חדשות בעולם

האסון במיאמי: מניין ההרוגים עלה לחמישה, 156 נעדרים

משלחת משותפת לצה"ל ולמשרד החוץ המריאה למיאמי, כדי לסייע במאמצי החילוץ והטיפול באוכלוסייה המקומית

קריסת הבניין (צילום מסך)קריסת הבניין (צילום מסך)
אא

מניין ההרוגים בקריסת בניין רב הקומות בעיירה סרפסייד שליד מיאמי עלה הלילה (בין שבת לראשון) לחמישה, לאחר שגופה נוספת חולצה מבין ההריסות.

הרשויות במחוז מיאמי-דייד מסרו, כי מבין חמשת הקורבנות זוהו ארבעה: בני הזוג אנטוניו (83) וגלאדיס לוזאנו (79), סטייסי פאנג (54) ומנואל לפונט (54). מספר הנעדרים עומד על 156, מתוכם לפחות 35 יהודים.

משלחת משותפת לצה"ל ולמשרד החוץ המריאה הלילה למיאמי, כדי לסייע במאמצי החילוץ והטיפול באוכלוסייה המקומית. בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך. היא כוללת את נציג משרד החוץ, גיא גלעדי, לשעבר סגן הקונסול הכללי במיאמי, ועשרה אנשי מילואים מפיקוד העורף שהינם מומחים בתחומי ההנדסה והאוכלוסייה.

מדובר צה"ל נמסר, כי "משימת המשלחת הינה סיוע למאמצי הצלת החיים באמצעות מיפוי האתגרים באתר ההרס, סיוע לקהילה היהודית במיפוי הנפגעים והניצולים ותמיכה בכוחות החילוץ המקומיים". את היערכות צה"ל למשלחת מוביל ראש מטה פיקוד העורף, תת-אלוף איציק בר. צוות הקונסוליה הכללית של ישראל במיאמי בראשות הקונסול הכללי, מאור אלבז-סטרינסקי, יסייע למשלחת בקישור לרשויות החירום של מחוז מיאמי ומדינת פלורידה.

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח אמש עם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס. הוא הביע את תנחומיו בשם הציבור בישראל על האסון הכבד, וציין כי מדינת ישראל תסייע לרשויות האמריקניות ככל שתתבקש. "ארצות הברית היא ידידתנו הגדולה ביותר ואנו עומדים לצדכם בעת הקשה הזו", אמר. "כולנו מתפללים לשלומם של הפצועים. הנחיתי את כלל הגורמים בממשלת ישראל לסייע בכל דרך שתידרש". שר הביטחון בני גנץ שוחח אף הוא עם מושל פלורידה רון דה סנטיס, ואמר כי "מערכת הביטחון בישראל נכונה לסייע בכל נושא שיידרש בכדי להציל חיי אדם, ולסייע לנפגעים בכלל ולקהילה היהודית בפרט".

ה"ניו יורק טיימס" דיווח בסוף השבוע, כי כבר בשנת 2018 הזהיר מהנדס בנייה מפני כשלים בטיחותיים ברב הקומות. הוא התריע על נזק גדול ללוח הבטון שמתחת לבריכה ועל התפוררות וסדקים בעמודים, בקורות ובקירות החניון התת-קרקעי של הבניין. בעקבות הדו"ח, עמד להתחיל בקרוב פרויקט לשיפוץ נרחב של הבניין, אך הוא קרס לפני תחילת העבודות.

רגע קריסת הבניין (מתוך הרשת. השימוש בסרטון נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. בעל זכות יוצרים זכאי לבקש את הסרת הסרטון דרך מייל support@htv.co.il)

תגיות:נפתלי בנטפיקוד העורףבני גנץמיאמיקריסת בניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה