חדשות בעולם

בסיעתא דשמיא: הפג הקטן בעולם חוגג יום הולדת שנה

הפג הצעיר בעולם, שנולד בשבוע ה-21 במשקל של 340 גרם בלבד, חגג את יום הולדתו הראשון ושבר שיא גינס כפג הצעיר ביותר בעולם ששרד. "זה לא מרגיש אמיתי", אמרה אימו

חוגג שנה - הפג הקטן בעולםחוגג שנה - הפג הקטן בעולם
אא

תינוק שנולד במשקל של פחות מחצי קילו, לאחר 4 חודשי הריון בלבד, חגג השבוע את יום הולדתו הראשון ושבר שיא גינס כשהפך לפג הצעיר ביותר ששרד. התינוק, ריצ'רד סקוט, נולד בבית חולים במינוסוטה, ארה"ב, לאחר שאימו בת' סבלה מסיבוכים בהריון שאילצו אותה ללדת בחודש הרביעי להריונה.

כשריצ'רד נולד, הוא היה בגודל של כף יד אחת ושקל 340 גרם בלבד. הרופאים לא היו אופטימיים לגבי סיכויי ההישרדות שלו והכינו את הוריו לגרוע מכל. "ידעתי שהשבועות הראשונים בחייו של ריצ'רד יהיו קשים מאוד", סיפרה ד"ר סטייסי קרן, הרופאה של ריצ'רד בבית החולים, "כשריק ובת', ההורים, קיבלו ייעוץ טרום-לידתי, נתנו לריצ'רד סיכוי של אפס אחוז לשרוד. אבל הרגשתי שאם הוא יצליח לעבור את זה, הוא ישרוד".

ריצ'רד בפגייהריצ'רד בפגייה

תאריך הלידה המשוער של ריצ'רד היה באוקטובר שנת 2020. בחודש יוני 2020, אימו חוותה סיבוכים רפואיים ונכנסה לחדר הלידה 131 ימים לפני המועד הצפוי – בשבוע ה-21 ויומיים להריונה, כשהריון רגיל נמשך 40 שבועות. כמו כן, בעקבות מגפת הקורונה, בני משפחתו של ריצ'רד הקטן לא היו יכולים לראות אותו בשבועות הראשונים לחייו והוא נשאר תחת השגחה רפואית ללא הוריו.

החודשיים הראשונים היו המאתגרים ביותר. "בחודש הראשון הרופאים לא היו בטוחים שהוא ישרוד. זה היה ממש קשה כשבראשך אתה יודע שהסיכויים שלו אפסיים", אמרו ההורים. הם קראו אינסוף מאמרים בספרות הרפואית וטרחו להיות מעודכנים בחידושים האחרונים בתחום הנאונטולוגיה, תוך שריצ'רד מנצח את הסיכויים וממשיך להתקדם.

חצי שנה לאחר שהגיח לאוויר העולם, ריצ'רד הוחזר אל משפחתו בוויסקונסין. "יום השחרור היה יום מיוחד כל כך", סיפרה ד"ר קרן, "אני זוכרת שאספתי אותו מהעריסה עם דמעות בעיניים. לא האמנתי שמדובר באותו ילד שפעם היה חולה ופחדנו שלא ישרוד".

ספר השיאים של גינס ציין את יום הולדתו של ריצ'רד ב-5 ביוני 2021 והכיר בו כ"פג הקטן ביותר ששרד". בכך הוא שבר את השיא הקודם של ג'יימס אלגין גיל, שנולדה בקנדה בשבוע ה-21 ו-5 ימים להיריון - 128 ימים בטרם המועד הצפוי, ב- 20 במאי 1987.

בראיון לספר השיאים של גינס, בת' הודתה כי "זה לא מרגיש אמיתי", כשנשאלה איך היא מרגישה ששברה שיא עולמי. "אנחנו עדיין מופתעים מזה. אבל אנחנו שמחים וזו דרך לחלוק את הסיפור שלו כדי להעלות את המודעות ללידות פגים".

תגיות:פגגינסמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה