טורים אישיים - כללי

ה’נס’ של ממשלת בנט-לפיד: 3 נקודות למחשבה

מה ה'נס' של ממשלת בנט לפיד, איך היתה התקשורת מגיבה אילו היה נגיף הקורונה מתפרץ בבני ברק ומודיעין עילית, ולא בבנימינה ובמודיעין, ומה כתב ה'בית הלוי' על עזי הפנים שלוקחים את השלטון בחוזקה? 3 נקודות למחשבה על המאורעות האחרונים

  • י"ג תמוז התשפ"א
(צילום: Olivier Fitoussi / פלאש 90)(צילום: Olivier Fitoussi / פלאש 90)
אא

1. ישיבת הממשלה הראשונה – וחינוך החרדים

"אסון מירון הוא ה'נס' של הממשלה החדשה", כותב רוט בציניות כאובה בטורו בעיתון 'יתד נאמן'. "האסון הנורא שהתחולל בל"ג בעומר האחרון, בו נספו 45 יהודים, מטובי בניה של היהדות הנאמנה. אסון נורא ובלתי נתפס, המחייב בדיקה מעמיקה והיערכות חדשה במקום הקדוש במירון הוא ה'נס' של הממשלה החדשה.

"ומדוע זה 'נס'? כי אם לא האסון הכבד הזה, מה היתה עושה הממשלה החדשה בישיבתה הראשונה?!", תוהה רוט, בציניות כמובן. "איזו החלטה היתה מתקבלת שם, אם לא היה צורך להקים ועדת חקירה ממלכתית לנושא מירון? הרי אין בכלל נושאים חשובים על הפרק. הדרום – פורח ומשגשג ואין זכר לחמאס. הצפון מלבלב – ונסראללה כבר התאדה. איראן נגוזה אל תהום הנשייה, וכך גם 150 מיליארד השקלים שגבה משבר הקורונה מקופת המדינה. שלא לדבר על מערכת הבריאות המופלאה, התחבורה הציבורית המעוה. בקיצור, הכל טוב. הכל תקין. אין על מה לדון. אפילו משפחה נתניהו הסכימה לעזוב את בלפור תוך שלושה שבועות.

"אז כמו שאמרנו, ממש טובה נפלה להם, לממשלה החדשה שעל שולחנה היה נושא לדון עליו – הנושא החשוב, הקריטי, לקיומה של המדינה – ועדת חקירה ממלכתית. לא כמו שהחרדים ביקשו – ועדת חקירה עניינית שבראשה יעמדו אנשי מקצוע וגם גורמים היודעים מהו מירון ומהו ל"ג בעומר למיליון ויותר יהודים. ועדה שלא רק תחפש אשמים, אלא גם תחפש פתרונות.

(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)

"אבל ממשלת הכזב 'תתקע אצבע' בעיני החרדים ותיתן לנשיאת בית המשפט, הידועה באהדתה למסורת היהודית, להקים את הוועדה. זהו הנושא הראשון במעלה שצריך לדון בו בישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה החדשה.

"הכל, כמובן, מתוך דאגה עמוקה לחרדים, ולכן נדחתה גם ההצעה לשלם פיצויים למשפחות ההרוגים. אם דאגה, אז עד הסוף", ממשיך רוט.

בעניין זה נזכיר את דבריו של מני אסייג: "אדם שטוף שנאה ששואף להוביל חרדים במריצה ולהשליך אותם למזבלה, יוזם ומקדם וועדת חקירה על אסון מירון. כמה דאגה ואכפתיות. זה כמו שגרגמל ישמש כאחראי בטיחות בכפר הדרדסים".

 

2. בנימינה ומודיעין – או מודיעין עילית ובני ברק?

עוד מוסיף רוט ומתייחס לנגיף הקורונה ולמשבר נתב"ג: "במערכת הבריאות מודאגים לנוכח העלייה במספר הנדבקים, הזן ההודי מדביק בקצב הרבה יותר מהיר מקודמו. בינתיים מדובר בהדבקה נקודתית במודיעין ובבנימינה, אבל אם לא יבלמו את שרשרת ההדבקה – זה עלול להגיע למחוזות רחוקים יותר. נקודת התורפה היא נמל התעופה הבינלאומי של ישראל. שם אמורים לערוך בדיקות קורונה לכל השבים מחו"ל, אבל העומס הוא בלתי נסבל. אנשים השבים מטיסות רחוקות לאחר 10-12 שעות טיסה, נאלצים לעמוד בתורים אין-סופיים במשך שעתיים ויותר עד לבדיקה. אחרי הבדיקה הם נשלחים לביתם להמתין לתוצאות ובינתיים הם נוסעים ברכבת, במונית, באוטובוס או סתם כך מתחבקים עם ידידים וקרובים, ומשם הדרך להדבקה קצרה. אין כנראה תקציב להכפיל או לשלש את עמדות הבדיקה ולחוס על הנוסעים האומללים הנאלצים לבלות שעות ארוכות בדרך לבדיקה. אז נכון שיותר ממחצית האוכלוסייה כבר חוסנה, אבל יש גם קרוב למחצית שאינה מחוסנת, וכך החשש שנשוב חצי שנה לאחור, עומד בפתח.

"אין עדיין היסטריה תקשורתית. כולם עסוקים בממשלה החדשה, כמו ילדים העסוקים במשחק חדש ושום דבר לא מעניין אותם. נחשוב רק אם במקום מודיעין ובנימינה, היה הנגיף מתפרץ – חלילה וחס – במודיעין עילית ובבני ברק. זה כבר היה מצדיק לדחוק את בנט ולפיד מהכותרות הראשיות. אבל כאשר חילונים מביאים את הנגיף מחו"ל, בינתיים אפשר לשמור על שקט", כותב רוט.

 

3. "עזי פנים שבדור לוקחים הממשלה בחוזקה"

עוד מצטט רוט קטע שנשלח למערכת העיתון מתוך הספר "קובץ שמועות מרבנו ה'בית הלוי'", המתייחס לדברי הגמרא במסכת סנהדרין (צז), הנותנת את סימני ה'עקבתא דמשיחא', ואחד הסימנים הוא: "פני הדור כפני הכלב". וכך מובא שם מספר "תיקון עולם" שחיברו רבי אלטר חיים לוינזון זצ"ל: "לכאורה צריך להבין למה המשיל אותן לכלב, וגם מדוע נאמר 'כפני הכלב'. 'פני הדור' רומז על ראשי הדור, ומה משמעות 'פני הכלב' ושמעתי בשם גאון אחד וכמדומה הוא רבי יושע בר מבריקס שאמר שמרומז על עזי פנים שבדור הלוקחים הממשלה בחוזקה, והמשיל אותם ל'פני הכלב', לפי שטבע של הכלב שרץ לפני בעל הבית ומחמת שאינו יודע באיזה דרך בעל הבית הולך, בכל פעם הוא מחזיר פניו לבעל הבית.

"כמו כן, אותם הלוקחים שבט המושל בזרוע, עושים כמה עניינים בעיר ואחר כך באים ונמלכים עם הרב. ובעוונותינו הרבים בזמננו כמה גדולים הם בעזות יותר, שעושים מה שליבם חפץ ואין נמלכים ברב לא לפני המעשה ולא לאחר המעשה". ובשם רבינו האדר"ת מובא שם: "הגאון רבי יוסף דב אב"ד דקהילת בריסק זצ"ל אמר לפרש כפשוטו: כמו כלב – שמי שיכול לנבוח יותר מתייראים ממנו, כך גם פני הדור, כל שהוא עז פנים יותר מחבריו וצועק ומבלבל – הוא בעל הדעה".

הרב זמיר כהן על הממשלה החדשה. מהו חשבון הנפש שעלינו לעשות? צפו והפיצו:

 

"חברו אנשים חובשי כיפות לעקור תורה, לעקור נישואין, לעקור קדושה. שותפים לדיראון עולם" - המגיד הרב ברוך רוזנבלום בעקבות הקמת ממשלת בנט-לפיד:

תגיות:ממשלת שינויממשלת בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה