זוגיות ושלום בית

איך זה שההתנהגות שלך משתנה אחרי החתונה?

כיצד אותו בחור, שרק לפני תקופה קצרה, לפני שהתחיל לדבר עם בת זוגו, חשב על כל מילה, איך היא תיראה בעיניה - יגיע להתנהגות אחרת לאחר החתונה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחר ה"שבע ברכות", בני הזוג נכנסים לחיים, ולאחר מספר שבועות וחודשים יכולים בני הזוג למצוא את עצמם אומרים מילה לא במקום, או להגיע לבקשה שלא נשמעת, ואפילו מנהלים ויכוח עד כדי מריבה.

והשאלה: כיצד אותו בחור, שרק לפני תקופה קצרה, לפני שהתחיל לדבר עם בת זוגו, חשב על כל מילה, איך היא תיראה בעיניה - יגיע להתנהגות אחרת לאחר החתונה? הכיצד יתכן שרק לפני תקופה קצרה ראה כל אחד רק את הטוב של השני, כל אחד לא רצה להיות לבד, והיה מוכן להשקיע רגש, קשר ומחשבה טובה - ואילו היום המציאות היא שונה?

* * *

בתקופת האירוסין, מתחילים בני הזוג את דרכם. הקשר המתהווה ביניהם הוא קשר של רגש, הבעת מחשבה טובה, עין טובה, התחלות חיוביות עם רצון עמוק להעניק ולהיטיב.

לא אחת, אנו מבזבזים כוחות מיותרים וכועסים מאד, בגלל פרשנות מוטעית של המתרחש מולנו המוליכה אותנו שולל, דבר שהתברר בסופו של דבר כדבר שולי וחסר ערך. כעסנו ורבנו והאווירה כבר הפכה לעכורה, והאדם מולנו נותר פגוע ומרוחק.

יש לדעת, לא המציאות יוצרת רגשות, אלא המחשבות. דהיינו: הפירוש שלנו למציאות יוצר את הרגש ואת התחושה, ואת התגובה הרגשית בהתאם.

משום כך, עלינו קודם כל לערוך שינוי מחשבתי, ולפעול מתוך עין טובה וגישה חיובית. וכאשר אנו מאמנים את המוח, מתרגלים בקביעות חשיבה חיובית, ומנתקים בין האירוע לבין הפרשנות על האירוע, הרי שאנו מכניסים לחיינו אופטימיות ושמחה, אהבה והצלחה.

המחשבות שאנו חושבים, והרגשות שאנו מרגישים במשך היום, "ישנים" איתנו בלילה ומלווים אותנו ביום המחרת. אם נחשוב רע ונמשוך אלינו את הרע, אז יהיה רע. אבל אם נחשוב טוב ונמשוך אלינו את הטוב, אז יהיה טוב. נזכיר לעצמנו, כמה יקר לנו בן זוגנו, שהוא בעלי ואבא לילדי, או היא רעייתי ואמא לילדי. בן זוגי הוא האדם היקר לי ביותר בעולם! מחשבות טובות מייצרות רגשות חיוביים.

על חשיבות העין הטובה ניתן ללמוד מהחתונה הראשונה שהייתה עלי אדמות, בין אדם וחוה. אדם הראשון הסתובב בעולם יחידי, עד שברא לו הקב”ה אישה שרצה בה כל כך. לאחר שאכל האדם מעץ הדעת, מתחיל האדם להאשים את זוגתו ואומר: "האישה אשר נתתה עמדי, היא נתנה לי ואוכל".

מסביר רש”י: "כאן כפר בטובה". התורה הערכית בוחרת לפתוח ולספר בדבר שלילי שנגרם בין בני זוג על כפיות טובה, שהיא ההפך הגמור של הכרת הטוב ועין טובה. על מנת ללמדנו על חשיבות הדבר, שאין להסתכל בעין רעה על בן זוגנו. הרי אנו למדים, שהעין הטובה שהייתה בתקופת האירוסין במחשבה ובדיבור, נמצאת וניתנת לביטוי גם במשך כל שנות חיי הנישואין.

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה"  Dp0533165281@gmail.com 

תגיות:שלום ביתזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה