סרטי טבע

הדג נחש: נחש מים משובץ תועד כשהוא צד דג זהב

פקח רשות הטבע והגנים שי קבסה תיעד נחש מים משובץ כשהוא צד דג זהב. התמונה זכתה למאות תגובות ושיתופים. מהרט"ג מדגישים: "הנחש אינו מסוכן"

צילום: שי קבסה, רשות הטבע והגניםצילום: שי קבסה, רשות הטבע והגנים
אא

מחזה מרהיב תועד השבוע – נחש מים משובץ שצד דג זהב נצפה בבריכה בצפון הארץ. שי קבסה, פקח רשות הטבע והגנים, שצילם את המתרחש, סיפר: "הגעתי לאזור בשל קינון של טבלן גמדי שחי במים. זיהיתי שהנחש מגיע אל הקן, אבל לא ידעתי האם הוא ניזון גם מהטבלן וראיתי שההורה תקף את הנחש כשהוא התקרב לקן הגוזלים. התרגשתי מאוד מהרגע של התקיפה".

הנחש שתיעד קבסה הוא נחש מים משובץ (Natrix Tessellata) ממשפחת הזעמניים, והוא היחיד שחי בישראל מבין 1,500 המינים הידועים של נחש המים. הנחש נפוץ במקורות מים מתוקים בעיקר במרכז ובצפון הארץ, בביצות וליד ברזים דולפים. בעולם אפשר לראות אותו ביבשות אירופה ואסיה.

הנחש חי בעיקר במים ופעיל לאורך שעות. צבעיו הם בגווני אפור, חום וירוק וסימן ההיכר שלו הן נקודות שחורות משובצות, גודלו קטן עד בינוני ואורכו יכול להגיע עד 2 מטרים. מבנה גופו של הנחש מותאם לשהייה במים כך שעיניו אינן מישירות מבט קדימה אלא מסתכלות מעלה. גם הנחיריים של הנחש בולטים מעל המים והוא נחשב לבעל יכולות שחייה מצוינות. המזון העיקרי של נחש המים המשובץ הוא דגה או חלקי דגים, דו-חיים כמו צפרדעים, ראשנים וציפורים מתות.

מרשות הטבע והגנים ביקשו להדגיש כי הנחש אינו מסוכן – הוא אינו מכיש או נושך, וכאשר הוא מרגיש מאוים, "הוא מתגונן באמצעות הפרשת נוזל בעל ריח חריף מאד של דגים מתים או חומר לבן הנראה כמו צואה שמרתיע את מי שלידו. בנוסף, כדי שלא יטרפו אותו הוא שוכב במסווה שהוא מת."

תגיות:רשות הטבע והגניםנחשדג זהב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה