים נוספים.

"ממלכת ירדן היא שכנה ושותפה חשובה למדינת ישראל", אמר לפיד לאחר הפגישה. "משרד החוץ ימשיך לקיים שיח שוטף על מנת לשמר ולחזק את היחסים. נרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים לטובת שתי המדינות".

תגיות:מיםיאיר לפידנפתלי בנטירדןהמלך עבדאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה