חדשות בארץ

הקואליציה: הצעות חוק פרטיות? לא בחודש הקרוב

על פי הדיווח בכאן ב', נשיאות הכנסת החליטה, ביוזמת יו"ר הקואליציה עידית סילמן וסגנה בועז טופורובסקי, כי בחודש הקרוב לא יתקיימו הצבעות על הצעות חוק פרטיות. חבר הכנסת משה ארבל: "מעילה בשליחות חברי הכנסת"

הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:54)

נשיאות הכנסת החליטה, כי ב-30 הימים הקרובים לא יתקיימו הצבעות בכנסת על הצעות חוק פרטיות של חברי הכנסת, כך דיווח הבוקר (שלישי) זאב קם בכאן ב'. ההחלטה תמנע העלאת חקיקה פרטית של חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה כאחד.

את היוזמה להקפאת החקיקה הפרטית העלו יו"ר הקואליציה החדשה, עידית סילמן מימינה, וסגנה בועז טופורובסקי מיש עתיד. היא נועדה למנוע, ככל הניתן, מתחים בתוך הקואליציה השברירית, בה חברות שמונה מפלגות.

באופוזיציה הגיבו בזעם על החלטת נשיאות הכנסת. חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) אמר: "החלטת הנהלת הקואליציה למנוע במשך חודש לחוקק מעידה כאלף עדים על השיתוק הצפוי לנו מממשלת הכלאיים הזו, שלא מסוגלת להסכים על כלום. לאסור על חברי הכנסת לחוקק ולאפשר להם להמשיך לקבל משכורת מכספי האזרחים זו מעילה בשליחותם הציבורית".

חבר כנסת אופיר כץ (הליכוד) תקף: "מה עושים כשמפחדים מהצעות חוק? לא מחוקקים. מה עושים כשיש ערימה של שרים ונורבגי משודרג משודרג? מצמצמים את הרכב הוועדות החשובות, ופוגעים בעבודת הכנסת. לו הליכוד היה עושה את זה, זעקות השבר היו נשמעות עד הפרלמנט של טורקיה".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) אמרה כי "המעשה הלא דמוקרטי הראשון שמציגה ממשלת 'השינוי' – אין הצעות חוק פרטיות בחודש הקרוב. הנפגעים אינם רק 'המיעוט' שאותם מייצגת האופוזיציה, אלא – ובמיוחד ביחס אליי – אלו מתמודדי הנפש והשכבות החלשות בחברה שמייחלות לשינויים מהותיים שיסייעו להם להמשיך הלאה. החוקים שהגשתי עד כה מוכרחים להתקדם ומהר".

"כמשפטנית – הצעד הזה הוא לא חוקי", הוסיפה וולדיגר. "כקרובת משפחה למתמודד נפש – הצעד הזה הוא לא אנושי".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר: "דיקטטורת השמאל נכנסה לפעולה כבר ביומה הראשון, סותמת פיות, פוגעת בעבודת הכנסת ובתפקיד האופוזיציה. מדובר בשערורייה, קואליציית השמאל, מפחדת להתמודד עם הצעות חוק פרטיות, למרות שהם כלי בסיסי בעבודת הכנסת לטובת הציבור".

חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) פנה במכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה שלא למנוע את העלאתן של הצעות חוק פרטיות: "אי קידומן של הצעות חוק פרטיות רק בשל החשש מ'מלחמות' ו/או 'הטרלות' אינן סיבה מספקת שלא לקדמן, ואף יותר מכך זו פגיעה ביסודות המבנה. כנסת ישראל, חבריה וחברותיה, הם הרשות המחוקקת. לא ייתכן שהממשלה יכולה להניח חוקים בעוד שחברי וחברות הכנסת מנועים מכך. אני קורא לכבודו לעמוד על המשמר ועל כבודה של הרשות המחוקקת ולא להיגרר להחלטות פוליטיות, אלא לשמור על ממלכתיות וכבודה של כנסת ישראל ולאפשר לחברי הכנסת לקיים את זכותם הבסיסית וחובתם הפרלמנטרית לקדם הצעות חוק".

תגיות:הצעת חוקמשה ארבלמיכל וולדיגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה