חדשות בארץ

מהומה בכנסת: הקואליציה הזעיקה להצבעות את חבר הכנסת שיושב שבעה

חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי מתקווה חדשה, היושב שבעה על אחותו, הוזעק על ידי הקואליציה למליאה כדי להשתתף בהצבעות. בקואליציה טענו כי האופוזיציה הפרה הסכם לקיזוזו. באופוזיציה הכחישו, והאשימו כי מדובר ב"שימוש ציני באבל כדי לגנוב הצבעה"

מאיר יצחק הלוי (צילום: אורן בן חקון, פול)מאיר יצחק הלוי (צילום: אורן בן חקון, פול)
אא

סערה פרצה הערב (שלישי) בכנסת, לאחר שחבר הכנסת מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה), היושב שבעה על אחותו, הוזעק על ידי הקואליציה להגיע למליאה זמן קצר אחר ההלוויה כדי להשתתף בהצבעות על חוקים שונים, וזאת למרות סיכום מוקדם בין הליכוד ותקווה חדשה על קיזוזו.

באופוזיציה זעמו על הגעתו של יצחק הלוי, וטענו כי מדובר בהפרה של הסכם הקיזוז. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, אמר כי "זהו שפל שלא היה כדוגמתו. שימוש הכי ציני שיכול להיות באבל של אדם כדי לנסות לגנוב הצבעה. למרות כל התרגילים המבישים האלה, האופוזיציה תמשיך לפעול בנחישות כדי להפיל את הממשלה, וכמה שיותר מהר".

מנגד, בקואליציה טענו כי חבר הכנסת יואב בן צור מש"ס, שהיה אמור להתקזז עם חבר הכנסת האבל, השתתף בהצבעה, ומשכך נאלצו להזעיק את יצחק הלוי. בתקווה חדשה האשימו את הליכוד בשקרים: "ח"כ יואב בן צור קוזז מול ח"כ יצחק הלוי עד סוף השבעה על אחותו שנפטרה היום. הדבר סוכם בין היתר בהלוויית אחותו של יצחק הלוי, בין בן צור לשר סער".

"משום מה בן צור הגיע להצביע, ואז טען הליכוד כי יש 'לנייד' הקיזוז לגילה גמליאל. קיזוז הוא לעולם שמי ואף פעם לא מתנייד. מצער שגם במצב כזה האופוזיציה בחרה לשבור את מילתה ולהתנהג בחוסר אנושיות".

בליכוד הוציאו "הבהרה בעקבות שקרי הקואליציה: סוכם שהקיזוז יהיה מול חבר כנסת מהאופוזיציה, כפי שיודיע לפני כל הצבעה מרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, לח"כ שרן השכל. לפני ההצבעה הזו הודיע לוין שהקיזוז יהיה מול ח"כ גילה גמליאל, ובשאר ההצבעות הקיזוז יהיה מול ח"כ יואב בן צור".

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד הגיב: "הליכוד נתן לח"כ מאיר יצחק הלוי קיזוז לאור האבל בו הוא שרוי. הפלא ופלא, גדעון סער מנחה אותו להגיע בכל זאת להצבעות. הרמייה והשקרים ממשיכים. איזה ביזיון".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב בטוויטר: "כשהשקר הופך לשיטה. בפעם הבאה שהקואליציה הצבועה הזו תתבכיין ותטיף לנו על אנושיות ואחריות ותבקש קיזוז, תזכרו את הציניות שלהם שהפרו קיזוז חד-צדדית והביאו אדם שיושב שבעה כדי להשיג רוב. קואליציית השקר והרמייה ממשיכה בדרכה. לא יהיו יותר קיזוזים משום סוג".

מלשכתו של חבר הכנסת בן צור נמסר: "בתיאום עם מרכז האופוזיציה סוכם כי תתקיים התקזזות בהצבעות היום עם ח"כ מאיר יצחק הלוי בשל האבל על פטירת אחותו היום. ההתקזזות בחוק יסוד הכנסת סוכמה שתהיה מול ח"כ גילה גמליאל ובשאר החוקים מול ח"כ בן צור".

"למרות הסיכום, גדעון סער וחבריו לקואליציה ביזו את כבודו ואמונתו של ח"כ הלוי והביאו אותו להצבעות תוך הפרת קיזוז ורמייה וחוסר התחשבות עם אבלו הכבד. אבדה הבושה".

בתוך כך, לאחר כישלונה הבוקר בהעברת חוק האזרחות ספגה הקואליציה מבוכה נוספת לאחר שנאלצה הערב להסיר את חוק שירות הביטחון מסדר היום ולא להעלותו להצבעה. לחוק לא הושג רוב, שכן רע"מ הודיעה כי בכוונתה להימנע בהצבעה. מהליכוד נמסר: "נמשיך לפעול בנחישות כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו".

בהמשך הלילה צפוי לעלות להצבעה החוק שנועד לאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם גם אם אינם מהווים שליש ממנה. בשלב זה לא ברור האם לקואליציה יש רוב להעבירו, שכן חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) הודיע מוקדם יותר כי יתנגד לחוק.

תגיות:הליכודמליאת הכנסתתקווה חדשהמאיר יצחק הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה