חדשות בריאות

שיא בהתפרצות: 501 חולים חדשים ביממה האחרונה

בעקבות התפשטות זן דלתא בישראל, קבינט הקורונה יתכנס לדון בהמלצות משרד הבריאות להחזרת הגבלות על הציבור. 73 חולי קורונה מאושפזים בבתי חולים, 33 מהם במצב קשה

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי), כי אתמול אובחנו 501 חולי קורונה חדשים ברחבי ישראל – מספר החולים היומי הגבוה ביותר מאז חודש מרץ. קרוב ל-73 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור החיוביים מתוכן עמד על 0.7%.

2,901 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מהם 73 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 33 חולים מוגדר קשה, ו-16 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים נותר ללא שינוי, ועומד על 6,429.

עוד עולה מהנתונים, כי מעלה אדומים הפכה לעיר אדומה על פי מודל הרמזור. רשימת היישובים הכתומים כוללת את הרצליה, רובע 9 דרום בתל אביב, פתח תקווה, פרדס חנה-כרכור, כפר יונה וצופים. 27 יישובים מוגדרים צהובים.

לאור העלייה בנתוני התחלואה בעקבות התפשטות זן דלתא ההודי בישראל, קבינט הקורונה יתכנס הערב לדון בהמלצות של משרד הבריאות להחזרת הגבלות שונות על הציבור. על הפרק עומדות, בין היתר, ההצעות להגביל שוב את ההתקהלויות ולהחזיר שוב לתוקף "תו ירוק" במתווה מצומצם שיתמקד באוכלוסיות בסיכון ובמי שאינם מחוסנים.

בתוך כך, ישראל ודרום קוריאה חתמו הלילה על הסכם לאספקת חיסונים הדדית, במסגרתו תעביר ישראל באופן מיידי כ-700 אלף מנות חיסון של חברת פייזר לדרום קוריאה לטובת חיסון אזרחיה עד סוף חודש יולי. בתמורה, תחזיר דרום קוריאה את אותה כמות של חיסונים לישראל מהזמנה עתידית בחודשים ספטמבר-אוקטובר.

מדובר בהסכם ראשון מסוגו להחלפת חיסוני קורונה שנחתם בין ישראל למדינה אחרת. הוא נרקם בהובלת משרד הבריאות, ובשיתוף פעולה עם משרד החוץ, המטה לביטחון לאומי (מל"ל) ומשרד ראש הממשלה, בידיעת חברת פייזר.

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה