חדשות בארץ

ח"כ אשר לשרת הכלכלה: למנוע ביטול סבסוד מעונות היום לילדי אברכים

חבר הכנסת יעקב אשר פנה לשרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, וביקש ממנה למנוע את קידום יוזמתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לביטול ההנחות במעונות היום עבור ילדים שאבותיהם הינם אברכים: "אל תחזרו לטעויות העבר מ-2013"

יעקב אשר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יעקב אשר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) פנה היום (רביעי) במכתב לשרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי (יש עתיד), וביקש ממנה שלא לחתום על הקריטריונים החדשים למעונות היום שיזם שר האוצר אביגדור ליברמן. "אל תחזרו לטעויות העבר מ-2013", כתב. העתק של המכתב נשלח גם לראש מפלגתה של ברביבאי, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.

מוקדם יותר היום הודיע שר האוצר על החלטתו לבטל את סבסוד מעונות היום לגיל הרך עבור ילדים שאבותיהם הינם אברכים הלומדים בישיבות. על פי ההחלטה, יוחל הקריטריון של "מיצוי כושר השתכרות" לפיו לא יינתן סבסוד ממשלתי להורים שאינם עובדים בהיקף משרה של 24 שעות שבועיות לפחות. בנוסף, קבלת סבסוד תתאפשר במקרים בהם אחד מבני הזוג לומד לימודים המוגדרים כ"מוכווני תעסוקה", כגון לימודים אקדמאיים או קורסים להכשרה מקצועית. 

שינוי הקריטריונים לזכאות להנחה במעונות היום אינו דורש חקיקה בכנסת, אלא רק פרסום מבחני תמיכה חדשים על ידי משרד הכלכלה. ההחלטה, שצפויה לפגוע קשות ב-18 אלף משפחות להן כ-21 אלף ילדים בגילאים הרלונטיים, תיכנס לתוקף החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב.

במכתבו לשרה ברביבאי, שצריכה לחתום על הקריטריונים החדשים, כתב אשר כי מדובר בגזירה שעלולה "להסיג לאחור מאמצים של שנים להגברת שיעור התעסוקה בקרב נשים חרדיות, העומד כיום על קרוב ל-80% – שיא של כל הזמנים".

"לצערי, נשים חרדיות עובדות לא מקבלות עדיין שכר המתקרב לרמה הממוצעת בקרב מקבילותיהן במגזר הכללי", הוסיף אשר. "כיון שכך, האפשרות לרשום את הילדים למעון יום בהנחה ממשלתית היא מרכיב משמעותי בהחלטתן של נשים חרדיות רבות לגבי היציאה לעבודה, וכל שינוי לרעה בתחום זה יגרור בהכרח את הכשלת שילובן בשוק העבודה".

"כמי שנושא ההשתתפות בשוק העבודה יקר לליבה, אל תיגררי אחרי יוזמות פופוליסטיות שנגועות בשנאה עיוורת לציבור החרדי. אל תתני יד להכשלת שוק התעסוקה החרדי, הבהירי כי לא תאפשרי הרעבת משפחות וילדיהן רק בגלל אמונתן ואורח חייהן".

אשר ציין, כי "יוזמות מעין אלו כבר נוסו בשנת 2013 תחת כהונת מר יאיר לפיד כשר האוצר. במפלגתך 'יש עתיד' כבר הפנימו כי מדובר היה בטעות קשה, וכי אין שום סיכוי להנדס ציבור ולכפות עליו אורח חיים שונה באמצעות הרעבת ילדיו. אנא אל תחזרו לטעויות העבר".

החלטתו של ליברמן גררה תגובות חריפות במפלגות החרדיות. יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף: "ההחלטה הראשונה של שר האוצר הינה פגיעה בחרדים. ליברמן, בצעד דורסני ומרושע, החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותם חרדים. בנט וסער, שהבטיחו 'לדאוג לחרדים', הקימו ממשלת שנאה שחרטה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, אמר: "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסבסוד לילד במעון, ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו. אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא יתן לפגוע בציבור החרדי, והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה".

חבר הכנסת יעקב ליצמן מסר: "ליברמן מיישם בפועל את מדיניות 'פן ירבה' של ממשלת הזדון בראשות בנט-לפיד, נגד החרדים ומסורת ישראל. מדובר בפגיעה ישירה ומכוונת נגד משפחות חרדיות, מתוך סלידה ושנאה כלפי ציבור האברכים ומשפחות ברוכות הילדים".

"זהו חלק ממדיניות הממשלה הרפורמית שמנהלת מאבק כלפי כל הקדוש והיקר לנו, בתיאום מושלם למסרי ההסתה הפרועה שמוביל ליברמן בשנים האחרונות. נוכחנו לראות כי בנט, שקד וסער, שהבטיחו 'לאזן' את איווט, אינם רלוונטים כלל ושותפים מלאים לרדיפת המשפחות החרדיות".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו גינה את החלטתו של שר האוצר: "בשעה שליברמן מחלק עשרות מיליארדי שקלים לתנועה האסלאמית, הוא מתנכל למשפחות חרדיות מעוטות יכולת כדי לקושש כמה כותרות בתקשורת. האופוזיציה המאוחדת תפעל להחליף את מה שכינה ח"כ אחמד טיבי 'הממשלה הפלסטינית-הישראלית".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הצטרף לביקורת: "תורת ישראל היא זכות קיומנו כאן. הרעבת ילדי האברכים זו בושה ועוד אות קלון לממשלה הרעה הזאת. תתביישו לכם".

תגיות:יאיר לפידאברכיםאביגדור ליברמןמעונות יוםיעקב אשראורנה ברביבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה