חדשות בארץ

"האמונה בקב"ה עוזרת לי": הודיה אוליאל קיבלה את תואר ה"דוקטור" באופן רישמי

אחלו לה בהצלחה: במהלך טקס מרגש שנערך אתמול (ג') בטכניון - קיבלה הודיה אוליאל את תואר הדוקטור שלה באופן רישמי, והפכה לרופאה הראשונה בישראל עם שיתוק מוחין

אא

אחלו לה בהצלחה: במהלך טקס מרגש שנערך אתמול (ג') בטכניון - קיבלה הודיה אוליאל את תואר הדוקטור שלה באופן רישמי, והפכה לרופאה הראשונה בישראל עם שיתוק מוחין. 

ד"ר אוליאל, תושבת אשדוד, הוכיחה לכולם כי הבלתי אפשרי הוא דווקא אפשרי ביותר - כשיש מוטיבציה להצליח, ועבודה קשה לצדה. 

בשנת 2019 השיאה ד"ר אוליאל משואה בטקס המשואות בהר הרצל, ואף נבחרה ל'אשת השנה' בעירה. "ד"ר אוליאל הוכיחה את התגברות הרוח על כל מגבלה", אמרה אז הוועדה הציבורית לבחירת משיאי משואות, שבחרה בה. 

דרך ארוכה עברה על אוליאל מאז הילדות רצופת הקשיים שכללה הצדקות ורדיפה חברתית, אולם אוליאל לא ויתרה ומיד לאחר סיום חוק לימודיה באולפנה וסיום השירות הלאומי בבית החולים 'אסף הרופא' - החלה בלימודי הרפואה בטכניון. כשהתפרסמה לראשונה לפני כשלוש שנים בעקבות פוסט שפרסמה על ההתמודדות שלה עם שיתוק המוחין, סיפורה הפך לויראלי והיא עוררה לבבות רבים והיוותה עבורם מקור השראה. 

בפוסט שפרסמה סיון רהב מאיר בעמוד הפייסבוק שלה, כתבה כך: "טקס יוצא דופן נערך אמש בטכניון: ד"ר הודיה אוליאל מאשדוד קיבלה רשמית התואר רופאה. היא נולדה עם CP, והיא הרופאה הראשונה בארץ עם שיתוק מוחין. זכיתי לראיין אותה לאורך שנות הלימודים, וגם כשהדליקה משואה ביום העצמאות, והנה כמה מסרים חשובים ששמעתי ממנה:

"מגיל צעיר ההורים שלי השקיעו בי המון, מעל ומעבר, אבל בלי רחמים עצמיים והקלות. למדתי בבית ספר רגיל ובאולפנה רגילה, השקעתי המון. ביסודי הייתי נשארת בהפסקה בכיתה ומעתיקה מהלוח, כי לא הספקתי, ואחר הצהריים, בבית, הייתי לוקחת קטע מהאנציקלופדיה ומעתיקה אותו, כדי להתרגל לכתוב כמו כולם".

"לא רציתי שהמגבלה שלי תמנע ממני להגשים את החלום שלי – להיות רופאה. יש לי קושי ומגבלה, אבל למה שאיענש פעמיים? למה שלא אהיה מאושרת?".

"האמונה בקדוש ברוך הוא מאוד עוזרת לי. הוא איתי, גם בכל הניתוחים שעברתי בילדות, גם בקשיים ובעלבונות, אבל גם בהצלחות ובטקס המרגש הלילה".

"אני פוגשת הרבה ילדים עם שיתוק מוחין ושמחה שהם רואים בי מודל. הייתי רוצה לומר לכל מי שמרגיש שהוא מתחיל את החיים מנקודת פתיחה נמוכה יותר: זה לא מה שיקבע לאן תגיעו. מה שיקבע זה כוח הרצון והנחישות והאמונה שלכם".

"אני מתמחה עכשיו במחלקת ילדים ב'מרכז רפואי שמיר – אסף הרופא'. לאחרונה, באחת התורנויות, הייתי באורתופדית ילדים. בדקתי שם ילד ונתתי הוראות, ופתאום התברר שהאחות התורנית בלילה הייתה זו שטיפלה בי בילדותי במהלך הניתוחים. כשנתתי לה הוראות לטיפול בילד היא בכתה מהתרגשות ולא האמינה לאן הגעתי".

תגיות:מענייןהודיה אוליאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה