חדשות בארץ

מביש: מנהל בית ספר אסר על תלמידים להניח תפילין

הורים לתלמידים בחטיבת הביניים איש שלום בכפר יונה פנו לארגון אופק ישראל בתלונה על כך שילדיהם הוכרחו להשתתף בפעילות להט"בית בניגוד לעמדתם המסורתית, ונאסר עליהם להציב בחצר המוסד עמדה להנחת תפילין. מנכ"ל אופק ישראל, אלעד צדיקוב: "אות קלון וגישה חינוכית קלוקלת"

  • כ"ה תמוז התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מנהל בית ספר בכפר יונה אסר על תלמידים להניח תפילין בשטח המוסד החינוכי, והכריח אותם להשתתף בפעילות להט"בית שנערכה במקום. כך עולה מתלונות של הורים לתלמידים בבית הספר, שהגיעו לידי ארגון אופק ישראל.

האירוע החמור התרחש לפני כחודש בחטיבת הביניים איש שלום שבכפר יונה. בבית הספר הועמדו ביתנים, דגלים ועמדות נושא שנועדו לציין את "חודש הלהט"ב". לדברי ההורים, בין התלמידים היו שחשו אי נוחות רבה נוכח ההפגנתיות וההחצנה של הנושא תוך הפעלת לחץ עליהם להשתתף בפעילויות אלו בניגוד לעמדתם המסורתית.

קבוצת תלמידים זו בחרה להביע את הזדהותה עם מסורת ישראל באמצעות הצבת עמדה להנחת תפילין בחצר המוסד מול מיצג הלהט"ב. אלא שמנהל חטיבת הביניים, יובל סקורצרו, אסר על הנחת התפילין בשטח בית הספר והורה לסגור את העמדה.

במכתב תלונה להנהלת בית הספר, מחה מנכ"ל אופק ישראל, אלעד צדיקוב, על ההחלטה לכפות על תלמידים השתתפות בפעילות המנוגדת להשקפתם: "יחס מכבד לכל אדם הינו תנאי בסיס לחברה מתוקנת. עם זאת כפייה רעיונית ועריצות חשיבה, העומדת בסתירה למסורת ישראל, היא בלתי לגיטימית ביחס לתלמידים שרוחם לא נוחה מכך. כמו כן היא גם בניגוד לחוק כאשר היא נעשית בתוך כותלי בית הספר".

בהמשך דבריו תקף צדיקוב את החלטתו של סקורצרו למנוע את הנחת התפילין: "באופן דורסני וכוחני הוא בחר לכפות את דעתו, ושוב בניגוד לחוק, ואסר כל הנחת תפילין בשטח בית הספר. אחת מטענותיו המרכזיות של 'איש החינוך' מנהל החטיבה, הייתה כי איננו בית ספר דתי. לדברי ההורים והתלמידים, אנו עדיין בית ספר יהודי".

צדיקוב הוסיף, כי "באופן בלתי סביר, את כפיית החצנת אורחות חייהם של מיעוט, בניגוד למסורת ישראל – בחר המוסד לקדש. ואת הנחת התפילין, תוך קיום אחת ממצוות היהדות היסודיות – בחר המוסד לגרש. צעד זה הינו אות קלון לחוסר סובלנות והכלה בתיכון וחט"ב איש שלום, ובפרט גישה חינוכית קלוקלת של מנהל החטיבה".

בסיום המכתב, שהעתקים ממנו נשלחו לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון ולמנכ"ל משרדה עמית אדרי, דרש צדיקוב למצות את ההליכים מול המנהל ולבצע הפקת לקחים ראויה: "כמו כן, נכון לקיים ערב שיח והתנצלות פומבית בפני עשרות התלמידים מניחי התפילין בבית הספר. נזכור כולנו – חברה פלורליסטית איננה חד כיוונית".

תגיות:אלעד צדיקובתפיליןלהט"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה