חדשות בארץ

הישג לקואליציה: אושר החוק לפיצול הליכוד

לאחר הכישלון בהצבעה על חוק האזרחות, רשמה הקואליציה הישג כשהצליחה לאשר את הצעת החוק המאפשרת לארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם גם אם אינם מהווים שליש ממנה. המליאה אישרה גם את הרחבת החוק הנורבגי ומועד דחיית אישור התקציב

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר הכישלון שספגה בהצבעה על הארכת חוק האזרחות, הצליחה הלילה (רביעי) הקואליציה לאשר בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המאפשרת לארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם גם אם אינם מהווים שליש ממנה.

החוק, שנועד להקל על הקואליציה את הניסיונות לפצל את הליכוד, עבר ברוב של 60 תומכים מול 54 מתנגדים.

חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו, שהודיע אתמול על כוונתו להתנגד לחוק, נעדר לבסוף מהמליאה בעת ההצבעה. גם חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה לא השתתף. הרשימה המשותפת, שהצביעה כולה נגד חוק האזרחות, סייעה הפעם לקואליציה – רק שלושה מחבריה התנגדו לחוק, בעוד שלושת האחרים לא השתתפו בהצבעה. בקואליציה הכחישו את טענות האופוזיציה כי לחברי המשותפת הובטחו הבטחות כלשהן בתמורה לאופן הצבעתם.

הקואליציה רשמה הישג נוסף, כשהצליחה להעביר שני תיקונים לחוק יסוד הכנסת. אלו כוללים הרחבה משמעותית של החוק הנורבגי ואת דחיית המועד בו ניתן לאשר את התקציב ל-145 ימים ממועד כינון הממשלה. עם זאת, הקואליציה נאלצה למשוך את התיקון לחוק שירות הביטחון, לאחר שלא השיגה רוב לאישורו.

החוק הנורבגי המורחב מאפשר לקואליציה להגדיל את מספר השרים וסגני השרים הרשאים להתפטר מהכנסת על מנת לפנות מקום לחברי הכנסת הבאים אחריהם ברשימה. ההקצאה לכל סיעה תתבצע בהתאם לגודלה: סיעה המונה בין ארבעה לשישה חברי כנסת – יוכלו שלושה שרים או סגני שרים מחבריה להתפטר, בסיעה המונה בין שבעה לתשעה חברי כנסת – יוכלו ארבעה מהם להתפטר, ובסיעה המונה עשרה חברי כנסת ומעלה – יוכלו עד חמישה מהם להתפטר. כזכור, רוב חברי הקואליציה הנוכחית מתחו, כחברי אופוזיציה, ביקורת חריפה על החוק הנורבגי בעת שיושם במתכונת מצומצמת יותר בממשלת נתניהו-גנץ.

תגיות:הליכודהחוק הנורבגיחוק התקציבחוק הפיצול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה