חדשות בארץ

חוק האזרחות: האם תימצא הנוסחה שתרצה את מנסור עבאס?

בקואליציה פועלים למציאת פתרון למשבר סביב החוק למניעת איחוד משפחות פלסטיניות, שיאפשר לרע"מ שלא להצביע נגד החוק. באופוזיציה תקפו את הפגישה שקיימו ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס: "איבדו את הבושה"

עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש אמש (שני) עם שרת הפנים איילת שקד, השר המקשר בין הכנסת לממשלה זאב אלקין ויו"ר רע"מ מנסור עבאס, בניסיון לפתור את המשבר סביב החוק למניעת איחוד משפחות פלסטיניות.

על פי הדיווח בחדשות 12, בפגישה – בה נכחו יו"ר הקואליציה עידית סילמן וממלא מקומה בועז טופורובסקי – לא הושגו הסכמות, אולם שררה הבנה כי יש לשמור על המשמעת הקואליציונית. ההערכות הן כי תושג פשרה שתאפשר לרע"מ שלא להצביע נגד החוק, וזאת באמצעות התחייבות של הממשלה למציאת פתרונות הומניטריים נקודתיים.

התיקון לחוק האזרחות האוסר על איחוד משפחות הינו הוראת שעה מ-2003 המוארכת מדי שנה, ותוקפה עומד לפוג בתחילת החודש הבא. ההוראה נועדה לשלול מפלסטינים המתגוררים ביהודה, שומרון ועזה ונשואים לאזרחים ישראלים את האפשרות לקבל אזרחות או אשרת שהייה בישראל על מנת להתאחד עם קרוביהם.

בקואליציה התכוונו להעלות אתמול את החוק לדיון ולהצבעה, אולם דחו זאת בשל הקשיים להשיג רוב להעברתו. בנוסף לסיעת רע"מ, גם חבר הכנסת מוסי רז ממרצ וחברת הכנסת אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה הביעו את התנגדותם לחוק. חברו לסיעה של רז, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', הביע אף הוא הסתייגות מהחוק.

בגוש נתניהו תומכים עקרונית בהארכת החוק בשל חשיבותו הביטחונית, אולם מנצלים את המשבר הראשון של ממשלת בנט-לפיד כדי להביך אותה. ביום חמישי האחרון הניחו סיעות הגוש על שולחן הכנסת הצעה נגדית, שמטרתה להסדיר בחוק יסוד את מדיניות ההגירה הישראלית כתחליף להוראת השעה הזמנית.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', מתח ביקורת על הקואליציה: "במקום לנהל מו"מ עם האופוזיציה על העברה בהסכמה של חוק טוב יותר לכל הדעות שיסגור את הפרצות במדיניות ההגירה של ישראל וימנע הרמטית איחוד משפחות, אלקין ושקד מעדיפים לנהל משא ומתן עם תומכי טרור אנטי ציוניים על שחיקה נוספת של הוראת השעה. ככה נראית קואליציה ששמה את הפוליטיקה לפני טובת המדינה".

חברו לסיעה של סמוטריץ', חבר הכנסת שמחה רוטמן, תקף: "אז איילת שקד ונפתלי בנט ישבו לישיבה עם מנסור עבאס כדי להגיע איתו לסיכום שיאפשר איחוד משפחות וזכות שיבה זוחלת למדינת ישראל. אני חייב לומר בכנות שחשבתי שזה ייקח להם יותר זמן לאבד את הבושה".

תגיות:נפתלי בנטחוק איחוד משפחותמנסור עבאסבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה