סיפורים אישיים

"היכן ניתן להשיג זוג תפילין בהשאלה, לפחות ליום אחד, יום הבר מצוה?"

כאשר הגיע הרב אליצור לביתו, נדהם לראות כי בחבילה מונחים זוג תפילין חדשות, נוצצות ומהודרות בכל ההידורים. הוא הגיע נסער כולו לביתו של המשגיח רבי חיים פרידלנדר העניק זוג תפילין חדשות ומהודרות ביותר לנער בר מצווה לא מוכר

  • כ"ו תמוז התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב חיים פרידלנדר זצ"ל (ט' בתמוז ה'תרפ"ג, 23 ביוני 1923 - כ"ח בתמוז ה'תשמ"ו, 4 באוגוסט 1986) היה איש תנועת המוסר בדור האחרון, משגיח בישיבות פוניבז' והנגב. עסק רבות בכתבי הרמח"ל והוציא מהדורות של כמה מספריו. בין שלל עיסוקיו בעולם הישיבות ובעולם החינוך, עסק רבות בענייני קירוב במסגרת ארגון 'אל המקורות' אותו הקים, וכל הענין של קירוב רחוקים נגע לליבו עד מאוד.

יאיר גדל בבית מסורתי, ולקראת יום בר המצווה שלו הוא חפץ להניח תפילין. הוא ניגש לרב ראובן אליצור בשאלה הבאה: "היכן ניתן להשיג זוג תפילין בהשאלה, לפחות ליום אחד, יום הבר מצוה?"

הבקשה התמימה הזו גרמה לרב אליצור לעשות הכל כדי להשיג לילד תפילין. בעודו עסוק בכך, פגש הרב אליצור את משגיח ישיבת פוניבז', הגאון רבי חיים פרידלנדר זצ"ל, שעשה את דרכו מישיבת הנגב לבני ברק, הוא שיתף אותו בספור, ושאל אותו אם יש בידו כתובת אליה יוכל לפנות כדי להשיג לילד זוג תפילין. לתדהמתו, המשגיח פתח את תיקו, הוציא חבילה עטופה בניר עיתון ומסר אותה להרב אליצור, "הנה… תן לילד…"

כאשר הגיע הרב אליצור לביתו, נדהם לראות כי בחבילה מונחים זוג תפילין חדשות, נוצצות ומהודרות בכל ההידורים.

הרב זמיר כהן - תגליות מרגשות על עוצמת התפילין:

הוא הגיע נסער כולו לביתו של המשגיח, ותמה בפניו: "התפילין הללו מהודרות ביותר, ומחירן מן הסתם בהתאם. וכי אפשר למסור אותן סתם כך לילד לא מוכר…?!"

"אספר לך את סיפור התפילין", השיב לו רבי חיים זצ"ל. "בחור מישיבת הנגב פנה אלי בבקשה שאשיג עבורו תפילין מהודרות. טרחתי ועמלתי, בחרתי פרשיות וסקרתי בתים, עד שהרכבתי את התפילין המהודרות הללו. כשהבאתי אותן לבחור, הוא אמר לי במבוכה שמישהו כבר העניק לו זוג תפילין, והוא כבר לא זקוק לאלו. לא אמרתי דבר, והשבתי אותן לתיק… אך מאז הציקה לי המחשבה מה אירע כאן? מדוע עשה זאת הקב"ה? מדוע היה עלי לטרוח ולהשיג תפילין כה מהודרות, לשווא? עתה, כאשר שמעתי ממך על בקשתו של הילד, הבנתי שהתפילין הללו מיועדות עבורו, ומסרתי אותן בשמחה… הנה מלאתי את שליחותי!".

הרב אליצור השיב: "אם כך, אני מבקש שהמשגיח בעצמו ימסור אותן לילד". רבי חיים הסכים, וביום הבר מצוה באו הבחור והוריו לביתו, המשגיח ירד איתם לבית כנסת 'ירחי כלה' והניח את התפילין לבחור.

בינתיים ערכה הרבנית שולחן עם כיבוד ומיני מגדנות, וערכו לבחור מסיבת 'בר מצוה' צנועה. במסיבה דיבר המשגיח על משמעות היום הגדול, ועל הכניסה לעול המצוות. ההורים התרגשו מאוד ורשמו אותו למתיבתא חרדית, והוא עלה והתעלה בתורה ובמצוות.

איך נדע שהתורה באמת ניתנה משמים?

 

תגיות:תפיליןבר מצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה