חדשות בארץ

הקואליציה שוקלת לדחות את ההצבעה על חוק האזרחות

חברת הכנסת אבתיסאם מראענה הצטרפה לחברים בקואליציה שהביעו את התנגדותם להארכת הוראת השעה, המונעת מתן אזרחות או תושבות לפלסטינים שנשואים לערבים ישראלים. בקואליציה שוקלים לדחות את ההצבעה על החוק, שתוכננה למחר

בנט ולפיד, היום (צילום: עמית שאבי, פול)בנט ולפיד, היום (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

בקואליציה מתקשים להתמודד עם משבר "חוק איחוד משפחות", ושוקלים לדחות ליום רביעי את העלאת החוק להצבעה. חברת הכנסת אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה הצטרפה היום (ראשון) לסיעת רע"מ ולחבר הכנסת מוסי רז ממרצ, החברים בקואליציה, שהביעו את התנגדותם לחוק. חברו לסיעה של רז, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', הביע אף הוא הסתייגות מהחוק.

התיקון לחוק האזרחות האוסר על איחוד משפחות הינו הוראת שעה מ-2003 המוארכת מדי שנה, ותוקפה עומד לפוג בתחילת החודש הבא. ההוראה נועדה לשלול מפלסטינים המתגוררים ביהודה, שומרון ועזה ונשואים לאזרחים ישראלים את האפשרות לקבל אזרחות או אשרת שהייה בישראל על מנת להתאחד עם קרוביהם.

בגוש נתניהו תומכים עקרונית בהארכת החוק בשל חשיבותו הביטחונית, אולם מנצלים את המשבר הראשון של ממשלת בנט-לפיד כדי להביך אותה. ביום חמישי האחרון הניחו סיעות הגוש על שולחן הכנסת הצעה נגדית, שמטרתה להסדיר בחוק יסוד את מדיניות ההגירה הישראלית כתחליף להוראת השעה הזמנית.

בהתייחסה להוראת השעה, קראה מראענה לערוך בו שינויים: "בואו נדבר על שלושה דברים מהותיים שניתן לשנות בהוראת השעה בחוק איחוד המשפחות", כתבה בטוויטר. "לאפשר לבני הזוג הפלסטינים לנהוג ברכב בשטחי ישראל, לאפשר להם ביטוח בריאות ממלכתי, ולהעניק אזרחות ל-2000 המשפחות שהגישו בקשת איחוד משפחות לפני שחוקק החוק ב-2003".

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד הגיב על דבריה של מראענה: "‏הממשלה שקמה בישראל אינה מסוגלת לשמור על המדינה היהודית שלנו", כתב. "להלן עמדות מרכיבי הקואליציה המסוכנת הזו: מנסור עבאס ורע"מ – לא תומכים. אבתיסאם מראענה – לא תתמוך. עיסאווי פריג' ומוסי רז – לא תומכים. גם הרשימה המשותפת, שהיא רשת הביטחון של הממשלה הזו, לא תומכת. זו ממשלה שחייבת ליפול".

בתוך כך, כתבת "מקור ראשון" עטרה גרמן דיווחה כי בקואליציה בוחנים את האפשרות להגביל את מספר הצעות אי האמון שתוכל האופוזיציה להגיש בכל מושב נגד הממשלה. זאת לאחר שבשבוע שעבר הוחלט להקפיא למשך חודש את ההצבעות על הצעות חוק פרטיות.

בתגובה לדיווח, נמסר מהליכוד: "אחרי שגנבו במרמה את השלטון עם שישה מנדטים, ממשלת ההונאה של בנט רומסת את הכנסת ומנסה להשתיק את האופוזיציה ולמנוע ממנה הגשת הצעות אי אמון. למה לא לקצר תהליכים ופשוט לבטל את האופוזיציה כפי שעשו עכשיו באיראן? איראן זה כאן".

תגיות:אבתיסאם מראענהחוק איחוד משפחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה