חדשות בריאות

חולה קורונה בן 86 נפטר, 46 חולים במצב קשה

על פי נתוני משרד הבריאות, 3,568 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מהם 78 מאושפזים בבתי חולים. רשימת היישובים האדומים כוללת את מעלה אדומים וכפר יונה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:33)

חולה קורונה בן 86 נפטר הלילה (חמישי) במחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם שבחיפה. החולה, תושב קריית ביאליק שחוסן פעמיים נגד הנגיף, אושפז במחלקה לפני שבוע במצב קשה. מבית החולים נמסר, כי אשתו, בשנות השבעים לחייה, מאושפזת במצב בינוני-קשה. במחלקה מאושפזים כעת חמישה חולים בגילאי 80-64 שנדבקו בזן דלתא ההודי למרות שקיבלו שתי מנות של החיסון.

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 518 חולי קורונה נוספים בישראל. למעלה מ-74 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 0.7%.

3,568 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מהם 78 מאושפזים בבתי חולים. נכון להבוקר, מספר החולים הקשים עומד על 46, ביניהם 16 מונשמים. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 6,429.

עוד עולה מהנתונים, כי כפר יונה הצטרפה למעלה אדומים ברשימת היישובים המוגדרים אדומים על פי מודל הרמזור. רשימת היישובים הכתומים כוללת את הוד השרון וקריית אונו, צופים ושערי תקווה, וכן רובע 9 דרום בתל אביב ורובע 2 בפתח תקווה. 27 יישובים מוגדרים צהובים.

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש ערך אמש תדרוך לתקשורת, בו קרא לציבור ללכת ולהתחסן. הוא ציין כי הנתונים מעידים על מגמת עלייה בתחלואה, והזהיר כי עלייה בתחלואה הקשה תחייב נקיטת צעדים נוספים. עם זאת, אש הדגיש כי בשלב זה לא נשקלת האפשרות להטיל סגר, והביע תקווה שלא יהיה צורך להגיע לכך.

קבינט הקורונה החליט אתמול שלא להחיל בשלב זה מגבלות דרסטיות על הציבור. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי תימשך האסטרטגיה הקיימת ל"בלימה רכה" של התפשטות הנגיף, תוך פגיעה מינימלית בכלכלה ובשגרת החיים: "הוסכם כי יישום האסטרטגיה מחייב נטילת סיכונים מסוימים, אך במכלול השיקולים, לרבות הכלכליים, מדובר באיזון המתבקש".

במסגרת מימוש האסטרטגיה, נקבע כי שני הווקטורים המרכזיים יהיו: הורדת מקדם ההדבקה (R) לצד פגיעה מינימלית במשק. הפרמטר המוביל לבחינת פעולות הממשלה ימשיך להיות היקף החולים הקשים.

שרי הקבינט החליטו על פעולות נוספות לצמצום התחלואה ועצירת התפשטות זן הדלתא. ההחלטות, שייכנסו לתוקף בעוד כשבוע, כוללות:

* הגברת מבצע החיסונים הארצי.

* הגברת מאמצי ההסברה לציבור, בדגש על קריאה להתחסנות, עטיית מסיכות ושמירת מרחק פיזי.

* קיום בדיקות מהירות בכניסה למוסדות גריאטריים.

* ביצוע בדיקות קורונה מהירות בקייטנות ובמחנות קיץ (מעל 100 משתתפים).

* חובת בידוד עד לקבלת תשובה מבדיקה בחזרה מחו"ל.

* משרד הבריאות יקיים עבודת מטה לבחינת קיצור ימי הבידוד, וזאת במטרה להגביר את שיתוף הפעולה של הציבור באכיפת הבידוד.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה