חדשות בארץ

חוק האזרחות | סילמן נפגשה עם הרב דרוקמן. ח"כ רוטמן: "חוצפה"

במסגרת הניסיונות של הקואליציה להפעיל לחץ על גוש נתניהו לסייע בהעברת חוק האזרחות, נפגשה יו"ר הקואליציה עידית סילמן עם הרב חיים דרוקמן. חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית: "בהלם מהחוצפה של אנשים בימינה"

רוטמן (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)רוטמן (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) התייחס היום (ראשון) לדיווח בחדשות 12, לפיו יו"ר הקואליציה עידית סילמן (ימינה) נפגשה ביום שישי האחרון עם הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, בניסיון לשכנעו לתמוך בהארכת חוק האזרחות.

"אני יודע שהרבנים, ככלל, מדברים עם כל אדם ומכבדים את כולם", אמר רוטמן בריאיון לבצלאל קאהן ברדיו קול חי. "מאוד מעניין בעיניי, שאחרי שימינה 'צפצפה' ברגל גסה על בקשתו של הרב דרוקמן והקימה ממשלה עם תומכי טרור, עכשיו הם באים לבקש את עזרתו. שוב ושוב אנחנו בסיטואציה של 'רצחת וגם ירשת'".

"אני די בהלם מהחוצפה של אנשים בימינה", הוסיף רוטמן. "הרי הרב דרוקמן ישב מול ביתו של ניר אורבך והתחנן אליו שלא להקים את הממשלה הזו. התעלמתם ממנו כשהתאים לכם לקבל ג'וב, ועכשיו אתם רוצים שהוא יציל אתכם?".

התיקון לחוק האזרחות, שנועד למנוע איחוד משפחות פלסטיניות, הינו הוראת שעה מ-2003 המוארכת מדי שנה, ותוקפה עומד לפוג מחרתיים. הקואליציה מתקשה לגייס את הרוב להעברת החוק, בשל התנגדותם של חברי רע"מ ומרצ, ונזקקת לסיוע של גוש הימין-חרדים שבאופוזיציה. בגוש נתניהו תומכים עקרונית בחוק בשל חשיבותו הביטחונית, אולם מנצלים את המשבר בממשלת בנט-לפיד כדי להביך אותה. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הודיע בשבוע שעבר, כי מפלגות גוש הימין-חרדים יסכימו לתמוך בהארכה זמנית של החוק אם הקואליציה תסכים לקדם את חוק יסוד ההגירה שהוגש על ידן לכנסת. בקואליציה דחו את ההצעה על הסף.

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) אמרה הבוקר, לפני כניסתה לישיבת הממשלה, כי "חוק האזרחות יעלה מחר כלשונו. הוראת השעה פוקעת ביום שלישי, לכן זה צריך לעלות מחר. גם ראשי האופוזיציה ראו את חוות הדעת של השב"כ לפני פחות מחודש, והבינו על סמך חוות הדעת הזו שהחוק חייב לעבור. אני לא מאמינה שהם ישנו את דעתם".

שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) תקף את האופוזיציה: "חוק איחוד משפחות חייב לעבור, מי שפועל נגדו בוחר לשתף פעולה עם המשותפת ועם בל"ד כדי להנחיל פה מציאות פוסט ציונית".

"אנחנו נילחם בזה. אני חושב שזה מביך בעיקר את האופוזיציה, שבמשך שנים ארוכות קראה לעצמה 'ימין' ו'לאומי' ובכל מיני סיסמאות גדולות, ובסופו של דבר מוכנה, בשביל טריק פוליטי, להכניס אצבע לעין שלנו ולהוציא את העין של עצמם ולפגוע במדינת ישראל. אני מקווה שהם יתעשתו מהר מאוד".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד הגיב בחריפות על דבריו של הנדל: "כמה חוצפה. איזו עזות מצח", כתב בטוויטר. "הבן אדם יושב בממשלה אנטי ציונית עם מרצ, אבתיסאם ורע"מ ובא אלינו בתלונות? להזכיר לו שהממשלה שלו גם זקוקה למשותפת לאוויר לנשימה מבחוץ?. לא סומכים עליכם, חבר הכנסת הנדל, שלא תמכרו את הכל לרע"מ. עם ועדות החריגים שאתם הולכים להקים, החוק הזה הוא רק אחיזת עיניים".

תגיות:הרב חיים דרוקמןיועז הנדלשלמה קרעישמחה רוטמןחוק האזרחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה