סיפורים אישיים

טלפון לפנות בוקר: לא תאמינו מדוע

הורי הבחור המתגוררים בוונצואלה נדהמו לקבל שיחת טלפון מהמשגיח בישיבתו של בנם, ביודעם שבארץ ישראל השעה היא לפנות בוקר

  • כ"ו תמוז התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבי משה מרדכי חדש זצ"ל, ראש ישיבת 'אור אלחנן', קיבל באחד הימים מכתב מרגש, שבו גולל אדם זר סיפור ארוך, והביע התפעלות רבה מהתנהגותו המיוחדת של אחד מתלמידיו של הרב חדש. את המכתב הוא פתח במשפט "אשרי רבו שלימדו תורה!", וכך סיפר: "לפני תקופה קצרה נאלצנו לנסוע לארה"ב עם שבעת ילדינו הקטנים. הנסיעה הייתה דרך אנגליה, והייתי במתח גדול, שכן לא ידעתי את השפה כלל. והנה פגשנו בבחור ישיבה, תלמיד ישיבת 'אור אלחנן' השב לביתו בחו"ל. שאלתיו מהו מסלול הנסיעה שלו, וכשהתברר שהוא זהה לשלנו – נצמדנו אליו, והוא מילא את תפקידו בנאמנות.

"בנמל התעופה באנגליה, הידוע בגודלו העצום, התקדמנו לעבר שער היציאה למטוס, והנה התברר שיש בעיה עם כרטיסי הטיסה שלנו. נאלצנו לשוב לאחורינו ולחזור את כל המסלול הארוך כדי לסדר את הבעיה. הבנו מייד שאת הטיסה הקרובה - נפסיד.

"אבל את הצטרפותו הטבעית של תלמיד הישיבה אלינו – לא הבנו כלל וכלל… הוא נשאר עימנו, ליווה אותנו עד שהבעיה סודרה, ובסייעתא דשמיא אף הספקנו את הטיסה המתוכננת.

"איני יודע את כתובתו של הבחור, רק את שמו - דוד ואחנון שיחי' מוונצואלה. במכתב זה הנני רוצה להוקיר טובה למקום שלימדו תורה ואורחות חיים נאצלים כאלו.

"בנוסף, אני מביע את התפעלותי מהנהגתו של הבחור לכל אורך הדרך, כבן בתורה בהנהגה, במלבוש ותפילה וכו'. הוא בכל אורחותיו מביע 'תלמיד ישיבת אור אלחנן' המעטירה, ומקדש שם שמים בכל הליכותיו", הסתיים המכתב.

רבי משה מרדכי חדש, קיבל את המכתב במוצאי שבת והתרגש מאוד למקרא הדברים, שכן עז חפצו היה שתלמידיו יקדשו שם שמים בכל הליכותיהם. הוא רצה לשתף את הוריו של הבחור בהתרגשותו, אך בשל הפרשי השעות, בוונצואלה עדיין הייתה שבת.

רבי משה המתין עד רגע יציאת השבת בוונצואלה, ומיד התקשר. ההורים נדהמו לשמוע את קולו של ראש הישיבה, ביודעם שהשעון בארץ ישראל מורה על שעה של לפנות בוקר...

התלמיד עצמו סיפר לבנו של רבי מאיר חדש עד כמה הוריו התרגשו משיחת הטלפון של המשגיח, מיד עם צאת השבת. "את החינוך הזה", הם חזרו ואמרו, "ספג הבן בישיבה, ואין אנחנו מספיקים להודות להשם שהובילו למקום זה".

מה קורה כשיהודי לומד תורה? הרב זמיר כהן ב-4 דקות שאתם חייבים לעצמכם:

תגיות:סיפורים אישייםבחור ישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה